Het is vavavakantie - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Het is vavavakantie - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Het is vavavakantie

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 Juli 2013 | Nederland, Stroe

Vandaag de laatste schooldag! Althans jij had gisteren al je laatste schooldag want vandaag is je vrije vrijdag. Je sliep lekker uit tot 8 uur en nadat we papa en Timo uitgezwaaid hadden, zijn we beneden gaan ontbijten. Wel in de relaxed stand maar toch ook niet. Mama moest namelijk alle kleding nog inpakken voor de vakantie. Maar daar hoefde jij geen last van te hebben, en zo keek je heerlijk tv en at je je ontbijt op terwijl mama alle spullen en kleding bij elkaar raapte. Tegen tienen ging jij lekker in bad en mama onder de douchen. Jij vermaakte je prima met de bootjes en sop. Rond kwart over 11 zijn we een pakje op gaan halen bij de pomp. Hier zag je een mooie auto en waarschijnlijk omdat mama een tas kocht kreeg jij de mooie auto cadeau van de meneer. Echt heel lief en wat was jij er blij mee. In de auto zei je dat de auto ook van Timo was! Wat ben je toch een lieve broer.

Op school zijn we gaan kijken in de kleuterklas. Je keek wat raar rond want de klas was zo goed als leeg! De tafeltjes en stoeltjes stonden allemaal op de gang! Je snapte er niks van. En o wat is het toch lastig uit te leggen wat er allemaal gebeurt de laatste dagen. Woensdag groep 8 uitzwaaien en zingen, donderdag weer naar school voor een feestje en vrijdag weer naar school om te zingen en iedereen een goeie vakantie te wensen!! Allemaal weer eerste keren voor jou, allemaal mijlpalen die o zo bijzonder zijn.

In de kleuterklas wilde je ook niet blijven en je liep,dan ook achter mama aan. Van juf Nely mocht je de piramide van playmobil meenemen, wat lief van de gymjuf en wat was jij er blij mee! Om iets voor twaalven was het zover. Alle kindjes kwamen naar buiten en alle papa's en mama's waren er ook. Uit volle borst zongen we met z'n allen "Blij als een bij in de zomerzon" altijd weer een kippenvel en traan moment. En dan ben ik altijd weer bij dat de zon schijnt en mij zonnebril dus op mijn neus heb!

Nadat alle juffies en meester een goeie vakantie toegewenst waren, zijn we naar de bakker gereden en hebben de mannen een broodje uitgekozen. Deze hebben ze thuis lekker opgegeten terwijl wij de auto in pakte. Eindelijk waren we klaar voor vertrek! Het is vakantie joepie!!!

In de auto viel je al snel in slaap en vlak voor Stroe werd je wakker. Op de camping hebben we snel alles uitgepakt en een plekje gegeven. Daarna zijn we de auto ingestapt en richting Nunspeet gereden naar het huisje van opa en oma Slofstra. Wat een feestje was het daar!! Jullie hebben heerlijk gespeeld en lol gemaakt in de tuin. Na de borrel hebben papa en opa de aanhangfiets opgehaald die we via marktplaats gekocht hadden en patatjes gehaald. Deze hebben we lekker opgegeten. Jij had samen met Timo een halve kip en o o o wat was die lekker!!! Oma had na nog een heerlijk ijsje toe en toen zaten de buikje vol.

Veel ste laat vertrokken we weer richting de camping. Even leek het erop dat je in slaap viel maar al snel ontdekte je de maan. Je noemde het eerst de zon maar na een uitleg noemde je het de maan. Toen we op een gegeven moment een aantal bochten gemaakt hadden en je de maan op een andere plek zag staan riep je; "waar is ie nou? He, hij is weggelopen!" E ja toen werd het een spelletje om de maan in de gaten te houden!

Eenmaal op de camping zijn snel de pyjama's aangedaan en na een kattewas, plassen en tanden poetsen was het hup het bed in. Eenmaal in bed vielen de mannen al snel in slaap.

• 20 Juli 2013 - 14:44

Marjon:

Hieperdepiep het is vakantie, alle kindertjes zijn blij.
    Hieperdepiep het is vakantie, alle kindertjes zijn vrij. ( en de rest )

Dat is het liedje dat ze op school van mijn kids zingen als het zomervakantie, tijdens het lied wordt dan de schoolvlag naar beneden gehaald. Inderdaad een emotioneel kippenvel moment. Je sluit iets af en je beseft je dat de tijd zo ontzettend snel gaat. Zo snel......dat je soms het idee hebt dat het tussen je vingers door glipt. Alles wat goed, fijn en vertrouwd is wil je het liefst zo lang mogelijk vast en bij je houden. Maar het nieuwe schooljaar ( pas over 6 weken ) brengt jullie vast ook weer heel veel mooie dingen. Eerst 3 weken vakantie......ga er heerlijk van genieten met elkaar.

Liefs Marjon

• 20 Juli 2013 - 16:12

Nelleke:

fijne vakantie geniet lekker van elkaar!