Naar bed in je eigen slaapkamer! - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Naar bed in je eigen slaapkamer! - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Naar bed in je eigen slaapkamer!

Blijf op de hoogte en volg Familie

09 November 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Vanochtend om half 8 was je wakker en je vroeg gelijk of uitslapen klaar was. Mama zei dat je nog even moest slapen en dat uitslapen dan klaar was. Na ongeveer 10 minuten kwam Timo plassen en vroeg nog even tot hoe laat hij boven in zijn bedje moest blijven. Papa antwoordde 8.00 uur en Timo wilde weer naar boven vertrekken. Echter jij vroeg hem wat, en nog wat, en nog wat en nog wat. Dus ja zo ging de tijd wel voorbij en besloten we maar dat jullie naar beneden mochten gaan. Daar gingen jullie lekker spelen met elkaar. Papa en mama bleven nog even naar boven maar het duurde niet lang voordat er een “MAMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!” klonk onder aan de trap. Tijd om er dus uit te gaan.

Na een rustige start zijn we naar het voetbalveld vertrokken waar Timo een voetbalwedstrijd moest spelen. Dit was lang geleden dat we daar geweest waren aangezien we lang op de camping vertoefd hadden in de weekenden, daarna vakantie gehad hadden en bij opa en oma Slofstra langs waren geweest. Jij vond het allemaal wel lang duren maar met afwisseling door bij Manon te kijken samen met Maja hield je het aardig vol. Best knap hoor van je want je kon ook geen kant op met die voet van je!

Na de voetbal even met mama boodschappen gedaan en toen snel naar huis. Hier heb je nog even gespeeld en wat gegeten en daarna was het toch echt tijd om te gaan slapen. In eerste instantie vond je dat lastig en lukte het niet en had je na 10 minuten zo iets van ik ben klaar met slapen. “Ik heb geslaapt!”; zei je maar ja dat vond mama niet zo’n goed plan. Je keek even boos naar mama maar ging toch weer in slaap houding liggen en viel niet veel later in een diepe slaap. Na bijna 2 uur werd je wat wakker en kroop je dicht tegen mama aan op schoot. Daar viel je vervolgens weer in slaap en heb ik je nog maar even op de bank gelegd. Uiteindelijk werd je toen na een half uurtje wakker en dit keer was je goed wakker.

Voor het slapen gaan hadden we de Sinterklaas en Zwarte Piet doos naar beneden gehaald en nu wilde je natuurlijk je Zwarte Pieten kleren aan. Trots zat je ermee voor de tv en met wat gewurm kregen we ook de handschoenen aan. Je glunderde helemaal en had het prima naar je zin. Voor het avondeten keek je nog even naar een Sinterklaas en Zwarte Piet filmpje en luisterde je naar diverse versjes over Sinterklaas. Regelmatig hoorde we je meezingen.

Van het eten smulde je en daarna mocht je nog even spelen. Samen met papa heb je al het playmobil weer even uit gezocht. Maar al gauw was het de hoogste tijd om te gaan slapen en natuurlijk moest mama je naar bed brengen. Zwarte Piet en Sinterklaas knuffel moesten ook mee. Op je kamertje maakte je op de kapstok plek voor je Pietenkleren want die moesten morgen weer aan en je ging slapen op je eigen bedje in je eigen slaapkamer! Wauw wat knap van je. Mama las een verhaaltje voor uit Sint en Piet die boodschappen gingen doen en met een stoel naast je bed met daarop een beker met drinken ging je slapen. Tot nu toe is papa 2x bij je geweest maar meer omdat je niet goed bij je beker water kon. Slaap lekker kanjer; we zijn trots op je!

• 09 November 2013 - 21:37

Maja:

Slaap lekker lief kanjer pietje...
    Tot morgen xxx