Oma’s soep is beroemd! - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Oma’s soep is beroemd! - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Oma’s soep is beroemd!

Blijf op de hoogte en volg Familie

03 Juli 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Oma soep is zeer geliefd bij onze mannen. Waarom geen idee maar niet iets lekkerder dan oma’s oma soep. Ik zelf ben geen soep eter dus kan daar niet goed over oordelen maar als ik op mijn mannen af moet gaan, dan kan er niks tippen aan oma’s soep. Het geheim of het recept dat kan ik niet verklappen want ik zou het ook echt niet weten. Misschien dat oma het bij de reacties met ons kan of wil delen maar daar durf ik niks over te zeggen. Papa heeft ooit geprobeerd om het volgens oma’s recept te maken, maar toch smaakte het toen anders volgens Timo.

Op dinsdag is het dan ook altijd feest tijdens de lunch bij opa en oma. Bij het wakker worden vraag jij al hoe de dag eruit gaat zien en als ik dan zeg; “2x school en bij oma eten!” roep jij altijd vrolijk “joepie oma soep eten!” Heerlijk om te zien en voor oma natuurlijk leuk om te horen/lezen.

Toen Timo al klein was, smulde hij ook altijd van de oma soep en tot op de dag van vandaag worden altijd de soepballen geteld die een ieder heeft en op de een of andere manier wint opa nooit. Ik begrijp nog steeds niet hoe dat kan! Ja, ja, die oma soep die is echt beroemd en iedereen die erover hoort zou graag eens willen proeven……

Vandaag had jij een gelukje want normaliter haalt papa jou en Timo van school. Maar vandaag ging het anders. Je grote broer had een verjaardagsfeestje direct uit school en jij werd opgehaald door opa en oma. Papa had namelijk een Veiligheidsmiddag van het werk.
En ja er was van gisteren nog oma soep over. O,o,o wat vond Timo dat toch lastig om te horen dat dat restje van gisteren dus naar Luan ging vandaag. En ja ik begrijp het wel als je daar zo dol op bent. Gelukkig was Timo het weer snel vergeten, maar jij keek er al naar uit!

Vanochtend bij het aankleden toen ik je vertelde hoe de dag er uit ging zien, gingen je oogjes glunderen toen je hoorde dat je bij opa en oma ging eten. Natuurlijk vroeg je “oma soep??” en toen ik ja zei, was je helemaal blij. Gelukkig ging je aandacht beneden alweer naar iets anders. Wel vroeg je nog even als bevestiging of je ook mocht spelen bij oma. Natuurlijk mocht dit, maar eerst ook nog even slapen. “Oké!” zei je toen.

Op school had je een prima ochtendje gehad en toen mama je aan het eind van de dag op haalde bij oma hoorde ze dat je daar ook een prima middagje gehad had. Je had maar een klein uurtje geslapen maar daarna heerlijk gespeeld en bij de boerderij geweest. Je had ook nog papa in de tuutaat gezien en ja dat was natuurlijk wel heel stoer. Van het avondeten, nasi, genoot je al kostte je het wel heel veel moeite om je bordje uiteindelijk leeg te eten. Als toetje kreeg je daarom lekker een banaan. En daarna was het op en dan bedoel ik niet het eten, maar jij. Je liep van de tafel na het danken naar de bank en plofte daar neer en zei dat je zo moe was. Ach, ach ik heb je naar boven getild en snel omgekleed en na een kattewas en tandenpoetsen lag je er snel rond kwart over 7 in bed. Nu is het 20.00 uur en je slaapt nog niet. Ik ben al meerdere keren naar boven geweest, 2x om de projector aan te zetten, 1x omdat Timo thuis kwam en je hem hoorde en 1x omdat je mij riep en weer aangaf dat je zo moe was. Elke keer zeg ik dan toch hetzelfde en na een dikke knuffel, een aai over je boel en onze 4 rituele afscheidszoenen sluit ik je oogjes en zeg ik dat je lekker mag kan slapen. Ik hoop voor je dat je snel in slaap val want je rust kun je goed gebruiken. Morgen staat er weer een uur revalidatie op het programma; observatie door de fysio en ergo. Gelukkig voel je je al aardig thuis in het revalidatiecentrum en heb je veel lol met ze. Dus dat gaat vast wel goed komen.

