Onze eigen brandweerman Sam - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Onze eigen brandweerman Sam - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Onze eigen brandweerman Sam

Blijf op de hoogte en volg Familie

13 November 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Elke woensdagmiddag heeft Timo trainen van de voetbal. Jij gaat dan mee om Timo weg te brengen en papa parkeert de auto dan bij de brandweer. Keer op keer vraag jij dan aan papa of je mag kijken bij de auto’s in de kazerne en dit is natuurlijk oké (papa werkt bij de vrijwillige brandweer). Maar 9 van de 10 keer besluit je dan toch dat je het niet wil. Papa vraagt het dan altijd nog wel een keertje maar keer op keer besluit je dan toch niet naar binnen te willen. Sinds enkele weken echter wil je wel naar binnen. De eerste keer was het een vluchtig rondje en keer op keer werd het rondje steeds uitgebreider en wilde je ook wel eens een keertje heeeeeel kort zitten in een auto.

Vandaag echter heeft papa jou zover gekregen dat je papa’s helm op wilde en jas aan. Wat een kanjer ben je toch. En aan je snoetje te zien, genoot je er ook echt van. Knap hoor van jou!

Vanmiddag stond een bezoek bij de kindertandarts op het programma. Papa en jij haalde mama op bij het werk en wat stilletjes zat je in de auto toen we erheen reden. De wachtkamer gaf je genoeg afleiding en voordat je het wist waren we aan de beurt. Het was wel een andere tandarts dan de vorige keer maar o wat was ze aardig en wat kun je goed zien dat ze gespecialiseerd zijn met betrekking tot kinderen. In het begin vond je het nog wat spannend en hield je angstvallig mama’s hand vast, maar op een gegeven moment mocht mama op een andere stoel gaan zitten en ontspande je meer en meer in de stoel. De tandarts was zeer tevreden over hoe jouw tandjes eruit zagen en je loopt keurig op schema met het wisselen en je nieuwe voortanden en achterste kies die doorkomen. Nou twee trotse ouders keken naar jou! En jij was ook trots op jezelf want er verscheen een heerlijke lach om jouw mond. De tandarts vertelde jou wat ze de volgende x allemaal gaat doen en liet jou ook de tandenborstel en alle andere apparaten voelen. Benieuwd of je over drie maanden alles nog weet en we gaan dan ook proberen of je alleen naar binnen wilt.

Om 18.00 uur zaten we klaar op de bank voor het Sinterklaasjournaal. In eerste instantie zat je ingespannen te kijken, maar op een gegeven moment kroop je op schoot bij mama en verstopte je je gezicht. Je vond het eng toen ze in het Pietenhuis op zoek gingen naar degene die waar zou moeten zijn. Je wilde wel gewoon blijven zitten en keek weer verder toen dat stukje over was. Misschien toch allemaal wat te spannend??

Bij het naar bed gaan vanavond had je het moeilijk. Je wilde het liefst dat mama de hele avond bleef zitten bij jou maar ja dat ging niet lukken want mama had vergadering beneden. Na drie kwartier sliep je nog niet en was mama al menig keer op en neer geweest. De laatste avonden vind je het lastig om in slaap te vallen. Bij het naar bed brengen blijf je vragen stellen na de avondrituelen en keer op keer blijf je roepen. Uiteindelijk wint vaak Klaas Vaak het wel, maar toch………….. Hopelijk wint Klaas Vaak vanavond ook. We zullen het morgen weten!

Songtekst beginliedje Brandweerman Sam

Hoort hij de alarmbel gaan
Brandweerman Sam treedt ijlings aan
Met zijn helm en met zijn jas
Want die komen goed van pas

Hij is altijd paraat - Brandweerman Sam
Hij is heel accuraat - Brandweerman Sam
Hij is de held van de buurt
Waar Sam zijn auto ook stuurt

Loopt-ie door een drukke straat
Staat hij klaar met raad en daad
Is er soms een schoorsteenbrand
Dan komt Sam hem blussen want

Hij is altijd paraat - Brandweerman Sam
Hij is heel accuraat - Brandweerman Sam
Hij is de held van de buurt
Waar Sam zijn auto ook stuurt

• 13 November 2013 - 22:09

Lianne:

Prachtig. Aan z'n oogjes te zien geniet hij helemaal !

• 13 November 2013 - 22:34

Marjon:

Wat een geweldige foto!

• 14 November 2013 - 07:35

Maja:

De ene dag Piet Luan en de andere dag Brandweerman Luan.... Gaaf hoor!!!

En wat toppie, dat de tandarts zo tevreden is.

Liefs Maja x