Eerste schooldag na de grote vakantie - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Eerste schooldag na de grote vakantie - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Eerste schooldag na de grote vakantie

Blijf op de hoogte en volg Familie

02 September 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Gisterenavond kwam je maar moeilijk in slaap. Uiteindelijk gaf je aan bij mama te willen leggen en hebben we je dan ook in het ledikantje op mama’s kamer neergelegd. Vannacht, tijd ben ik vergeten, werd je wakker en huilde je er even op los. Ach ja het is ook wel heel veel allemaal! Je gaf aan in het bed van papa en mama te willen slapen, maar ook deze keer vonden we dat niet zo’n goed idee. Je was tevreden met mama’s handje uiteindelijk door de spijlen. En na vijf minuten was je alweer in een diepe slaap tot de volgende ochtend.

Om kwart voor 7 heb ik je wakker moeten maken en o o o wat kostte dat moeite, maar net zoals voor de vakantie werd je pas goed wakker onder de douche en bij het afdrogen had je alweer praatje voor 10! Bij papa ontbijtte je beneden rijstepap en toen mama beneden kwam hadden beide mannen hun ontbijt al op! Mama was reuze trots op jou en je grote broer.

Om iets voor achten zijn we tanden gaan poetsen en heb ik je nogmaals verteld welke stappen er gingen komen. Wederom gaf je aan dat mama heeel lang moest blijven op school. We zouden het wel zien. Iets over achten vertrok ik dan met mijn beide mannen richting school. Spannend hoor en dat was ook wel te voelen in de auto. We waren ruim op tijd, maar de deur was nog niet open dus we moesten nog even wachten totdat de bel ging. De juf fluisterde ik vast in dat ik misschien wel wat langer bleef in de klas. Gelukkig was dit geen probleem.

In de klas hebben we eerst je tas uitgepakt en daarna je stoeltje gezocht. Je zat naast de juf! “Sie je nou wel!” zei je. “Dat sei ik toch!” En ja hij zei vanochtend dat hij zijn hond wilde meenemen, maar mama zei dat dat alleen kon als je naast de juf zat. En ja nu moest ik hem wel gelijk geven! Op je stoeltje keek je de kat even uit de boom. We zijn ook nog even naar de klas van Timo gelopen, zodat je weet waar hij zit. Eenmaal gezien wilde je snel terug. Op mama’s schoot bekeek je alles rustig. De juf zag je vakantieboekje en beloofde je deze ochtend samen de foto’s te bekijken van de vakantie (omdat het voor Luan lastig is om alles te vertellen over de vakantie heb ik van alle weken een klein fotoboekje gemaakt die hem hierbij kunnen ondersteunen!).

Toen de juf begon te zingen, wipte je van mijn schoot en gaf je mij een kus. Gewoon alsof er geen vakantie geweest is! We knuffelde en zoende nog wat en toen ging mama weg. Je keek nog wel wat onzeker uit je ogen, maar je hield je groot. Mama dronk in de hal van school nog een bakje koffie en daarna zwaaide je vrolijk naar mij toen ik wegging. Wat ben je toch een kanjer zeg!

Tijdens het werken moest ik regelmatig aan je denken; hoe zou het gaan, zou je mij missen, wat ben je nu aan het doen, etc. Mama was dan ook blij dat ze je om 15.15 uur op kon halen van school. Toen ze bij de school aankwam zag ze je zitten op een fietsje en je oogde ontspannen. Toen je mama zag, zwaaide je vrolijk en ging in de rij staan om naar binnen te gaan. Eenmaal uit vloog je mij al lachend in de armen; ik kreeg gewoon een brok in mijn keel en slikte deze snel weg. Vol trots liet je mij binnen zien wat je gedaan had vandaag en later aan Timo liet je dat ook zien inclusief je kleurplaat. Je grote broer was heel lief voor je en het ontroerde me hoe lief en geduldig Timo luisterde naar je en vragen stelde.

Eenmaal in de auto nog even wat boodschappen gehaald bij de Lidl. De beide mannen hadden het reuze naar hun zin en toverde bij mening winkelend publiek een glimlach op hun gezicht. Eenmaal thuis aan tafel limo gedronken en fruit gegeten en de dag op school geëvalueerd. Daarna even gespeeld. Toen Timo naar de voetbaltraining ging, ben jij lekker in bad gegaan zodat je op tijd je bedje in kon. Je vermaakte je prima met de boten en flesjes van opa en oma Leiderdorp. Ik moest doen net zoals bij opa en oma Leiderdorp! Ja en dan moet je maar als mama raden wat dat is. Met wat hulp van jou kwam ik er wel uit. Sop in het flesje dan water erin en schudden maar en dan spuiten in het bad. Ik weet niet opa en oma Leiderdorp of dit het was maar jij was er mee in je nopjes.

Uit bad heb je beneden een stuk gekeken van de China video. Je zal heel stil te kijken en regelmatig hoorde ik je lachen, ik was aan het koken, en vragen stellen waar jij was, of Luan ook in vliegtuig zat, etc. etc. Duizend en 1 vragen waarop ik niet allemaal een antwoord kon geven wat jij ook begreep. Op het moment dat wij je voor het eerst ontmoette kwam ik bij je zitten en zo ook het moment dat jouw Kindertehuis te zien was. Dit vond je wat lastiger en ik zag dat je het herkende. Je zei dat je het niet wilde, was niet leuk daar, maar samen met mama wilde je ook wel verder kijken. Je vond het zelfs zo leuk dat je eigenlijk niet wilde eten, maar dat gingen we toch echt wel doen toen papa en Timo thuis waren.

Je genoot van de kip Siam die mama gemaakt had en at zelfs nog twee scheppen extra scheppen rijst! Na het eten nog even wat pogingen gedaan om te fluiten om een schelp en daarna was het toch echt de hoogste tijd om te gaan slapen. Je vroeg of je bij mama mocht slapen en ik besloot dat deze keer gelijk te doen. Ik had een klein matrasje voor je naast mijn bed gelegd. Het ledikantje wordt toch wel wat aan de kleine kant voor je en ik was benieuwd of dit iets was. Je vond het allemaal prima en ging heerlijk liggen met je hond naast je. Na alle verdere avondrituelen vroeg je nog of je mocht zingen voor papa, mama en Timo. Iets wat je sinds een aantal weken doet. En natuurlijk was dat prima. Zo zong je dus voor ons allemaal apart “ik ga slapen ik ben moe” en niet veel later daarna lag je in een diepe slaap.



  • 02 September 2013 - 20:35

    Vermist:

    Gelukkig de kop is er weer af !

    Luan de eerste school dag heb je weer prima door staan en wat knap dat je de china film hebt gekeken. Dat was vast mooi, spannend en soms nie leuk of nie goed.
    Slaap lekker kanjertje xxx
    Tot morgen.

    Liefs Bert, Maja, Amouk, Rick en Manon xxx

  • 02 September 2013 - 21:43

    Igor, Marlou, MaJin En Jibin:

    Bij jullie de eerste schooldag en hier alweer de eerste studiedag na de vakantie.
    Hoe groot is Nederland nu eigenlijk ???

    Lieve groetjes,
    Marlou

  • 03 September 2013 - 07:09

    Marjon:

    Wat top dat voor beide mannen de eerste schooldag goed is verlopen. Want wat is het spannend om na zoveel weken vrij te zijn geweest, weer na school te moeten.
    Veel plezier weer vandaag.

    Liefs Marjon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie

Welkom op onze website Op Reis Naar Jou! Op deze website kunnen jullie onze reis volgen naar onze zoon Luan in China en hoe het met ons verder gaat in Nederland. Veel plezier met lezen en schroom niet om een berichtje achter te laten!

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 436085

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Op reis naar Luan

Landen bezocht: