Twee nachten in zijn bed op zijn eigen slaapkamer - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Twee nachten in zijn bed op zijn eigen slaapkamer - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Twee nachten in zijn bed op zijn eigen slaapkamer

Blijf op de hoogte en volg Familie

03 Februari 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Ik start om te beginnen maar even bij de eerste nacht in zijn bed op zijn eigen slaapkamer. De nacht van vrijdag op zaterdag. De voorbereiding hierop hebben jullie kunnen lezen afgelopen vrijdag. Hij sliep dus snel in om vervolgens om 23.00 uur weer wakker te worden. Ik ging zelf toen slapen dus misschien was ik te luidruchtig maar dat is raden naar de reden van zijn wakker worden. Ik kwam hem tegen op de overloop en heb hem weer teruggebracht naar zijn eigen slaapkamer en in zijn bed gelegd. Even waren er tranen en een heel zielig gezichtje. En o wat ging mijn moederhart te keer op dat moment maar ik hield toch even vol. Herhaalde wat ik die avond ook gezegd had en zei dat ik bij hem bleef. Zittend op het krukje naast zijn bed viel hij uiteindelijk weer in slaap. Ik verplaatste me nog even naar de andere kant van zijn kamer om zeker te zijn dat hij sliep. Toen ik zeker was dat hij sliep ben ik zelf in bed gekropen en heb die nacht slecht geslapen. Elke uur was ik zo’n beetje wakker en luisterde ik of ik hem nog hoorde. Maar hij sliep en ik probeerde dan ook weer te slapen. Om vervolgens een uur later ongeveer weer wakker te worden en hetzelfde te constateren. Dit ging zo door tot ongeveer half 7. Hij was toen weer wakker. Zijn biologische klok werkt goed! Lo heeft geprobeerd hem nog terug te leggen, maar hij was klaar wakker en om kwart over 7 is hij uiteindelijk bij ons in bed gedoken. Daar heeft hij nog stil gelegen tot 8.00 uur. We zijn er toen uitgegaan om lekker op ons gemakje te ontbijten.

Na het ontbijten zijn we boodschappen gaan doen. Papa heeft ons afgezet op het dorp en omdat je al vrij snel sliep, ben ik lopend terug gegaan naar huis. Toen we bijna thuis waren werd je wakker en had je heerlijk een uurtje geslapen. Lekker hoor en ik was best jaloers op je! Thuis heb je verder lekker gespeeld en na het eten ben je weer lekker gaan slapen in je eigen bedje. Snel sliep je weer in en rond half 12 was je wakker. Papa heeft een klein half uurtje bij je gezeten en toen sliep je weer. Mama sliep iets beter deze nacht maar was nog steeds te veel wakker.

Jij sliep deze ochtend tot ongeveer 10 voor half 7 en liet je toen zien. Mama heeft je weer ingestopt in je bedje en toen is mama gelijk weggegaan. Je was toen tot kwart voor 7 ongeveer stil. Heel knap van je mede omdat mama niet bleef maar gelijk wegging. Vanaf dat moment was je echt klaar wakker en zelfs het spelen op je kamer mocht niet baten. Uiteindelijk is papa met je eruit gegaan en kwam mama een half uurtje later naar beneden. We hebben relaxed ontbeten en waren van plan om naar de kerk te gaan maar aangezien je lontje wat kort was, besloten we om lekker naar het strand te gaan en even uit te waaien en energie kwijt te raken. Dit was achteraf een goed plan. Na het ontbijt en het douchen/bad en aankleden zijn we lopend naar het strand gegaan. Het was kouder dan we dachten maar we hadden ons warm aangekleed dus we zette door.

Eenmaal op het strand werden we gezandstraald door de harde wind. Deze was toch wat harder dan we gedacht hadden maar met de wind in onze rug liepen we verder. Niet te ver want we moesten ook nog terug. Toen de vlieger (cadeau van ons werk) klaar gemaakt en opgelaten. Nou dat ging best aardig kan ik je zeggen. Beide mannen, Luan wilde ook graag maar dat leek ons niet verstandig met deze wind, vliegerde er niet verkeerd op los. De vlieger vloog hoog in de lucht en maakte op zijn tijd grote duikelingen naar beneden en weer omhoog. Geweldig!!! De mannen en ik genoten ervan en regelmatig lagen we in een deuk met elkaar. Luan keek zijn ogen uit en trotseerde trots de harde wind. Van scheppen kwam niet veel, maar dat maakte niks uit. Verkleumd van de kou zijn we op een gegeven moment terug gegaan naar huis. De wind was toch wel echt heel erg koud! Eenmaal thuis klapperde Luan er op los met zijn gebit. Lekker in een warm dekentje op mama’s schoot en met warme bouillon kwam hij weer op temperatuur. Ook Timo kroop met zijn rode konen onder een deken. Maar wat was het lekker geweest!! Helaas hebben we door de wind en dus ook het zand geen foto’s kunnen maken maar neem van mij aan dat het schitterende plaatjes waren!
De mannen hebben een uurtje gechild en toen zijn we naar de verjaardag van Cas geweest. Het was een gezellige verjaardag waar jij je super vermaakte. Manon had je helemaal voor jezelf gewonnen en zij ging met je trap op trap af. Bedankt Manon dat je zo goed gezorgd heb voor hem!! Eenmaal boven plantte je jezelf op het bureau voor het pc scherm en vermaakte je je zo met de andere oudere kids!

