Luan ook! Luan doen! - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Luan ook! Luan doen! - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Luan ook! Luan doen!

Blijf op de hoogte en volg Familie

01 Februari 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Over de titel later meer. Eerst het verslag vanaf gisterenavond.

Vannacht heb je heerlijk geslapen. Er stond een relaxte ochtend gepland omdat ik je vandaag thuis hield van school. Even bijtanken van alles. Om kwart over 7 was je al wakker, maar tot 8 uur bleef je nog lekker liggen bij mama in bed. Daarna hebben we papa en Timo uitgezwaaid en hebben we relaxed ontbeten. Na het eten keek jij met de koptelefoon filmpjes op de IPAD. Je had het reuze naar je zin en het was jammer dat mama net te laat was om te filmen toen je het liedje van Het Zandkasteel meezong. Een mooi moment waar mama lekker van genoot. Tegen de klok van half 11 zijn we naar boven gegaan en ben je lekker in bad gegaan. Je genoot van het schuim en riep regelmatig "mama, zien!" Het ging dan of om het schuim, of om het eendje wat op de beker zat, of omdat je languit in bad lag. Met een grote glimlach deed je dit alles en met moeite kreeg ik je weer uit bad.

Nadat we beide aangekleed waren, zijn we boodschappen gaan doen. We zijn o.a. Bij de kwantum geweest en daar zag mama mooie Mickey Mouse stickers. Er ontstond in mama's hoofd een plannetje en in de auto op de terugweg vertelde ik je dit plan. We gaan de stickers op jouw kamertje boven je bed plakken en Luan gaat vanavond bij Knorretje en Mickey slapen vannacht. In eerste instantie zei je nee, maar uiteindelijk toen ik zei "proberen" ging je over stag.

Eenmaal lekker gespeeld en daarna hebben we Timo opgehaald. Snel wat drinken en toen op naar boven om stickers te plakken. Luan wees aan waar ik ze moest plakken en riep telkens “moooooiii!” Nu maar hopen dat hij dat vanavond ook nog vindt! Na het plakken de rest van zijn bedje in orde gemaakt. Knuffels uit zijn bedje bij mama gehaald en de Mickey Mouse deken ook. In eerste instantie wilde hij hier alleen onder maar dat vond mama iets te koud. Toen ik dat zei voelde deze wijsneus eraan en zei “nee, hoor is goed!” Gelukkig heb ik hem zover kunnen krijgen dat eerst zijn dekbedje komt en daarboven op Mickey Mouse. Mmmmmm misschien maar belonen met een Mickey Mouse dekbedovertrek als het slapen goed gaat. En onder ons gezegd goed gaan is een relatief breed begrip! Nadat alle knuffels en kussens een plekje hadden gekregen en de Mickey Mouse deken netjes glad lag, deed hij vanaf de poef naast zijn bed nog eenmaal een inspectie ronde en na een goedkeurend blik, konden we naar beneden gaan.

Hier heb je nog even lekker gespeeld met je tekenboek en weer helemaal alleen zelfstandig geplast. Wat wordt je toch een grote kanjer! Toen papa thuis kwam riep je gelijk “Kom papa, papa zien”. Met een kleine toelichting ging papa met je mee naar boven en hier liet je alles trots zien. Na het eten was het dan ook uiteindelijk zover. We gingen naar boven. Tot en met het tandenpoetsen verliep alles hetzelfde alleen het verhaaltje gingen we nu op je kamer lezen en niet in mama’s bed. Daarna zingen en toen hup je bedje in. Even liet je knuffel Mickey Mouse de sticker Mickey Mouse zien en daarna nestelde je op je zij en legde ik gestructureerd je knuffels neer in je arm. ~

Toen was het de hoogste tijd voor een dikke zoen. Je zei nog even “Luan slapen, Luan wakker en dan zegt mama goed zo Luan!” Het enige wat ik nog kon uitbrengen was “ja, lieverd ga maar lekker slapen en morgen zegt mama goed zo Luan!” Daarna ging mama op de overloop zitten en zorgde er in eerste instantie voor dat je haar voeten zag en na 5 minuten schoof ik wat op. Je reageerde hier wel op en mama zei “ga maar slapen, oogjes dicht, mama is hier nog. Weet je nog oogjes dicht en oogjes open. Daar is mama weer!” Nog geen minuten later hoorde ik een gesnurk uit zijn kamertje komen en wist ik dat hij in een diepe slaap was. Tijd voor mij om naar beneden te gaan. En even later weer even terug te gaan om natuurlijk dit vast te leggen op foto. Hij sliep zo diep dat hij het niet eens doorhad dat ik diverse foto’s met flitser maakte. Voor de nacht een kleine gedichtje:

Slaap lekker

Ga jij maar lekker slapen
doe je oogjes maar dicht
dan zal ik over je waken
als jij daar vredig ligt

Ga jij maar lekker slapen
heel veilig is de nacht
want ik zal over je waken
dus droom maar heerlijk zacht

Want jij bent zo moe
ik zie het aan je gezicht
dus ga jij maar lekker slapen
en doe je oogjes maar dicht

