O, Kom maar eens kijken! - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu O, Kom maar eens kijken! - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

O, Kom maar eens kijken!

Blijf op de hoogte en volg Familie

17 November 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Vanochtend om 7.00 uur was je al wakker. Je lag even bij papa in bed maar wilde al snel naar beneden. En ach dat begrijp ik wel want wat zou toch in dat schoentje zitten! Snel ging je met papa naar beneden en liep je richting je schoen. “Wauw das mooi!” Snel pakte je jouw cadeautje uit. En o wat was je blij met je Mickey Mouse inkleur puzzel en brandweerman Sam stickers. Je ging gelijk kleuren en plakken. Niet veel later was Timo wakker en ook hij was blij met zijn cadeautje: een mooie katapult pen en geld. Ja die Sint die is wel slim, die weet wel hoe hij de mannen in huize Slofstra moet verwennen. Rond half 9 kwam mama naar beneden en wat zag zij daar; ook haar laars en de klomp van papa waren gevuld met een cadeautje. Wij werden allebei verwend met heerlijke doucheschuim. Lekker hoor; bedankt Sint!

De gehele ochtend vermaakte jij je prima alleen en met Timo. Mama moest je schminken en helpen met het aantrekken van je Pietenpak. Daarna ging jij Timo schminken; wat een lol hadden jullie. Vervolgens speelden jullie het ene fantasie spel na het andere en soms gingen jullie beide even lekker je eigen gangentje. Regelmatig hoorden wij jullie overleggen, lachen en lol maken. Heerlijke geluiden! Toen Timo zijn huiswerk ging maken, ging jij even op de Ipad een filmpje kijken. Opa en oma Slofstra kwamen een bakkie doen en jij vermaakte je ondertussen prima daarmee en even later weer met spelen. Je had het er eigenlijk maar heel druk mee. Met grote regelmaat zat je ook van alles op te schrijven in je notitie blokje. Hele verhalen schrijf je daar in.

Op een gegeven moment haalde je de brandweerkazerne uit de kast en ging je alles weer opbouwen. Toen opa en oma weg gingen, had je het nog druk daarmee. Papa en mama gingen boven het kleine kamertje opruimen en zo op zijn tijd riep je even om hulp en daarna speelde je weer lekker verder. Best knap van je! Soms kwam je ook even boven gluren, maar ging daarna al snel weer naar beneden.

Aan het eind van de middag heb je samen met papa je brandweerkazerne netjes gemaakt en de rest een plekje gegeven. Daarna hebben we lekker chippies gegeten en een lekker stukje worst. Vooral het laatste ging er prima in. Ondertussen speelde je Mega Mindy en Mega Toby met Timo. Wat een pret en avonturen bedachten jullie met elkaar.

Vandaag had je even een moeilijk momentje toen je iets niet mocht. Je bleef het proberen maar het antwoord bleef nee en dat vond je heel lastig en je werd boos. Na je boze bui werd je verdrietig en huilde je hard dicht tegen mij aan. Wat een ontlading. Hierna zijn we naar beneden gegaan en hebben we gegeten. Je genoot van je hamburger, maar al snel zat je vol. En dat begreep ik ook wel na die boze bui en verdriet. Je zal best moe zijn.

Boven heb ik je pyjama aangedaan en na alle avondrituelen en een boekje ben je lekker gaan slapen. Mama moest nog even op haar eigen bed bij je blijven liggen maar kon al snel naar beneden want zo snel sliep je in. Slaap maar lekker jongen tot morgen!

• 17 November 2013 - 22:16

Vermist:

Ontspanning inspanning
    Boosheid en verdriet
    Alles ziet de sinterklaas
    En zijn zwarte piet.

Maar lieve luan
    Laat je emoties maar gaan
    Want ook sinterklaas en de pieten
    Zullen altijd van je houden en achter je staan

Pepernoot groetjes uit huize vermist