Vol verwachting klopt mijn kart - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Vol verwachting klopt mijn kart - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Vol verwachting klopt mijn kart

Blijf op de hoogte en volg Familie

18 November 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Vannacht heb je heerlijk geslapen en het liefst had je vanochtend nog doorgeslapen. “Ik wil uitslapen mama!” zei je. Maar ja het was tijd om naar school te gaan. Je blijft een bijzonder mooi kind. Op vrijdag en in het weekend kan je uitslapen en dan doe je het niet en doordeweeks ben je niet wakker te krijgen. Ach ja het is dan ook wel een kwartier a een half uurtje eerder, maar toch!

Beneden heb je lekker ontbeten en daarna heb je op de Ipad een filmpje gekeken. Papa bracht je naar school en daar had je een goed gesprek mee over ‘herfstdag’ en ja dan moet je dat ook maar net begrijpen. Als jij namelijk vraagt of het een herfstdag is dan bedoel je daarmee dat je dan je jas aan moet. Jij dacht namelijk dat als de zon schijnt je geen jas aan hoeft maar ja zo simpel ligt het niet. Dus mama heeft uitgelegd dat als het herfst is, je jas gewoon aan moet omdat het dan wat kouder is. En ja als je dat dan niet weet dan kom je er ook echt niet uit met jou.

Op school heb je een prima dag gehad. Mama haalde je om 15.15 uur op en we gingen eerst naar huis omdat het zwemmen niet doorging vanwege onderhoud van het zwembad. Mamaheeft het er maar op gehouden dat de zwemmeester ziek was. Om 16.00 uur gingen we echter wel richting het Revalidatiecentrum voor de logopedie. Nog geen 5 minuten in de auto en je viel in diepe slaap totdat we er waren. Wat had jij weer een intensief dagje achter de rug. Tijdens het wachten vermaakte jij je met een gevouwen vliegtuigje maar op een gegeven moment duurde het wachten wel heel erg lang. Bij navraag bij de balie bleek dat de praatjuf ziek was. Je pakte het goed op en we gingen weer richting huis. Onderweg vroeg je de ene vraag na de andere aan mama en niet altijd was je tevreden met het antwoord. Ook zei je dat Sinterklaas weer terug was naar Spanje en vroeg jij je af wanneer je cadeautjes kreeg. Je hoofdje zit er maar vol mee!

Eenmaal thuis heb je lekker geschreven in je notitieboekje. Ja je schrijft wat af in dat boekje, maar daar deze week meer over. Daarnaast heb je ook naar Sesamstraat en het Sinterklaasjournaal gekeken. Je vermaakte je prima en natuurlijk ging je Pietenpak aan en vroeg of je erin mocht slapen. Nou dat vond mama wel prima. Een grote glimlach en “echt?!” kwam uit je mond. Heerlijk om je zo blij te zien met zo iets simpels.

Na het Sinterklaasjournaal heb je samen met Timo voor de tv spaghetti gegeten. Omdat het de laatste avond was, dat Timo 10 jaar was mocht dit als uitzondering. Nou, jullie smulden lekker en hadden het reuze naar je zin. Jij zat daar met je zwarte pieten kleren aan en muts op. Wat genieten voor papa twee van die kanjers herlijk aan het eten. Na het eten at je nog een halve wortel, zoals beloofd, en daarna was het echt de hoogste tijd om te gaan slapen. Natuurlijk met een half Zwarte Pieten pak aan ging je je bedje in. Mama moest nog even blijven liggen op haar eigen bedje en mocht pas weg toen je in dromenland was. Stiekum is ze toch iets eerder weggegaan en nu maar hopen dat je lekker in slaap valt.

• 18 November 2013 - 21:14

Vermist:

Zo kleine kanjer piet.
    Morgen wordt je grote broer elf.
    Gefeliciteerd en voor nu slaap lekker.
    X uit huize vermist