Maar nu even terug naar de titel van deze dag: "Luan ook. Luan doen." Iets wat ik sommige dagen de gehele dag door hoor uit Timo zijn mond. Wat dacht je bijvoorbeeld van het legen van je schooltas. Timo roept dan vaak “Luan moet dat dan ook doen!” of als ik vraag aan Timo om zijn bordje in de keuken te zetten. En zo kan ik nog honderden voorbeelden opnoemen. Ach, ja het is ook niet makkelijk om opeens een kleine broer te hebben die op sommige tijden ook nog redelijk bijdehand en slim is. Je moet opeens zoveel delen: je ouders, de aandacht van anderen, de tv, de stereo, de bank, de kat Bink, etc. En dan heb je daar ook nog eens het feit dat hij speelt met speelgoed wat van jou is geweest. O,o,o dat is echt niet altijd even makkelijk. Je kleine broer mag lekker zitten in een wandelwagen en jij moet lopen. Je kleine broer mag uitslapen en jij moet naar school. Nee, nee het is niet makkelijk.

Maar gelukkig zijn er meer dan genoeg van die mooie momenten op een dag. Zoals het helpen bij het uit- en aankleden, schoenen en jas aantrekken, voorlezen bij het slapen gaan, spelen, helpen met stickers plakken boven zijn bedje, helpen met eten en drinken, helpen met het gaan naar de wc. En neem van mij aan dat die mooie momenten ruim opwegen tegen de wat moeilijker momenten.

En dan Luan. Die roept bijna de gehele dag door "Luan ook! Of Luan doen." En als ik het dan zelf doe dan roept hij daar standaard achteraan “ander keertje Luan ook/doen?” En o wee als je dan ander keertje zeg en je er niet aan houdt. Dan krijg je de volgende keer als je het weer zelf doet of niet doet de wind van voren en zegt hij “jij zegt ander keertje, ander keertje, ander keertje, ander keertje?!” Ja, ja die kleine vent heeft een super geheugen en daar sta je dan met je mond vol tanden. Ja, zelfs ik sta dan weleens met mijn mond vol tanden en kan dan niet anders zeggen “je hebt gelijk” en laat het hem ook doen of spreek af wanneer hij het wel mag doen.

De uitroep “Luan ook/doen” klinkt zoals ik net zei de gehele dag door en is van toepassing op bijna alle handelingen die ik op een dag verricht bij mijzelf of bij hem. Denk dan bijvoorbeeld aan het tanden poetsen. Hij weet nu wel dat hij dit mag maar toch klink nog steeds “Luan ook” vrolijk door de badkamer. Maar hij wil bijvoorbeeld ook mijn make up op, nagellak op, zijn haar föhnen, tafel dekken, helpen met koken, etc., etc. Je kunt het niet zo gek bedenken of hij wil het. Heerlijk hoor die fase en ik geniet er dan ook maar volop van!


  • 01 Februari 2013 - 20:41

    Pat, Bianca, Dion, Cas En Mats:


    Wow...dat is mooi geworden zeg, daar boven je bed!! Nu kun je vast weer heel lekker slapen in je eigen bed en kamertje!! Op de foto te zien lukt dat al heel erg goed!

    Timo, wij vinden jou echt een superkanjer van een broer!! Het is ook niet altijd gemakkelijk, maar dat gaat helemaal goedkomen. Dikke knuffel voor jou!!

    Papa en mama, nu maar duimen, dat jullie mannetje de nacht doorhaalt in eigen bed!!

    Liefs Pat, Bianca, Dion, Cas en Mats

  • 01 Februari 2013 - 23:11

    Marjon:


    Als je niet kunt slapen
    ga dan eens met mij mee
    samen in gedachten
    heel eventjes naar zee.
    Sluit je beide ogen
    voel het warme zand
    er zijn maar weinig mensen
    op dit verzonnen strand.
    Er waait een heerlijk briesje
    de golven kabbelen zacht
    je voelt je vrij en veilig
    en iedereen die lacht.
    Niemand wil jou storen
    ze gunnen jouw je rust
    denk dus als je niet kunt slapen
    even aan die denkbeeldige kust.
    Zit je nog vol zorgen
    spoel ze even af in de zee
    de golven nemen dan als vanzelf
    al die zorgen mee.
    SLAAP ZACHT…..zzzz…zzz.

    Volgens mij moet het slapen in je eigen bedje en kamertje helemaal gaan goed komen met die prachtige stickers boven je bed. Het ziet er echt wel heel stoer uit. Die ideeën van Mama zijn zo gek nog niet. Ben heel erg benieuwd hoe het vannacht is gegaan.

    Liefs Marjon

  • 02 Februari 2013 - 09:20

    Vermist:

    Goedemorgen,

    Opstaan
    Goedemorgen slaapkop
    De nacht is weg
    De zon is al op
    Tijd om uit bed te komen
    En vanavond mag je weer dromen
    Over alle leuke dingen
    Die je vandaag zijn overkomen

    Een hele gezellige zaterdag,
    Liefs Bert, Maja, Anouk, Rick en Manon


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie

Welkom op onze website Op Reis Naar Jou! Op deze website kunnen jullie onze reis volgen naar onze zoon Luan in China en hoe het met ons verder gaat in Nederland. Veel plezier met lezen en schroom niet om een berichtje achter te laten!

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 436000

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Op reis naar Luan

Landen bezocht: