Wat leert hij toch snel! - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Wat leert hij toch snel! - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Wat leert hij toch snel!

Blijf op de hoogte en volg Familie

05 November 2012 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Wat was het weer genieten vandaag van onze twee mannen! Timo had zin om weer naar school te gaan en Luan liet ons vandaag zien dat hij ook veel geleerd had. In de auto naar het gemeentehuis toe, kon hij zijn ogen, oren, mond en neus aanwijzen als ik dat vroeg aan hem. Tijdens ons bezoek aan het gemeentehuis, om hem in te schrijven, gedroeg hij zich voorbeeldig en vermaakte zich met een Chinees koekje. Na de boodschappen lekker thuis gespeeld met op de achtergrond de dvd van Het Zandkasteel aan! Wat Luan betreft staat de dvd continue aan en het valt ons op dat hij hier ook vrij lang en geconcentreerd naar kan kijken. Bij andere tv filmpjes is hij snel met iets anders bezig. Dora Dora is ook favoriet bij hem, maar toch minder dan Het Zandkasteel.

Na de lunch zijn we met z'n drieën naar het dorp gelopen. Natuurlijk wilde hij zijn rode laarsjes weer aan en vrolijk liep hij een flink eind met ons mee. Uiteindelijk gaf hij zelf aan te willen zitten in zijn wagen en daar viel hij al snel in slaap. Na ongeveer 3 kwartier was hij weer wakker. Lo besloot de auto te halen aangezien we anders te laat zouden zijn bij Timo. Zonder te veel aandacht eraan te geven is hij weggegaan en pas na 10 minuten vroeg Luan waar papa was. Gelukkig kom ik hem bezig houden met roepen van "papa, waar ben je?!" Blij was hij dan ook weer om papa te zien. In de auto vertelde ik hem dat we Timo gingen halen op school. Een grote glimlach verscheen op dat mooie gezichtje van hem. Bij school kreeg hij de nodige aandacht van de kinderen, ouders en juffen. Wat doet het ons en Timo toch goed om te zien en te horen dat er zoveel mensen/kinderen met ons meeleven. Regelmatig ontroerd ons dat en pakken we thuis maar weer de zoveelste tissue.

Eenmaal thuis hebben de mannen er 1 groot feest van gemaakt. Er werd vooral veel gelachen. Het kiekeboe/verstop spelletje was favoriet. Luan heeft hele creatieve verstop plekken wat dacht je bijvoorbeeld achter de hordeur. Heerlijk om te zien hoe hij daar dan staat en echt denkt niet gevonden te worden!

Met de kat Bink haalde de mannen ook de nodig grappen uit en ze hebben dan beide grote lol. Luan roept ook al regelmatig tegen De kat "pas op hoor! Bink!" Wat klinkt dat toch heerlijk uit zijn mond en verbazingwekkend hoe snel hij woordjes en zinnen oppakt. Zo riep hij gisteren naar Timo "Timo, jas aan"
En de "alsjeblieft" en "dank je wel" vliegen ons ook om de oren.

Wie had dat gedacht toen we hem 3 weken geleden in onze armen mochten sluiten. Wat een mooi moment was dat; dat kleine manneke wat eerst op zijn vader afliep. Ik verbaas me er soms nog over dat ik op het juiste moment de camera heb gepakt om dit plaatje vast te leggen. Vader en zoon die elkaar voor het eerst zien! Wat zijn we toch rijk en dankbaar dat Luan een plekje heeft in ons gezin. Dat we elke dag weer mogen genieten van hem, dat hij zoveel lol maakt met zijn grote broer en zoveel liefde geeft. We zien weer uit naar de dag van morgen!

Liefs van een mooi klavertje vier

• 05 November 2012 - 22:13

Marjon:

Nog steeds met veel plezier en enthousiasme lees ik jullie verhalen. Prachtig om te lezen welke stappen Luan elke dag weer zet, wat ontwikkeld dat mannetje zich ontzettend goed. Wat moet dat een mooi moment geweest zijn dat jullie Luan gingen inschrijven bij het gemeentehuis. Nu is het dus echt officieel!!!!!! Of moeten jullie nog meer zaken regelen. Behalve dat jullie Luan veel bieden, geeft hij ook onwijs veel, wauw....
    prachtig om te lezen hoe die wisselwerking zo duidelijk aanwezig is. Ook ik kijk nu alweer uit naar de dag van morgen....)lees jullie verslag)

Liefs Marjon

• 06 November 2012 - 08:23

Fam. Vermist:

Lieve sloffies,

Ook wij blijven het lezen.. AL horen we het ook graag uit jullie mond en zien we het met eigen ogen.
    Als ik alles zo lees, staat hij binnen kort met zijn rode laarsjes bij de deur met de mededeling dat hij samen met Timo naar school gaat... Oeps Daan, dan moet jij weer wennen... Tot straks..

Liefs Bert, Maja, Anouk, Rick en Manon

• 06 November 2012 - 10:26

Lia:

Ook ik ben inmiddels een trouwe lezeres. Het is fijn om zoveel positiviteit te lezen en erin mee te kunnen voelen.

Dit maakt je ook bewust hoe het soms ook kan gaan. Zoals wanneer een kind vanuit een crisissituatie vanuit zijn vertrouwde omgeving ineens in een instelling wordt opgenomen en moet wennen aan een nieuwe woonsituatie. Alles is dan omgekeerd en, ook al is de thuissituatie niet prettig geweest, toch is het een vertrouwde en bekende omgeving. Die is dan ineens weg en een kind moet dan zonder een vast stel ouders wennen aan andere kinderen en begeleiders. Ook al zijn die heel lief en wordt er met veel liefde gewerkt met de kinderen, toch is het heftige ervaring. Vooral als je de theorie van het vorige verslag erbij neemt, dan zet dat je toch aan het denken.

Wat een geluk dat het voor Luan anders is en wat een geluk dat dit mannetje zo'n zonnige toekomst tegemoet gaat. Het lijkt me een fijn gevoel, dat je dit kan en mag doen, voor een ander mens(je).

x Lia

• 06 November 2012 - 12:49

Hubertha Van Der Plas:

Geweldig mooi om zo van jullie verhalen op de hoogte gehouden te worden.
    Wat leren kinderen snel, en wat kan je snel van iemand gaan houden, heerlijk is dat, of ie er altijd al was! we wensen jullie alle goeds toe met z'n viertjes!!
    groetjes van de Plasjes X

• 06 November 2012 - 17:18

Ingrid:

Hoi Hoi,

Het blijft zo bijzonder om jullie belevenissen te volgen.
    Wat spreekt er een hoop liefde uit!
    En wat ontwikkelt luan zich vlot. super om te lezen.

Had van Ruben al gehoord dat Luan mee was met het ophalen van Timo en dat iedereen dat geweldig vond.
    Leuk hoor dat er zoveel mensen om jullie heen staan wee rmee jullie dit kunnen delen.

Liefs, ingrid

• 06 November 2012 - 17:31

Eddy En Gerrie Slofstra:

Lieve kinderen en kleinzonen,
    Jullie zijn precies op tijd weer in Nederland aangekomen. Want, jullie zullen het ook zelf wel gelezen of gehoord hebben: In Peking
    ligt momenteel een halve meter sneeuw en zijn de wateren bedekt met ijs van 20 centimeter dikte. Hadden jullie ook nog een slee moeten kopen, en dikke winterkleding enz!!! Trouwens, voor de prijzen hoef je niet te laten, hebben we inmiddels begrepen ... als je maar goed afdingt! Misschien is het luchtverkeer ook wel ernstig gestoord door de plotseling ingevallen winter. Timo, hoe zou je het gevonden hebben om dat mee te maken? Nog een groter avontuur?
    Inmiddels maakt Luan kennis met ons gematigd klimaat. Best wat kil soms in de herfst maar daar staat tegenover de warmte van jullie gezin, waar jullie ons zo geweldig mooi in laten delen.
    Bedankt, ook weer voor deze bladzijde van jullie dagboek.
    Oma en opa Slofstra.

• 06 November 2012 - 19:51

Pat, Bianca, Dion, Cas En Mats:

Lieve Lo, Daan, Timo en Luan,

Wat geweldig, dat wij iedere dag met jullie mogen blijven meebeleven in dit dagboek! Wat doet het kleine manneke het toch geweldig goed en natuurlijk ook zijn papa, mama en broer! Het is in de afgelopen weken echt een gewoonte geworden dagelijks even jullie belevenissen te lezen, super!!
    Nu ook nog een schattig filmpje van een heerlijk ongedwongen moment en wat een ritme heeft het mannetje! Ja....ook de trommelaars laten een fantastisch ritmegevoel horen :)

Tot snel weer ziens,

Lieve groetjes,
    Pat, Bianca, Dion, Cas en Mats

• 21 November 2012 - 21:22

Geralda:

Lieve Lodewijjk, Danielle, Timo en Luan,

Ik heb er veel te lang mee gewacht om dit alles te lezen! Wat prachtig en heftig allemaal. De tranen biggelen om de paar minuten over mijn wangen. En die foto van Lodewijk en Luan... Zooooo verschrikkelijk mooi!! Ik ben vreselijk onder de indruk van jullie verhalen. Zo mooi om te lezen dat Luan zich al zo snel veilig en thuis voelt bij jullie. En Timo wat ben jij een stoere kerel zeg!!! Je zult vast een fantastische grote broer zijn voor Luan. Volgend jaar kun je hem alles leren over de boerderij. Jullie zijn een super stel samen en jullie komen er helemaal samen met jullie prachtige kindjes!! Veel succes en geniet!!

Dikke kus,

Geralda