Een heerlijk ontspannen oppasdag - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Een heerlijk ontspannen oppasdag - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Een heerlijk ontspannen oppasdag

Blijf op de hoogte en volg Familie

26 Augustus 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Vannacht rond de klok van half 1 riep je ons en je wilde graag bij ons slapen. In je ledikantje heeft papa je neergelegd en daar viel je vrijwel direct in slaap tot de volgende ochtend. Helaas moesten we je wakker maken om naar oma en opa Slofstra toe te gaan.
Rond 8 uur brengt papa Timo en Luan weer een keer bij ons in huis. Het wordt een fijne vakantiedag voor de beide kinderen en ook voor opa en oma zelf.
We beginnen met wat klusjes in en om het huis. Opa is bezig met wieden. Timo bedenkt dat hij met zijn skelter en aanhanger het onkruid naar de composthoop gaat rijden. En opa mag op de heenreis bovenop het onkruid zitten en terug in de lege bak. Timo zorgt er wel voor dat hij de retour-route met de meeste hobbels uitkiest en kijkt daarbij af en toe achterom of opa het nog wel volhoudt.
Ondertussen is Luan bij oma binnen – eerst gaat hij lekker in bad en daarna wordt hij verwend met onder andere warme vla en aardbeiensaus. Daarna gaat Luan lekker met auto’s spelen.
De beide mannen hebben elk 5 euro bij zich. Gisteren gekregen van de boer en boerin van de camping in Stroe. Luan heeft een plan voor zijn besteding. Hij wil heel graag iets voor de boerin gaan kopen: Kippenpoten, chocoladesaus en een ijsje. Het zijn Luan’s uitgesproken eigen lievelingsgerechten. Over de chocoladesaus vertelt Luan dat de boerin die dan het volgende weekend wel voor hem kan klaarmaken. Maar die vlieger gaat niet op. Oma overlegt eerst even telefonisch met mama. Mama moet wel lachen om jouw plannen maar zegt dat het ook oké is als hij speelgoed koopt van zijn centjes. Resultaat dus: geen snoep, kippenpoten, chocoladesaus en ijs maar wel een leuk cadeautje voor Luan en Timo zelf.
Oma bedenkt om er even een leuk uitje van te maken en met Luan en Timo naar de speelgoedwinkel te gaan. Daar kunnen zij dan voor een laatste keer in deze vakantie een vakantiecadeautje te kopen.
De 5 euro van boer en de boerin is de basis, en oma vult aan.
Enthousiast en trots komen de beide heren weer ‘thuis’. Timo met een spannend spel onder zijn armen en Luan, geheel in stijl, met een tractor en kiepwagen.
Dan is het tijd voor de lunch, uiteraard ook deze keer met de befaamde omasoep. De mannen smulden er weer van.
Daarna is er voor Luan even een timo-out, even tot rust komen met een gezellig filmpje.
Timo gaat met opa naar de schuur om een belangrijk klus te klaren. Er is behoefte aan ruimte in de schuur voor de mooie, grote, pas gekochte aanhangwagen van papa en mama. Samen gaat Timo en opa met de rolmaat tot op de centimeter nauwkeurig de mogelijkheden berekenen. Conclusie: De wagen kan er in, maar er moet wel het één en ander voor wijken. Dat wordt dus voor de zoveelste keer op die locatie een grote schoonmaak.
Hierna moet het nieuwe spel, dat Timo ’s morgens had gekregen, ten doop gehouden worden. Het wordt heel spannend, niet zozeer het spelen, dat gaat zo vlug niet, maar we proberen het wel zo goed mogelijk te begrijpen. Na een poosje gaat opa naar de serre om met Luan iets te maken van lego, Wat een fantasie heeft dat mannetje. Hij heeft als idee een politieboot die ook kan vliegen. Helemaal een eigen gedachte met een prachtig resultaat. Het is erg leuk en vooral ook gezellig om zo met Luan te spelen. Hij vertelt ondertussen honderduit en geniet van het samen optrekken.
Rond half 5 komt mama Timo en Luan ophalen omdat Timo moet trainen voor de voetbal. De beide kinderen hebben veel te vertellen. Als we hen hebben uitgezwaaid, kijken oma en opa elkaar aan en zeggen: dat was weer een heerlijke ontspannen oppasdag met onze kleinkinderen. Wat hebben we er weer van genoten!

Oma en opa Slofstra

Mama heeft jou en Timo in een rap tempo meegenomen naar het voetbalveld. Echter daaraan gekomen waren er maar een paar kinderen aan het voetbal en dit waren geen kinderen uit het team van Timo. Alle haast en spanning voor niks geweest! Nou ja dan maar hup papa bellen dat hij op tijd boodschappen gaat halen en thuis komt. Eenmaal thuis gaan de mannen lekker spelen. Jij wilde in eerste instantie met de tractor op het kleed spelen, maar kwam toen langs je keukentje. En aangezien Bink (de kat) op het kleed languit ging liggen, besloot jij je te richten op het keukentje. Zeer geconcentreerd ging je aan de slag en je ging als eerste aan de slag met het herinrichten en opruimen. Natuurlijk ging hierbij je schort aan en je kokmuts op. Heerlijk om je zo bezig te zien terwijl ik vorige week nog dacht het wordt tijd dat het keukentje van de AH opgeruimd gaat worden. Al dit gezien te hebben, laten we hem nog maar even staan totdat we het andere keukentje opgeknapt hebben. Het was jammer dat het eten op een gegeven moment klaar was, want je was zo lekker bezig. Van het eten smulde je en je at je buikje goed rond. Na het eten hebben we samen het keukentje opgeruimd en daarna was het de hoogste tijd om te gaan slapen. Maar niet voordat papa een dikke zoen gehad had en je grote broer een dikke knuf en kus. Tot slot heeft mama je nog de kieteldoos gegeven en je kwam niet meer bij van het lachen maar wilde toch ook dat mama op een gegeven moment stopte. Je zei, toen ik vroeg waarom, dat je er moe van werd. Ach de lieve schat!

De trap op kostte je ook behoorlijk wat moeite en boven wilde je ook dat ik je hielp met uitkleden. Eenmaal klaar met alle avondrituelen heb ik je nog een verhaaltje voorgelezen en daarna met de beroemde vier zoenen afscheid genomen. Alleen wilde je nog een dikke knuffel en je deed je toen pijn waardoor je even moest huilen. Op schoot bij mama huilde je kort even uit; het liefst was je in me gekropen. Heerlijk hoor dat je deze genegenheid opzoekt. Je hebt dit ook zoveel jaar moeten missen. Iemand die je vasthoudt dicht tegen je aan, iemand die je troost en daar de tijd voor neemt, iemand die lekker met je knuffelt en zegt dat je lief bent en van je houdt. Gewoon iemand die heel veel van je houdt en er onvoorwaardelijk is voor je. Wat moet dat gevoel je toch soms overmeesteren en wat slingeren je emoties dan op en neer. Iets wat wij waarschijnlijk maar moeilijk kunnen vatten. En wat ben ik dan blij dat je je laat troosten door mij.

Na dit verdrietige maar toch ook mooie moment waarin je met je tranen in je ogen mij ook nog vroeg of je heeeeeel lang, heeeeeel lang mag blijven en je je tranen liet gaan omdat ik “ja” zei “heeeeeeeeel lang, voor altijd!” ben je lekker op bed gaan zitten en heb ik naast je een verhaaltje voor gelezen. Een van je favoriete verhalen “En nu ga je slapen”. Met nog 4 beroemde zoenen en een dikke knuffel ging je lekker liggen, kijkend naar het plaatje op het plafond van de overheadprojector. Niet lang daarna lag je in een diepe slaap.

• 26 Augustus 2013 - 20:52

Maja:

Lieve Luan,

Je mag heeeeel lang bij papa,mama en Timo blijven en morgen een dagje bij Maja en Manon doorbrengen. En dan ga je in de avond weer naar papa, mama en Timo om het klavertje vier weer compleet te maken.

Liefs Maja x

• 26 Augustus 2013 - 21:04

Marielle Schaap:

Wat boffen jullie toch met elkaar!

"De band die je verbindt met je
    ware familie is er niet een van bloed,
    maar van respect en vreugde
    in elkaars bestaan"

Richard Bach