  • 03 Juli 2013 - 20:47

    Marielle Schaap:

    Wat leuk om te lezen dat er echt van elke dag een verslag is! Dat zal voor Luan, als hij wat groter is en alles begrijpt, van grote waarde zijn denk ik.
    En wat doet hij het goed zeg! Al zo gewend, en z'n draai gevonden. Echt super!

    Ga vooral door met schrijven, want dat zal Luan later zeker waarderen... :)

    Liefs,
    Mariel

  • 03 Juli 2013 - 21:21

    Gerrie Slofstra:

    Oma wil even vertellen aan jou Luan dat je een lieve gezellige lekkerbek bent, je zo kan genieten van een snoepie liefst twee, of een chocolade koekie, en van een boterham met jam , en daar naast een plakje worst, en je het plakje kaas altijd deelt met Opa en Oma, en dat je sinds vandaag hebt bedacht dat warme melk met aardbeiensaus ook heel lekker is, en niet te vergeten de chocolademelk en de warme vla, en o ja een ijsje hum....maar wel met chocolade of aardbeiensaus. Maar het allerlekkerst is toch de Omasoep met balletjes. Het lijkt bij Oma wel de zoete-inval .En gezellig dat we het hebben we kletsen honderd uit je mondje staat niet stil,en we maken veel grapjes en spelen met het winkeltje of we knippen en kleuren en plakken.Ook ga je de kippen korstjes brood geven en mag je de eitjes uit het hokje halen .De kippen moeten wel een eindje uit de buurt lopen want te dicht bij dat vindt je niet leuk. Buiten spelen samen met je lieve broer Timo daar kan je zo van genieten en jullie hebben zoveel plezier. En Timo gaat helemaal mee in jou fantasie zoals gisteren toen jij de dokter was en Timo een zere voet hadt dan denkt Oma wat houden die twee lieve broers veel van elkaar je kan voelen dat ze in een warm nestje wonen en een lieve mama en papa hebben.

    O wij kind'ren wij leven als de vogeltjes blij,
    want de Here daarboven zorgt voor jou en voor mij.

    Van ons alles te geven wordt die Heer nimmer moe,
    elke dag duizend gaven strooit Hij vriend'lijk ons toe.

    Als de zon in de morgen uit de sluim'ring ons kust,
    staan we op zonder zorgen na een veilige rust.

    Veel liefs van ons Opa en Oma.

  • 03 Juli 2013 - 22:53

    Pat, Bianca, Dion, Cas En Mats:

    Hoi,

    Ik denk, dat Oma's geheime recept een snufje "Omaliefde" is!!
    Dat kan Papa dan toch echt niet voor elkaar krijgen....

    Doe je best weer Luan, morgen bij het revalidatiecentrum.

    Dikke kus,
    Bianca

  • 04 Juli 2013 - 07:39

    Vermiat:

    Goedemorgen,
    Gaan de jongens nu graag naar oma om oma, of om de omasoep ??? Ik denk beide.
    Maar ze hebben gelijk de oma soep is lekker. Jammer dat we deze maar zeer af en toe proeven.

    Vervelend nu weer ,dat Luan nu weer zo moe was en de slaap dan niet kan vatten, hopelijk is hij een beetje uitgerust voor de dag vandaag.

    Sterkte bij het revalidatie centrum.

    Liefs uit huize Vermist x

  • 04 Juli 2013 - 07:49

    Marjon:

    Veel toi, toi, toi bij het revalidatiecentrum Luan. Zet hem op........En dan nog maar 1 nachtje slapen......en jullie zijn alweer op weg naar de camping. Wat een heerlijk vooruitzicht, zeker met het idee dat het prachtig weer gaat worden.

    Liefs Marjon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie

Welkom op onze website Op Reis Naar Jou! Op deze website kunnen jullie onze reis volgen naar onze zoon Luan in China en hoe het met ons verder gaat in Nederland. Veel plezier met lezen en schroom niet om een berichtje achter te laten!

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 603
Totaal aantal bezoekers 436070

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Op reis naar Luan

Landen bezocht: