Sorry, o sorry en Luan doen - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Sorry, o sorry en Luan doen - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Sorry, o sorry en Luan doen

Blijf op de hoogte en volg Familie

16 November 2012 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Vandaag een nieuw woordje voor Luan. De hele dag horen we "sorry, o sorry hoor!" Eigenlijk zou je het geluid erbij moeten horen want het klinkt wel zo schattig. En ik moet je zeggen over het algemeen zegt hij het 9 van de 10 keer dit op het juiste moment. Echt zo bijzonder om te zien hoe snel hij de Nederlandse taal leert en woordjes oppakt. Natuurlijk oefenen we met hem maar nog echt niet overdreven veel. Het is nog niet zo dat ik 2x per dag gaat zitten met de boeken met woordjes. We bouwen dit langzamerhand op. Maar hij heeft er plezier in.

Op dit moment maken we ook veel gebruik van liedjes. Alle kinderliedjes komen langs en wat kun je daar veel van leren. En anders verzin ik zelf gewoon een versje op bijvoorbeeld het tandenpoetsen. Vaak zie je dan dat hij het de volgende dag dan al mee probeert te zingen. En zingen kan hij als de beste! Dat komt trouwens goed uit want mama zingt ook heel graag. Zo hebben we vandaag tijdens de middagwandeling Sinterklaaskapoentje geoefend (best belangrijk als je je schoen gaat zetten aankomend weekend) en lang zal ze leven voor zijn broer die dit weekend zijn 10e verjaardag viert! Ik moet je zeggen hij zingt al aardig mee! De melodie en een aantal woorden zitten er goed in! Kortom Luan leert een hoop qua Nederlandse taal door gewoon veel te praten met hem, te benoemen wat je doet evt. met het wijzen naar wat je bedoelt of het voordoen. In het begin is dit best vermoeiend en moet je er ook steeds bij nadenken, maar nu gaat het echt al automatisch en krijg je er heel veel voor terug als je hem 'spontaan' een nieuw woord hoort zeggen in de juiste context. Kortom hij blijft ons verbazen met zijn Nederlandse taal!

En niet alleen met dat. Na de ochtendrituelen hadden we visite en Luan liet zich wederom van zijn goeie kant zien. Ik bedoel hiermee dat hij lekker ontspannen was en zijn gangetje ging en mama regelmatig om hulp riep. Hij voelt zich, naar ons idee veilig genoeg om lekker zijn eigen gangetje te gaan ondanks dat er 'vreemden' voor hem aanwezig zijn. Elke keer verbazen we ons hier weer over maar zijn wij blij dat hij de veiligheid en liefde ervaart die wij hem geven. Wat is het toch bijzonder en mooi dat wij zijn vader en moeder mogen zijn!

Bij de maaltijd had hij het reuze naar zijn zin en wilde vooral veel zelf doen. Iets wat we ook steeds meer horen; "Luan doen!" En als het niet lukt mogen we helpen. Als wij per ongeluk bijvoorbeeld het wc licht uit doen, zegt Luan "Luan doen!" en dan doen we soms het licht maar weer even aan en dan kan hij het weer uit doen. Maar ja bij sommige dingen kan dat gewoon niet en dan maken we maar een grapje of leiden hem af.

Na het eten hebben we lekker gewandeld. Je viel deze x niet in slaap en we hebben dus lekker gezongen met elkaar waarbij afwisselend door jou en mij het liedjes bepaald werd. Ook "Luan gaat slapen" kwam regelmatig langs en ons tandenpoetsen lied. We zongen er vrolijk op los terwijl je naast mij liep of in de wagen zat. Heerlijke en rijke momenten samen met mijn jongste zoon! In de winkel hielp hij met afrekenen en de centjes die hij terug kreeg kreeg wilde hij houden. Maar dit alles ging gepaard met een ondeugende glimlach en al snel gaf hij het geld terug aan mij. Wat is het toch een ondeugend manneke! En wat heeft hij datspel,al snel door.

Toen hij hoorde dat we Timo gingen halen, verscheen een grote glimlach op zijn gezicht en zongen we wederom een liedje genaamd "Timo halen, Timo halen". Wat is het moment toch geweldig als de school uitkomt. Naast zijn broer heeft Luan de nodige aandacht van een x aantal klasgenootjes van Timo. Luan zelf geniet van al die aandacht, Timo is zo trots als wat en wij...........? Wij genieten en zijn super trots op onze 2 zonen (wat is dat toch steeds heerlijk om dat te zeggen/te schrijven!)
Eenmaal thuis lekker gespeeld en met elkaar het huis versierd voor de verjaardag van Timo. Elke man in huis hielp op zijn manier. Tijdens het eten het Sinterklaasjournaal gekeken en daarna was het tijd voor Timo om te voetballen. Papa bracht hem weg en rond half 8 zijn Luan en ik hem op de fiets gaan halen. Ja je leest het goed op de fiets. Voor Luan een totale nieuwe ervaring maar hij vond het super en zat als een Koning achterop. Weer een ervaring rijker.
Op het voetbalveld nog even naar Timo gekeken en daarna samen weer terug op de fiets. Eenmaal thuis was het tandenpoetsen en naar bed. Ik zelf ben op de zitzak naast zijn bed gaan zitten met de iPad en al snel viel hij in een diepe slaap. Moe van alle indrukken van de dag? Moe omdat je vanmiddag niet geslapen heb, moe omdat het al laat was of ........."welterusten en tot morgen dan ben ik er weer voor jou! Mama houdt van jou! Hou van jou mama!"

• 16 November 2012 - 21:47

Familie Slofstra:

Lieve schat, wat kan jij toch alles goed beschrijven. ik ben onwijs trots op jou en natuurlijk ook op mijn twee binken. Ga zo door ook voor mij is het een geweldig moment om elke dag weer een pracht verslag te lezen!

• 16 November 2012 - 21:54

Sylvia:

Timo, als jij dit leest, ben je jarig.
    Gefeliciteerd hoor, laat je maar lekker verwennen. Daan, Lo en Luan, gefeliciteerd met jullie zoon en grote broer.
    Sylvia

• 16 November 2012 - 22:04

Marjon:

Daan, ik zie en hoor je zingen met Luan, super. Wat een sprongen maakt dat manneke en wat een tijd en energie steken jullie erin en je ziet waar dat toe leidt, wauw. Morgen ontzettend veel plezier met de intocht van Sinterklaas ( als jullie daar naar toe gaan ) en heel veel plezier met de verjaardag van Timo. Hoe bijzonder is het om met elkaar nu de verjaardag van Timo te mogen vieren, ga er heerlijk van genieten. En wat is het toch fantastisch om te kunnen zeggen dat je zo geniet van je TWEE zonen. Top! Een hele gezellige dag.
    Liefs Marjon

• 16 November 2012 - 23:16

Jan En Riet:

Wat fijn dat het zo goed gaat met Luan en dat hij zich zo goed aanpast en zo snel leert en alles al zo goed begrijpt. Ook fijn dat jullie alle drie zo van hem genieten.
    Van harte gefeliciteerd met je tiende verjaardag, Timo en een fijne dag gewenst.
    Groetjes van
    Jan en Riet

• 17 November 2012 - 08:16

Vermist:

Goedemorgen
    Gelukkig bestaat er ook een grappige sorry piet bij de club van sinterklaas of heeft Luan deze nog niet gezien. Blijf genieten van de mooie ontwikkelingen van Luan en het samen zijn met je drie mannen
    Voor vandaag een gezellige feestlijke dag en Timo, wij hopen dat je mooie cadeaus krijgt en zult genieten van dit feestlijk verjaardags weekend.
    Liefs van ons uit Huize Vermist en tot morgen x

• 17 November 2012 - 16:35

Lia:

Hahaha, ik voel me bevoorrecht, omdat ik het sorry heb mogen horen. Echt heel schattig! Ik wens jullie vandaag een hele fijne dag en........ Timo, alvast gefeliciteerd en ik hoop dat je heeeeeeel veeeeel mooie cadeautjes krijgt.
    x Lia