Eenmaal thuis snel de pyjama aangedaan en toen nog lekker papa soep gegeten. En ja oma beide jongens aten hier ook lekker van al liet Timo wel de ballen liggen. Maar ik moet je zeggen de soep was heerlijk!! Na de soep was het toch echt bedtijd. Na alle rituelen legde ik je erin en zei je nog even “morgen bij mama slapen!?” Toen ik nee zei, zei hij “Allemaal Knorretje slapen!” Ik denk dat hij het begint te begrijpen dat dit zijn plekje is. Hij wilde dat ik bleef in zijn kamertje maar ik zei dat ik de was ging ophangen en dit heb ik dan ook gedaan. Daarna ben ik nog even bij Timo boven geweest en toen naar beneden. Net even gekeken en hij is in diepe slaap. Voor jou mijn lieve Luan speciaal dit couplet en refrein van het vliegerlied:


Als ik lig in het gras, dan lijkt de hemel zo hoog
Ik zie de daar de wolken, en de regenboog
Er komt een vlieger voorbij en zwaai omhoog (hallo vlieger)
Kom sla je vleugels maar uit, dan vliegen wij ook

En ik vlieg vlieg vlieg als een vlieger
voel me sterk sterk sterk als een tijger
Ik ben zo groot groot groot, als een giraffe zo hoog, hohohoog
En ik spring spring spring als een kangaroe
en zwem zwem zwem ik kom naar je toe
En neem neem neem je bij de hand, als het mag, en ik lach

  • 03 Februari 2013 - 21:47

    Igor, Marlou, MaJin En Jibin:

    Wat herkenbaar die gebroken nachten. En dan zijn het niet eens je kinderen die je wakker houden.

    Wat lijkt mij dat toch heerlijk om zo dichtbij het strand te wonen. Volgende keer toch maar wat foto's maken.

    Lieve groetjes,
    Marlou

  • 04 Februari 2013 - 06:46

    Lia:

    Wederom een heel herkenbare situatie. Een kind wil het liefst de hele nacht bij je liggen en zelf vind je dat eigenlijk ook heerlijk, maar het is beter om je kind te wennen om in zijn eigen bedje te slapen. Goed voorbereiden en dan ook uitvoeren, blij zijn dat het werkt en dan zelf wakker liggen. Tja, het hoort er allemaal bij. Je zei het zelf al, het hoort allemaal bij het loslaten.
    Maar hoe moeilijk is het om iets los te laten, wat je nog maar zo kort bij je hebt en dan ook zo kwetsbaar is. Het is veel zwaarder dan in een doorsnee situatie met een beetje loslaten na een zwangerschapsverlof. Ik neem mijn petje voor jullie af!
    Ik heb overigens zondag ook van het strand genoten. Wat was het een harde wind en moeilijk om er tegen in te lopen. Wel heel fijn om weer thuis te komen met rode wangen. Heerlijk iets drinken en weer opwarmen, daar kan je dan ontzettend van genieten...heerlijk.
    x Lia

  • 04 Februari 2013 - 08:58

    Marjon:

    Wat super knap van je Luan dat je al 2 nachtjes in je bed op je eigen kamertje hebt geslapen. Maar je hebt ook wel een hele coole kamer hoor, daar zou ik ook wel willen liggen. Van mij krijg je een hele dikke duim. En als je wakker wordt zijn papa en mama er toch wel voor je, ze liggen nu alleen een deur verder. Ook voor mama is het wennen nu jij niet meer veilig bij haar in de buurt ligt, ook dit heeft weer te maken met een stukje loslaten en dat is het moeilijkste wat er is. Het zijn ook wel hele mooie momenten dat jullie hand in hand in slaap vallen. Wat een goed en stoer plan van jullie om met die harde wind naar het strand te gaan. Dan moet je wel heel sterk zijn om niet omver geblazen te worden. Ik ben heel benieuwd of je vannacht weer zo lekker hebt geslapen en voor vandaag wens ik je heel veel plezier op school.

    Liefs Marjon

  • 04 Februari 2013 - 09:21

    Vermist:

    Vlieger | Vliegeren

    Daar staat 'ie dan: hoog in de lucht.
    Daar gaat 'ie dan, in vogelvlucht.
    Hij wentelt, draait en duikelt.
    Hij fladdert, vlindert, buitelt.
    Zie je hem? Wat staat hij hoog!
    Opeens maakt hij een speelse boog.
    Dat valt niet mee, zo onverwacht.
    Je houdt hem vast met alle macht.
    Mooi, je houdt hem goed in toom,
    anders komt 'ie in een boom!
    Je zult het vliegeren vast snel leren.
    en het snel weer op het strand met Timo uitproberen.

    Liefs Bert,Maja, Anouk, Rick en Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie

Welkom op onze website Op Reis Naar Jou! Op deze website kunnen jullie onze reis volgen naar onze zoon Luan in China en hoe het met ons verder gaat in Nederland. Veel plezier met lezen en schroom niet om een berichtje achter te laten!

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 434279

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Op reis naar Luan

Landen bezocht: