Elke dag weer nieuwe stappen........ - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Elke dag weer nieuwe stappen........ - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Elke dag weer nieuwe stappen........

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 November 2012 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Dit weekend maakte je een eerste stap zonder mama! Samen met papa ging je nl. boodschappen halen en zo deed je dat vandaag ook. Ik vraag me stellig af wie daar nu het meeste moeite mee had! Jij of ik? Vandaag was het wel gezellig dat ik op de 10e verjaardag van Timo even een momentje samen had met hem. We hebben samen zijn nieuwe schuur in elkaar gezet. En ik moet je zeggen hij genoot van de 1 op 1 aandacht en het is dan ook fijn dat Luan samen met papa op stap wilde. Zodat hij ook zo zijn momentjes heeft.

Gisteravond was je na een uur weer wakker. Snel viel je wel weer in slaap maar na een half uur was je weer wakker. Her was bemiddeld,half 11 en mama is toen maar in haar eigen bed gaan liggen met jou en al snel viel je in slaap dicht tegen je broer aan die daar ook lag te slapen. Wel een heerlijk gevoel hoor om zo met je 2 zonen in bed te liggen alleen papa dacht daar anders over en bracht jullie beide naar je eigen bedje.

Jij stond vervolgens om kwart voor 4 naast ons bed, kroop met hulp bij ons erin en sliep verder. Samen hebben we uitgeslapen tot 8 uur!
Vandaag was op de eerste dag dat papa lange tijd uit beeld zou zijn. Hij ging weer aan het werk. Vrolijk zwaaide we vanochtend papa en Timo uit en gingen zoals gewoonlijk eerst naar beneden om te ontbijten. De vanille-yoghurt vond je echt vies dus we hebben maar een boterham klaar gemaakt en deze at je helemaal op. Tijdens het ontbijt hebben we Dora Dora gekeken en toen deze klaar was, zijn we naar boven gegaan om te douchen. Na het douchen heb je zandkasteel mogen kijken en daarna hebben we samen woordjes geoefend, tellen tot 10 en de kleuren. Je genoot ervan en deed goed je best. Het tellen gaat je steeds beter af en je weet al dat je 5 jaar bent en Timo 10 jaar is (2 handen vol!) Wat leer je toch snel. Daarna heb je aan de grote tafel gemozaiekt en met een ander spel bezig geweest terwijl mama een begin maakte aan de eerste progress rapportage. Ik vertelde al eerder hierover. Ze willen van alles weten over de overdracht en jouw ontwikkeling, hoe je reageert op ons, op andere, wat je eet, hoe je slaapt, hoe de taalontwikkelong verloopt, evt. medische gegevens en ga zo maar door. Daarnaar moeten er ook nog 8 foto's toegevoegd worden waarvan 4 met een echt Hollands thema. Mocht je nog suggesties hebben dan hoor ik ze graag want we komen niet verder dan hooguit 2 themafoto's!

Na het middageten zijn we lekker naar buiten gegaan en hebben we ons prima vermaakt in de buitenlucht. Op het dorp zong je er vrolijk op los en het Sinterklaaskapoentke hoorde ik je in elke winkel zingen waar jij een Sinterklaas zag hangen. Zo schattig waardoor mama veel complimentjes kreeg over jouw zangkunsten! En terecht want wat ben je toch muzikaal!

Toen het tijd was om Timo te halen, straalde je weer van oor tot oor. Bij het schoolplein aangekomen voel je helaas waardoor de tranen over je wangen stroomde maar toen de schoolbel klonk waren ze meteen weg. Je wilde weer de school in en dat hebben we dan ook gedaan. De hal was gezellig versierd in Sinterklaasthema en ook de kleuterklas zag er gezellig uit. Ik zie hem al over een tijdje hier ronddrentelen!
Thuis hebben we lekker gedronken en natuurlijk pepernoten gegeten en daarna ben je samen met papa boodschappen gaan doen. Volgens mij heb je hem echt gemist vandaag want ook bij het koken zat je eerste rang. Natuurlijk vroeg je regelmatig om papa vandaag maar als ik je dan vertelde dat papa aan het werk was en centjes aan her verdienen was en dat we hem zouden zien als we Timo gingen halen vond je dat wel oké.
Aan het eind van de middag sloeg de vermoeidheid toch wel toe en na het eten ben je dan ook snel naar bed gegaan waar je nu heerlijk in dromenland ligt.

Vele mensen zijn benieuwd hoe het gaat met Luan, hoe verloopt het met zijn taal en wat is nu eigenlijk zijn speciaal need? A.s donderdag gaan we naar de kinderarts en hopen we meer te weten te komen over zijn speciaal need en zal ik daar ook iets meer over schrijven.
Ik zal ook de komende tijd wat meer aandacht geven aan de taal ontwikkeling van Luan.

• 19 November 2012 - 20:17

Lia:

Je wil ideeën voor Hollandse thema foto's, je hebt al 1 voorbeeld zelf aangedragen in dit stukje...Sinterklaas. En wat dacht je van de Hollandse duinen en het strand. Misschien kan je een foto maken in de grote klompen in de Hoofdstraat bij Jooly Joker? Of misschien in een fietsstoeltje/karretje? Heb je iemand met een mooie fietskar, die je even mag lenen voor een foto......heb ik jullie een beetje geïnspireerd? Anders een dagje naar Volendam om in klederdracht te poseren of in het voorjaar in de bollenvelden. Tja de bollenvelden kan nu ook wel, maar dan zit je in het stro. Veel succes met de foto's en zien we ze terug op de site?
    x Lia

• 19 November 2012 - 20:52

Beulah:

Een thema foto???
    Een hollandse haring naar binnen werken natuurlijk bij Gijs in de viswinkel!!! ;-)

XX Beulah

• 19 November 2012 - 21:49

Marjon:

Goh, lo weer aan het werk......Jullie hebben een hele intensieve periode met elkaar en met de kids doorgebracht, deze eerste fase sluit je nu dus af. Kan je wel lekker zonder commentaar naar koffietijd kijken, hihi. Erwtensoep eten met een Unox muts op, het eten van stamppotjes....Hollandser kan bijna niet.
    Succes met de foto's, ben benieuwd.
    Liefs Marjon

• 19 November 2012 - 22:18

Pat, Bianca, Dion, Cas En Mats:

Hoi hoi,

Nou, zo te lezen heb je alvast wat leuke thematips gekregen!
    Wat dachten jullie van een foto in de volle bloemen vrachtwagen van Patrick? Echt heel Hollands!
    Hoe geinig kan het worden....een hele fotoreportage op zijn Hollands, er komen vast nog veel meer ideeen! Je kunt er een sport van maken hoor, denk ik!

Lieve groetjes
    Pat, Bianca, Dion, Cas en Mats

• 20 November 2012 - 09:05

NA:

Fijn dat jullie gisteren een gezellige dag hebben gehad.
    Was benieuwd; mijn mail doet wat gek de laatste tijd, heb je mijn mailtjes ontvangen?
    Gr NA.