Schooldag 2 - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Schooldag 2 - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Schooldag 2

Blijf op de hoogte en volg Familie

03 September 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Gisterenavond viel je vrij snel in slaap en daarna heb je de gehele nacht heerlijk doorgeslapen. Vanochtend moest ik je om kwart voor 7 weer wakker maken, eigenlijk niks anders dan voor de zomer. Toen je jouw oogjes open deed, keek je even vreemd om je heen. Maar toen je zag waar je lag, verscheen er een glimlach op je gezicht. Kennelijk beviel het matrasje op de grond wel en vond je het fijn om bij papa en mama in de buurt geslapen te hebben. Het afbouwen hiervan komt tzt wel weer. Kennelijk heb je geborgenheid nu eventjes nodig.

In de douche kreeg je alweer praatjes en samen namen we de dag van vandaag stap voor stap door. Ik benoem dan de stapjes die komen gaan en daarna herhaal jij ze stuk voor stuk. Op je billen ging je alleen naar beneden en beneden maakte papa je ontbijt. Toen je het roerei van Timo zag, had je daar ook wel trek in. Gretig begon je met eten, maar aan het eind had je toch wel wat meer hulp nodig. Papa bracht jou en Timo naar school en ook dit ging net zoals voor de zomer met dezelfde papa rituelen.

Bij de overblijf heb je het weer prima naar je zin gehad. Gisterenmiddag had je al gevraagd welke juf er was maar ja dat konden we helaas niet meer vragen. In het schriftje stond dan ook dat je even moest nadenken over de naam van de overblijfjuf. Daarna heb je weer prima gegeten.

Om 15.15 uur kwam je vrolijk uit school en kreeg Maja (opa en oma Slofstra zijn op vakantie) een dikke knuffel en zoen van je! Je had een top dagje gehad op school. Vrolijk ging je mee naar Maja’s huis. Je ging lekker zitten in de wagen en kletste de gehele weg er vrolijk op los. De rest van de middag stond dat mondje ook niet meer stil en vroeg en kreeg je natuurlijk de nodige aandacht. Samen met je grote broer heb je een hele gezellige middag gehad bij Maja thuis.

Rond etenstijd kwamen papa en mama en o o o wat een praatjes had jij. Dat mondje bleef maar in de weer en de zweet druppels stonden op je voorhoofd. Het was top om te zien dat je het naar je zin had (niet dat ik daaraan twijfelde hoor Maja!). Je genoot van de gezelligheid maar op een gegeven moment zag ik dat je best moe was. Papa hield je dan ook met het eten van de soep. Toen alles op en je klaar was op de wc, zijn we naar huis gegaan. Daar heb je lekker gedoucht en daarna zijn we begonnen met de avondrituelen.

Niet veel later lag je heerlijk te snurken; in diepe slaap. Slaap lekker kanjer, tot morgen!

• 04 September 2013 - 07:54

Vermist:

Met een lach op je gezicht kwam je uit school en werd ik liefdevol begroet. Toen we het plein afliepen kwamen Manon en Timo er ook aan zijn we naar huis gegaan. Onderweg had je de grootste verhalen en wilde je meteen gaan spelen als we thuis kwamen,. Ik vertelde je dat we eerst gingen drinken en een banaan eten. De banaan moest een broodje pindakaas worden. Ook goed. Thuis aangekomen, werden Anouk en Rick ook met een kus begroet en maakte Maja ondertussen een broodje pindakaas voor je. Maar dar was niet goed. Je liep mee naar de keuken en wees een ander broodje aan, zei geen pindakaas maar kaas en wees naar de koekenpan. Je wilde een broodje pannenkoek [tosti]. Deze had je de vorige keer ook bij Maja gegeten als lunch. De tosti werd gebakken en deze ging er met smaak in. Toen deze op was ging je lekker beneden spelen met de playmobiel camper en speelde je nog kiekeboe met Timo en Manon. Maja had je net opgehaald om boven even tot rust te komen voordat we gingen eten en toen kwamen papa en mama ook al om gezellig mee te eten.

Lieve Luan, Wat voelt het goed dat je je zo vertrouwd voelt bij ons. We genieten van je, we zijn trots op je en houden van je.

Liefs Bert, Maja, AnouK, Rick en Manon xxx

Ps. En je mag snel weer een broodje pannenkoek komen eten.