“Mama, China verhaal vertellen” - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu “Mama, China verhaal vertellen” - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

“Mama, China verhaal vertellen”

Blijf op de hoogte en volg Familie

25 November 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Nadat alle ochtendrituelen achter de rug waren heb je beneden een heerlijk broodje gegeten. De ochtend verliep eigenlijk zoals zo vele ochtenden. Toch was het naar school gaan anders dan anders. Want deze keer kon mama niet tot het zingen van de juf in de klas blijven omdat we een intake gesprek hadden op het Revalidatiecentrum. Tijdens het aankleden had ik je het een aantal keren verteld en proberen uit te leggen. Maar ik kon niet goed inschatten of je het begreep. Wat je vanochtend in ieder geval niet begreep was dat we Timo op school gingen afzetten en daarna papa op gingen halen op zijn werk om vervolgens weer naar school te gaan om jouw in de klas te brengen.
Eenmaal in de klas vond je het allemaal prima en had je er geen probleem mee dat ik je sneller dan normaal gedag zei.

In het Revalidatiecentrum waren papa en mama net op tijd. De intake bij de psycholoog was voor een psychologische test voor jou maar aangezien je deze pas gehad via de OnderwijsAdviesDienst van school zaten we er eigenlijk voor niks. Na een kort gesprekje konden we dan ook weer gaan.

Om 15.15 uur haalde ik je op van school en zijn we naar het Revalidatiecentrum gegaan voor je zwemles en de praatjuf. Bij het zwemmen deed je super goed je best en mama was reuze trots op jou om te zien hoe jij op je rug kon drijven, de badmeester nat spetterde en in het water sprong en eruit kom. Wauw wat een doorzettingsvermogen heb jij en mooi om te zien hoe je de badmeester vertrouwd. Wat een harde werker ben jij!

Ook bij de praatjuf had je goed je best gedaan en vrolijk kwam je daarvan terug. In de auto kletste je er vrolijk op los terwijl je ook zo af en toe een poging deed om te slapen en uiteindelijk viel je 10 minuten voordat we thuis waren in slaap. Hadden we nu maar een garage gehad of zicht op de parkeerplek dan had ik je even lekker kunnen laten liggen maar ja helaas was dat niet mogelijk en moest ik je wakker maken. Eenmaal thuis kroop je op de bank en heb je een filmpje gekeken op de Ipad en samen hebben we naar het Sinterklaasjorunaal gekeken. Niet veel later kwam Timo terug van de voetbal en toen hij klaar was met de voetbal zijn we gaan eten.

De mannen smulden van het eten en daarna ging Timo naar boven en jij lekker je bedje in. Na alle avondrituelen lag ik vanavond naast je in bed. Na de avondrituelen wil jij altijd nog even babbelen en vragen stellen dus ik gaf je daar de gelegenheid voor. Maar deze keer kwam er niks en dacht ik ach laat ik eens een verhaaltje vertellen. Dus ik begon te vertellen over een jongentje dat 6 jaar was en Luan heette. Opeens onderbrak jij mijn verhaal en vroeg jij mij een China verhaal te vertellen over Luan. “Ja mam jij kwam mij halen! Jij vertellen hoe jij mij kwam halen en heel lang over China vertellen.” Na even twee keer geslikt te hebben, begon ik te vertellen in kindertaal vanaf het moment dat wij gebeld werden totdat wij jou de eerste keer ontmoet hebben. Je genoot van het verhaal en vulde zelf op jouw manier aan. Toen ik stopte, moest ik doorgaan maar het was toch echt de hoogste tijd voor jou om te gaan slapen en met de belofte een andere keer verder te gaan, ging je lekker liggen.

Na 10 minuten riep je mama weer en vertelde je dat je je hoofdje gestoten had. Nadat ik je getroost had ben je met mama’s hand in slaap gevallen.

  • 25 November 2013 - 21:28

    Vermist Rijmpiet:

    Lieve luan.

    Wat ben je een bijzonder kind
    Zei de rijmpiet tegen de sint
    Een wilskracht en doorzettings vermogen
    Met twee mooie ouders om je tranen te drogen
    Een grote broer om me te spelen
    En je humor en fantasie mee te delen
    Een familie om je heen die van je houdt
    O o o wat voelt dat goed en vertrouwt
    Vertrouw op de liefde en het heden
    Geef je geboorte land china een verleden
    Knuffel papa mama en Timo maar heel veel
    En nu stopt rijmpiet anders wordt het te emotioneel

    Veel pepernoot groetjes sint en piet

  • 25 November 2013 - 22:02

    Marjon:

    Wat een prachtig momentje hadden jullie saampjes zo net voor het slapen gaan, kippenvel.......
    Maar kippenvel kreeg ik ook nadat ik het gedichtje had gelezen hierboven geschreven door Maja de rijmpiet.

    Liefs Marjon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie

Welkom op onze website Op Reis Naar Jou! Op deze website kunnen jullie onze reis volgen naar onze zoon Luan in China en hoe het met ons verder gaat in Nederland. Veel plezier met lezen en schroom niet om een berichtje achter te laten!

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 436051

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Op reis naar Luan

Landen bezocht: