1 juli de dag dat je 8 maanden in Nederland woont. - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu 1 juli de dag dat je 8 maanden in Nederland woont. - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

1 juli de dag dat je 8 maanden in Nederland woont.

Blijf op de hoogte en volg Familie

02 Juli 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Wat gaat de tijd toch snel! Gisteren was het 8 maanden geleden dat je je eerste stappen op Nederlandse bodem zette. En wat heb jij veel meegemaakt in die 8 maanden en veel geleerd.
Een jaar geleden begon het bij je mama te kriebelen en noemde ik het de nesteldrang die toegeslagen was. Je papa was toen bezig om je kamertje samen met je grote broer te verven en mama had het druk met het vullen van je kast met kleertjes en het uitzoeken van speelgoed.

Elke dag was er toen steeds de run richting de brievenbus want we konden elk moment de LOA binnen krijgen en als deze binnen was dan was de laatste stap in het zicht. Namelijk de TA (de brief met afreisdatum). De postbode was nog maar net voorbij op sommige dagen en dan vloog ik naar die brievenbus toe.
Dat alles nog even op zich liet wachten, wisten we toen nog niet………….

Maar als ik nu naar je kijk, terwijl je lekker lig te slapen in je eigen bed, in ons huis in je eigen slaapkamer dan maakt dat het wachten meer dan waard. Wat is het heerlijk genieten keer op keer met jou en je grote broer.

Vanmiddag ook weer toen mama en papa bij oma kwamen om te eten. Samen met opa en je grote broer speelde je doktertje. Timo lag op twee tuinstoelen met een strandhanddoek over zich heen en was ziek. Hij was gevallen van de skelter (zogenaamd hoor!) en jij verzorgde hem als volleerde dokter en haalde alles waar Timo maar om vroeg. En neem van mij aan dat dat best veel was. Elke keer kwam je weer de keuken in en vroeg oma om verband, koekje, water, pleister, etc. En een lol dat jullie hadden met elkaar. Heerlijk om naar te kijken en naar te luisteren en van te genieten. Het was jammer dat alles opgeruimd moest worden omdat we gingen eten. Maar ook van het opruimen maakte opa weer een feestje.

Aan tafel was het een gezellige boel. De beide mannen en oma hadden het nodige te vertellen en zoals afgesproken vlogen de vingers om ste beurten omhoog om te voorkomen dat we met z’n allen door elkaar praatten. Maar ja die oma……….. die vergat dat weleens…………
Opa bekeek alles stil vanaf zijn stoel en genoot zichtbaar met glimmende ogen en een grote glimlacht om zijn mond. Papa at heerlijk van zijn pasta en mama…………… die had het er maar druk mee. Want was Timo klaar met iets heeeeel belangrijks te vertellen dan had jij ook nog iets belangrijks. En natuurlijk was daar ook weer het China moment dat altijd begint met: “mama!” “Ja, Luan” “Mama” “Ja, Luan” “In China……………” en ja dan is het niet te goed op te schrijven wat er dan voor verhaal volgt. Jij moet er altijd heel erg om lachen; soms zelfs zo dat je de slappe lach krijgt. En ja dat maakt dat wij daar ook plezier aan beleven.

Door deze gezellige drukke maaltijd duurde het wel even voordat de borden leeg waren, maar eenmaal leeg was het ook tijd om naar huis te gaan. Mama had nog vergadering dus aan papa was de schone taak om de mannen op bed te leggen. Natuurlijk ging dit allemaal niet volgens de rituelen van mama maar lekker op die van papa en ja mama weet stiekem dat jij daar ook weer heel erg van geniet en dan toch nog dat ene of dat andere voor elkaar krijgt. Lekker hoor en gewoon blijven doen! Slaap lekker jongen tot morgen!!

• 03 Juli 2013 - 07:40

Maja:

Lieve Luan,

Leef gelukkig en tevreden

Wees verheugd en blij van zin.

Ga na minder goede dagen.

Moedig weer het leven in.

=

Laat je geen angst aanjagen

Door wolken zwaar en grauw.

Zoek liever zonder klagen

Naar kleine stukjes blauw.

Diike kus, Bert,Maja, Anouk, Rick en Manon

• 03 Juli 2013 - 08:16

Marjon:

Wat vliegt de tijd.......Wat hebben jullie al een kostbare tijd met jullie mannetje achter de rug....

Liefs Marjon