Stapel goed..... - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Stapel goed..... - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Stapel goed.....

Blijf op de hoogte en volg Familie

31 Augustus 2013 | Nederland, Stroe


Wat een top dag heb jij gehad vandaag!! Zo schreef ik gisteren dat alles je wat te veel is en zo had je vandaag een top dagje!! Oké je had 1 klein dipje maar die was zo weg doordat we skypte met opa en oma Leiderdorp. Maar laten we starten bij het begin.

Je had heerlijk geslapen vannacht maar was kwart over 8 al wakker. Je grote broer ook en die zei dat hij kalfjes ging voeren. Jij wilde ook dus hup in de kleren en laarzen aan. Mama was nu ook klaar wakker en besloot ook maar eruit te gaan en te gaan douchen. De dag startte dus vroeg bij het klavertje vier, o nee drie! Papa was immers in Binkie's huis.

Terug van het voeren wilde de mannen beide een krentenbol als ontbijt. Lekker hoor en uit het vuistje aten ze deze op. Daarna nog wat gedronken en tanden gepoetst. Hierna hebben jullie lekker gespeeld totdat het tijd was om Timo weg te brengen naar het verjaardagsfeestje. Je vond het wel lastig dat hij weg ging, maar je hield je groot! Het lastige was toen we Timo hadden afgezet en terugliepen richting de auto. Ik kon je gelukkig genoeg afleiden met het benoemen van het programma van deze dag: centjes betalen, markt en rommelmarkt. Dan naar huis, eten, slapen en dan spelen heel lang.

Zoals ik al zei was het een top dagje! Of dit nu kwam doordat ik je veel aandacht kon geven of omdat ik vanaf vanochtend de dag weer in hele kleine stapjes aan het structureren ben, of omdat ik minder eis van je, ik weet het niet. maar je kletste er vrolijk op los, genoot van het ijsje en liep te swingen over de markt op de muziek die gedraaid werd. Heerlijk wat was dat genieten en niet alleen ik genoot maar ook vele andere winkelende mensen.

Terug op de camping ging je heerlijk slapen met je grote hond. Na ruim 1,5 uur werd je wakker en niet snel daarna was je op pad naar de boer. Op een gegeven moment vond ik het wel heel erg stil en ging even kijken in de speeltuin. En nee daar was je niet maar bij de achterdeur stonden wel je klompjes dus je was binnen bij de boerin. Later hoorde ik dat je koffie had gedronken met de boer, boerin en opa. En dat je mondje niet stil had gestaan. Vanochtend in de schuur was je ook druk aan het werk geweest en had je lekker gekletst. Ja, ja echt een top dagje dus!

Na de koffie ging de boer maaien en ja daar waar hij liep, liep jij ook. Je achtervolgde hem alsof je zijn schaduw was. Prachtig om te zien je genoot helemaal toen je op de grote grasmaaier mocht. Je stuurde er, met hulp van de boer, de maaier keurig over de groene zoden heen. Al snel daarna kwam je grote broer thuis en samen vermaakte jullie je op ons oude stekkie met zand, skelters, aanhangers en de stokken. Wat heerlijk om jullie zo samen te zien spelen. Vol van fantasie!

Om kwart voor 6 kwam je je laarzen aandoen want je ging voeren. Dit bleek echter nog even te duren. Maar dat maakte jullie niks uit en jij en je grote broer wachtte gewoon tot het tijd was. Na het voeren hebben we lekker gegeten en dat was jouw moeilijke momentje. Jij had namelijk in je hoofdje zitten dat je eerst het speelgoed en het hout ging opruimen, maar mama had het eten al opgeschept. Wat bozig kwam je aan tafel nadat ik je drie x geroepen had. Na de maaltijd hebben we geskypt met opa en oma Leiderdorp en dat maakte alles goed. Gezellig hoor om op deze manier te bellen en genieten van jouw verhalen die je dan vertelt. Je had dikke pret toen de verbinding verbrak en nog een keer. En het telefoneren ook niet helemaal goed lukte.

Na oma en opa gedag gezegd te hebben, ben je het speelgoed gaan opruimen. Toen nog even tv gekeken terwijl mama de afwas deed. Daarna was het echt de hoogste tijd om te starten met de avondrituelen. Na het tanden poetsen nog even gebeld met papa en toen het bedje in en een
Verhaaltje voorgelezen. Sinds twee dagen bekijk je elke avond ook even de Stapel goed folder van de Hema en zo ook vanavond. Je bladerde hem van voor tot achter pagina voor pagina door. In eerste instantie op zijn kop maar je zag ondanks dat goed wat er op de pagina stond.

Op een gegeven moment wees je een rode BH aan. Deze moest mama maar kopen van jou voor haar worsten (lees borsten). En zo ging hij maar door. De pillen waren ook voor mijn worsten en de leggings voor mijn benen. Papa kreeg ook nog een mooi t-shirt en jij en Timo een blouse. Wow je keuze is best goed moet ik zeggen want wat je aanwees was ook echt mooi! Het boekje eenmaal uit, legde je het weg en ging lekker slapen. Nou dat slapen duurde wel even want ik ben wel 5 x bij je geweest. Elke keer zat ik net en dan riep je weer. Dan weer omdat iets niet goed lag, dan weer omdat je jeuk had, dan weer om te vragen of je 'ik ga slapen' mag zingen voor papa, mama en Timo, dan weer om te vragen of we morgen naar huis gaan en tot slot of je over twee nachtjes naar school gaat. Hoezo mijn hoofd zit vol?!

  • 01 September 2013 - 09:18

    Maja:

    Geweldig zo'n top dagje. En vraag je niet af hoe het kon, maar koester deze dag !
    liefs Maja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie

Welkom op onze website Op Reis Naar Jou! Op deze website kunnen jullie onze reis volgen naar onze zoon Luan in China en hoe het met ons verder gaat in Nederland. Veel plezier met lezen en schroom niet om een berichtje achter te laten!

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 436082

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Op reis naar Luan

Landen bezocht: