Waterballonnen - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Waterballonnen - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Waterballonnen

Blijf op de hoogte en volg Familie

25 Augustus 2013 | Nederland, Stroe

Vannacht om 3 uur werd je wakker en riep je eerst Timo en toen papa. Het gekke was dat ik op hetzelfde moment aan het dromen was en op het moment dat jij papa riep ik in mijn droom Luan riep! Eenmaal bij mama in bed moest je even huilen en zei je dat je bang was. Bang om te gaan slapen. Na je getroost te hebben en wat water gedronken te hebben viel je dicht tegen mama uiteindelijk in slaap. Toen mama wakker werd, lag je nog heerlijk in dromenland. Mama hoorde papa en Timo al buiten en besloot er ook uit te gaan. Rond de klok van 10 uur liet jij je zien. Lekker op mama's schoot werd je wakkerder en wakkerder. Al snel wilde je in de kleren en ontbijten.

Na het ontbijt ben je samen met je grote broer en de andere kinderen gaan spelen in de speeltuin. Jullie hadden het prima naar je zin met elkaar. Toen het wat begon te spetteren ben je eerst binnen en later op een kleed buiten met je camper en politieauto en politieboot gaan spelen. Heerlijk om jouw spel te observeren. Je bent dan echt een poos zoet met het inrichten van de camper, auto en boot. Daarna zie ik je in jezelf praten!! Soms komt het boekje even aan de pas. Hier kijk je dan in om vervolgens een poppetje, een bordje of een lichtje ergens te plaatsen. Schitterend!

Toen het weer droog was en alles klaar was qua spel, ging je met je grote roer weer mee richting de speeltuin. De emmer met de waterballonen ging ook mee. Je had je zwembroek aan en het gooien kon beginnen. Jullie hadden dikke pret met elkaar en het was een genot om daar naar te mogen luisteren. Even kwam je met een droevig gezichtje naar mama toe gelopen. Je t-shirt was namelijk nat geworden door een waterballon. Maar toen ik uitlegde dat dat kan gebeuren, legde je erbij neer en stelde je voor om papa nat te worden. Toen ik zei dat dat misschien niet handig was, keek je mij verbaasd aan en zei; "wordt de polisie dan boos? Polisie mij hále?" Waar komt die politie toch altijd weer vandaan? Vaak als het over boos gaat of verkeerde dingen dan komt de politie om de hoek zetten. En waarom?? Ik weet het niet. Uiteindelijk kwam papa eraan en vertelde je hem van je plannen. Papa maakte een grapje terug en jij besloot ok weer richting speeltin te gaan.

Met moeite kreeg ik jullie mee om te eten en met moeite ging het eten naar binnen. Niet omdat je geen trek had, maar meer omdat je mondje niet stil stond. Toch lukte het om op tijd voor het voeren klaar te zijn. Samen met de boer gaf je bijna alle kalfjes meld. Je grote broer had de lange afdeling gedaan en ging als een volleerde boer achter jou en de boer aan om de kalfjes eten te geven. Nadat papa en mama even gekeken hadden, pakte ze de rest van de spullen in en ruimde alles. Ook aan deze heerlijke dagen kwam weer een eind. Nog 1 lang weekend te gaan en dan is het weer tijd om naar school te gaan. Dat zal weer even wennen zijn, vroeg uit bed en erop tijd weer in. Ach, uit ervaring weten we dat het meestal zo'n twee weken duurt en dat we met z'n allen dan niet meer beter weten.

Na het voeren, konden jullie nog even spelen en de skelters opruimen, maar toen was het toch echt hoogste tijd om te gaan. In de caravan nog even een kattewas en pyjama aan. Tijdens dit alles nam jij nog even de komende week met mij door. Ik had je vanmiddag namelijk verteld hoe de komende week eruit ging zien. En wat had je het weer goed onthouden! Alle stapjes noemde je keurig op en je had al weer zin in de komende nachten en dagen op de camping. Eenmaal in de auto viel je al snel in slaap. We waren nog maar 5 minuten onderweg. Lekker hoor, slaap maar lekker. Tot morgen lieverd!

• 25 Augustus 2013 - 22:03

Igor, Marlou, MaJin En Jibin:

Jullie hebben er weer een heerlijk campingweekend opzitten.
    En waar die polisie vandaan komt ???? Hier is het niet anders.
    Regelmatig horen wij, mag nie van de polisie of juist mag wel van de polisie.
    Grappig zoveel herkenning.

Liefs,
    Marlou

• 26 Augustus 2013 - 07:40

Vermist:

Het zit er weer op het weekend. Jullie kunnen weer aftellen om naar Stroe te gaan en aftellen om naar school te gaan. Het schoolritme zal, voor iedereen weer wennen worden. Deze week nog even genieten.
    liefs de Vermisten x