Eindfeest - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Eindfeest - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Eindfeest

Blijf op de hoogte en volg Familie

18 Juli 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Wat een feest was het vandaag op school en wat was mama trots op jou. Echt geweldig om te zien hoe jij geniet op school en hoe jij je er thuis voelt. Gisterenavond had je een moeilijk en verdrietig moment. Dit alles ging met veel tranen gepaard maar uiteindelijk ben je rustig gaan slapen in je bedje op de slaapkamer bij mama en papa. Hier heb je heerlijk geslapen en natuurlijk was het lastig wakker worden vanochtend. Maar met de mededeling dat het vanmiddag feest was op school gingen je ogen open en startte je dag prima. Zo prima dat we de map met foto’s en het overdracht schrift thuis konden laten liggen. De juffies schreven toch niet meer deze weken en jij vond het allemaal prima. Het ging namelijk wel in overleg met jou. Op school hebben we de juffies verwend met een mooi cadeau als bedankje voor de afgelopen maanden. Ze waren er heel blij mee.

De start in de klas was rommelig en het duurde lang voordat de juf ging zingen. Toen mama op een gegeven moment vroeg of ze weg kon, knikte je ja. Heel knap want de juf was nog niet gestart met zingen! Wat ben je toch aan het groeien en dit aan het einde van het jaar! Tussen de middag had mama ene gesprekje met de directeur en zag je toen in de hal. Je was nog even bezig je chocomelk op te drinken. Natuurlijk kreeg ik een dikke kus en knuffel en daarna vond je het prima dat ik weg ging. Om half 2 zag mama je weer want toen was het Podiumfeest op school. Alle klassen deden een optreden en ook jij deed op jouw manier mee. Wat was ik trots op jou maar ook zeker op jouw broer die een schitterende dans met zijn klas deed. Het was maar goed dat het buiten in de zon was en mama haar zonnebril op had. De tranen voelde ik zelf alleen en niemand heeft ze gezien. Toen het klaar was kreeg ik een dikke kus en knuffel en je vond het prima dat mama weer aan de slag ging.

Om15.15 uur heeft papa je opgehaald. Samen hebben jullie boodschappen gehaald en daarna heb je filmpjes gekeken op de Ipad. Om 17.00 uur kwam je samen met papa weer naar school. Mama had ondertussen samen met anderen alles klaar gezet en je grote broer had hierbij geholpen. Vanaf 17.00 uur begon het eindfeest en wat was dat genieten zeg! Gezellige muziek, lekkere poffertjes, lekkere shoarma broodjes, lekker drinken maar vooral heel veel gezelligheid. Jij vermaakte je prima zelfs toen papa weg moest in verband met een brandalarm ging je samen met je broer op stap en soms liep je tussen je grote broer en mama heen en weer. Heerlijk om te zien hoe jij je thuis voelt op school. Een groot cadeau voor mama! Je smulde van twee broodjes shoarma, een ijsje een lekker drinken.

Helaas ben je ook twee keer hard gevallen op je achterhoofd. De laatste keer was net voordat je wegging. Het was een harde klap en je heb nu dan ook aan beide zijde een bult. Wat een verdriet en een tranen en weer zo ongelukkig zoals je terecht kwam. We weten dat het gebeurd maar keer op keer doet het toch wat met je als moeder en raakt het me diep van binnen. Ik zou zo graag de klappen die hij opvangt willen opvangen en zijn pijn en verdriet en boosheid hierover willen overnemen……….

Met papa ben je samen naar huis gegaan en heerlijk in bad gegaan. Toen je klaar was, kwam mama ook thuis en natuurlijk wilde je nog even knuffelen met haar en zingen voordat je ging slapen. De juiste houding zoeken was lastig, want je had pijn. Hopelijk helpt de paracetamol snel. Toen je in bed lag hadden we nog een klein gesprekje. Je zei dat je niet naar China wilde. En heel lang bij mama wilde blijven. En dat als je naar China ging, mama, papa en Timo mee gingen en als we dan terug gingen dat iedereen ook mee terug moest. Ja, ja zo zie je maar waar zo’n kleine man mee bezig is, wat hem bezighoudt. En ja dan begrijp ik wel dat je je oogjes eigenlijk niet dicht wil doen en dat je dat eng vindt. Ik zou zo graag willen dat je die zekerheid dat je bij ons mag blijven zou voelen en dat ik je die nog duidelijker kon maken dan dat ik nu doe. En ik weet dat het tijd kost en dat de tijd het je zal leren, maar toch………
Slaap lekker schat nog 1 nachtje en joepie dan gaan we naar de camping!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 18 Juli 2013 - 22:42

Marjon:

Wauw......weer een mijlpaal, het afsluiten van een schooljaar. Wat een heerlijk gevoel moet je dat als moeder geven als je ziet, voelt en ervaart dat je kind zich zo thuis voelt op school, super. Nog 1 nachtje slapen.......en dan gaan jullie heerlijk genieten van jullie vakantie. Lekker tijd met elkaar doorbrengen. Ik hoop dat jullie het super gaan krijgen.

Liefs Marjon

• 23 Juli 2013 - 10:50

Ina Bentvelzen-Tanis:

Geweldig hoe het gaat met Luan!! En die tranen mag je gerust laten zien hoor Daniëlle, is zo herkenbaar ik had dat ook toen onze kinderen voor het eerst met school op de garenmarkt zongen op 2 oktober.
    Wat heeft hij al veel meegemaakt in zijn jonge leventje en zo fijn dat ie graag bij jullie wil blijven, toen ik dat las kreeg ik kippenvel. Jullie mogen trots zijn op jullie gezin!

• 28 Juli 2013 - 10:26

Vermiat:

Wat een mooie emotionele woorden van Luan, dat hij altijd bij jullie wil blijven. Hij beseft waarschijnlijk nog niet, hoe belangrijk hij ook voor jullie. Dat hij jullie leven heeft verrijkt tot een klavertje vier.
    Veel liefs van ons x