Zwarte Piet - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Zwarte Piet - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Zwarte Piet

Blijf op de hoogte en volg Familie

10 November 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Vanochtend sliep je uit tot een uur of 7. Je had heerlijk de gehele nacht in je eigen bedje geslapen op je eigen slaapkamer. Samen met Timo ging je naar beneden en daar heb je lekker gespeeld met elkaar met de playmobil. Niet veel later volgde papa en mama bleef nog even een uurtje op bed liggen. Daarna ging ze ook naar beneden en zag ze dat jullie reeds het speelgoed verruild hadden voor laptop en ipad.

Na het ontbijt hebben we met z’n drietjes naar Pietje Bel gekeken terwijl papa hard aan het werk buiten was. Heerlijk hoor om zo de zondagochtend rond te brengen. Tussendoor paste jij het ene na het andere Pietenpak. En toen je het Pietenpak aan had dat oma Leiderdorp ooit gemaakt had voor mama en jouw tante moest er natuurlijk even ene foto gemaakt worden.

Pas na de middag zijn we gaan douchen en aankleden en al snel was het tijd om naar Maja en Bert te gaan. Hiep hiep hoera voor Bert; we gingen zijn verjaardag vieren. Jij wilde al je pieten kleren mee en dat vond mama prima. Eenmaal binnen ging dan ook gelijk een pietenpak aan en dat bleef de rest van de middag aan tot dat we gingen eten. Al snel verdween je ook met alle andere kinderen naar beneden om de film Het paard van Sinterklaas te kijken. Aan het eind van de film vond je het toch wat eng en wilde je boven weer komen spelen met de camper van playmobil. Niet veel later haalde Maja nog het huis en het vliegtuig op en vermaakte jij je prima. Al snel kwamen de andere kinderen weer naar boven en speelden zij verder met jou. Heerlijk om te zien dat je het naar je zin had en je prima vermaakte. Als je wat nodig had, liep je naar Maja toe en vroeg je het. Heel goed van je! Mama was reuze trots op je!

Van het eten genoot je ook. Maja had lekkere groetensoep gemaakt waar je van smulde. Net zo lekker, volgens jou of fluisterde Maja dat in je oren, als oma soep! Je at in ieder geval 2 grote kommen soep op en toen zat je buikje vol. Eenmaal alles op was het echt de hoogste tijd om te gaan slapen. Even probeerde je om in mama’s bed te gaan slapen, maar we hadden afgesproken dat je in je bedje op je eigen kamertje ging slapen. Papa moest wel bij je blijven maar na het lezen toch weer weg. Jij ging lezen in een boekje en nog een boekje en daarna zou je gaan slapen. Ben benieuwd? Jij ook? Lees dan morgen verder……..

• 11 November 2013 - 07:11

Marjon:

Nou, Pietje Luan, wat ben jij een coole Piet zeg. Jij mag wel een keer bij ons op de deur bonzen hoor.
    Veel plezier weer vandaag op school.

Liefs Marjon

• 11 November 2013 - 10:17

Maja:

Ik denk dat de oma soep meer soepballetjes heeft......
    Liefs Maja