Tafeltjesavond - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Tafeltjesavond - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Tafeltjesavond

Blijf op de hoogte en volg Familie

06 Februari 2014 | Nederland, Noordwijk-Binnen

De afgelopen twee weken was het zover en hadden we een gesprek met de leerkrachten van onze jongens. Bij Luan was het een wat uitgebreider gesprek dan bij Timo. Maar bij beide mannen is het toch altijd wel weer een beetje spannend wat je te horen krijgt. Zijn ze tevreden, kan hij goed meekomen in de klas, is hij vooruit gegaan, etc. etc. Thuis hebben we van beide mannen een positief gevoel over hoe het op school gaat, maar het is aan de ene kant toch wel fijn om te horen dat dat gevoel klopt.

Luan is de afgelopen periode getest en daaruit blijkt dat hij nu eind groep 1 zit. Wat knap van onze kanjer; wat is hij hard aan het werk in deze drukke ingewikkelde nieuwe wereld. Eigenlijk precies volgens de lijn van verwachting. Nog steeds wil hij graag leren en alles doen en moeten de juffen hem hier echt in afremmen anders gaat hij maar door en door. Gelukkig laat hij dit laatste steeds beter doen. Onze kleine vent maakt enorme stappen de laatste maanden; zo heeft hij al weer bij twee andere kindjes gespeeld!! Echt knap van hem en ik denk dat ik als mama er meer moeite mee heeft dan hij!

Onze andere grote kanjer doet het ook super goed op school. Je kan zien dat het huiswerk dat hij elke dag maakt zijn vruchten afwerpt. Hij gaat met plezier naar school en nu ook regelmatig alleen naar huis op de fiets. Daarnaast heeft hij het plezier in lezen opgepakt! Goed gedaan juffen en meester want hij vond dit jaren lang echt niet leuk om te doen. Nu leest hij boek na boek uit met heel veel plezier! Heerlijk en goed voor zijn taalontwikkeling.

Eenmaal thuis hebben we hem een dik compliment gegeven en hij straalde en vertelde zelf vol trots waarin hij vooruit gegaan was. Fijn en zo belangrijk dat je het kind het naar zijn zin heeft op school. En wat ons betreft is dit laatste nog steeds het belangrijkste dan alle cijfers en stappen vooruit. Plezier in school en het naar je zin hebben!

Op facebook kwam ik onderstaand gedichtje tegen over deze beroemde tafeltjesavonden op school. Een rake tekst die precies de lading dekt van deze avonden. Die precies zegt waar het omgaat.

Drie keer per jaar

(www.lentezoet.nl)

• 09 Februari 2014 - 10:14

Maja:

Hallo,

Als je kind maar met plezier naar school gaat....het belangrijkste van alles.

Helaas kennen wij de andere kant van de medaille en hebben buiten de bovengenoemde tafeltjes gesprekken, heel veel andere gesprekken gehad. Met resultaat...ze zit nu al drie jaar op haar plek.

Blijf er als ouder boven op zitten, in het belang van je kind.

Maar Luan en Timo, jullie doen het top ! Ga zo door en blijf genieten.

liefs Maja en de andere Vermisten x

• 09 Februari 2014 - 10:29

Marjon:

Plezier

Plezier maken is altijd goed.
    Plezier in wat je doet.
    Plezier hebben in wie je bent.
    Plezier is van elke dag genieten
    Plezier in je eigen beroep.
    Plezier kan je uit alles halen.

Plezier van lachende mensen.
    Plezier van zon en van regen,onweer.
    overal is plezier uit te halen.

Plezier van het succes.
    Plezier in je leven doet anderen ook vele goed.

Plezier en het naar je zin hebben; dat is je basis. Pas dan kan je open staan om te gaan leren en ga je het leren ook leuk vinden. Nou jongens, jullie mogen trots zijn op jezelf.

Liefs Marjon