Zie de maan schijnt door de bomen - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Zie de maan schijnt door de bomen - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Zie de maan schijnt door de bomen

Blijf op de hoogte en volg Familie

24 November 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Wat een feestweekend hebben wij achter de rug zeg. Gisteren was je grote broer zijn verjaardag en vandaag zijn we naar de brandweer geweest omdat daar Sinterklaas langs kwam. Beide ochtenden zijn we relaxed gestart al moesten we gisteren wel iets meer haasten dan vandaag.

Zaterdag ging namelijk je grote broer nog voetballen, een thuiswedstrijd, en daar hebben we natuurlijk even gekeken. Nadat Timo naar de kleedkamer vertrokken was, zijn wij naar de kantine gegaan. Maja was daar ook en onder het genot van een cappuccino en jij van een lolly hebben we even lekker bij gekletst op de vroege ochtend. Na ongeveer drie kwartier zijn we bij Timo’s wedstrijd gaan kijken. Hij speelde op het hoofdveld en met het zonnetje was het best lekker zo in de Duck out (schrijf je dat zo?). Jij vermaakte je met een autootje dat in een suprise ei had gezeten. Dit ei had je gekregen van Maja omdat je haar in de kantine geholpen had met het schoonmaken van de wc’s! Volgens Maja deed je dit heel secuur en ach dat geloof ik ook wel. Jij bent zo’n heerlijke poetser!

Tijdens de rust vond je het eigenlijk wel voldoende en wilde je naar huis maar we hebben toch nog een klein kwartiertje van de tweede helft gekeken. Daarna zijn we samen gewandeld naar de Lidl om nog wat kleine boodschapjes te doen. Eenmaal thuis heb je mama en papa geholpen met het schoonmaken van het huis en afwisselend gespeeld met je brandweer playmobil. En daarna was het wachten, wachten en wachten. En o wat duurde dat lang voordat er visite was en keer op keer vroeg je maar aan mama “Komt visite al mama?” Gelukkig hielp de klok op de Ipad wel een beetje, maar toch.

Eindelijk was het zover en kwam de visite binnen. Niet alleen je grote broer liep met een grote stralende lach rond, ook jij genoot volop op jouw manier. Regelmatig zocht je wel de rust even op met de Ipad maar dat was allemaal prima. Lief was te zien hoe je contact zocht met je kleine nichtje. Later op de dag speelde je samen met je nichtje, oma Slofstra het spelletje Uno op jullie manier. Genieten hoor!

Toen de visite weg was, mocht je nog even spelen en daarna was het de hoogste tijd om lekker te gaan slapen. Eenmaal in je bedje sliep je vrijwel meteen in tot de volgende ochtend half 8. Langer lukte het je echt niet om in bed te blijven liggen.

De ochtend vandaag startte we ook relaxed op en aangezien we pas rond de klok van 14.00 uur bij de kazerne moesten zijn, kon dat ook vandaag. Jij vermaakte je prima met je kazerne en brandweerauto’s die van boven naar beneden, naar boven verhuisde en zo speelde je dus ook een tijdje boven op je eigen kamer. Ook de Cars auto’s kwamen van boven en vlogen door de gehele kamer heen. Maar wat een lol en plezier had je. Ook vandaag vond je het wachten lastig en kon de tijd niet snel genoeg gaan. Boven heb je zelf gedoucht, afgedroogd en aangekleed. Papa was wel in de buurt maar je deed het allemaal zelf en trots kwam je naar beneden in je pietenpak met je haren lekker in de gel.

Toen het eenmaal zover was, ging je vrolijk mee en ja toen was het weer wachten. Want eerst kwamen de Pieten langs met het nieuws dat de staf van Sinterklaas kwijt was en ze hadden wel een andere staf gemaakt maar die moest versierd worden. En ja daar hadden ze jou en de andere kinderen voor nodig. Alle kindjes en mama’s en papa’s gingen aan de slag met het versieren van de staf. En ja hoor toen was het zover. Snel een plekje in de kring genomen en daar kwam Sinterklaas aan. Jij genoot en met stralende ogen keek je naar de Sint. Een voor een mochten de kindjes naar voren komen en jij was al als derde aan de beurt. Trots stond je bij de sint en knikte je met je hoofd ja als de sint wat vroeg en heel af en toe fluisterde je zachtjes het antwoord. Maar genieten dat deed je!

Helaas vertelde de Sint dat de Pieten de zak met cadeautjes was vergeten en dat er nu een Piet op weg was om deze te halen. Of je het begreep?? Ik weet het niet maar het feit dat mama beloofde dat het cadeautje straks zou komen was volgens mij genoeg voor je. Nadat alle kindjes naar voren waren geweest, kwam gelukkig de Piet binnen met de zak met cadeautjes. Voor jou zat er een mooi muziekboek van de spannende verhalen van Takel. Je ging direct erin bladeren maar niet voor lang want de patatjes kwamen eraan.

Deze liet jij je goed smaken en je at heerlijk je bordje leeg met daarbij nog twee kleine frikadellen. Tot slot nog een ijsje en wat drinken en jouw buikje zat heerlijk vol. Op het moment dat we naar huis wilde gaan, gingen de piepers af en heb je papa en de andere brandweermannen zien vertrekken in de autospuit met ook nog even de alarmbellen aan. Een echt noodgeval!!!! In het wachtje hebben we gewacht op papa en konden we ook het contact met de meldkamer volgen en ja daar hoorde we papa praten. In de microfoon, die daar hing, speelde jij je eigen verhaal en riep je “Er is een noodgeval!”.

Natuurlijk wilden de mannen wachten totdat papa terug was en jij vertelde ondertussen dat je later ook brandweerman wordt. Mama vertelde wel dat je daarvoor naar de brandweerschool moest om te leren blussen. Nou dat vond je geen probleem. Eenmaal thuis heb je nog even achter de laptop gezeten en na wat drinken ben je lekker gaan slapen. In bed vertelde je tegen papa dat je na school naar de brandweerschool zou gaan. Je vertelde dat je voorin ging zitten en papa achterin maar uiteindelijk ging papa voorin en jij achterin. Ben benieuwd waar jouw droom over gaat vannacht …………..

p.s. foto's plaatsen lukt nu niet, deze volgen morgen

• 25 November 2013 - 07:41

Vermist:

De Sint is zó geschrokken
    gisteren op het dak.
    Hij sprong haast uit zijn sokken,
    verloor zowat zijn cadeautjes zak.

Hij zat rustig op zijn paardje,
    door de maneschijn beschenen,
    toen hij opeens werd opgeschrikt
    door een harde brandweersirene.

Natuurlijk snapt hij heus het nut
    van de brandweer redders in de nacht.
    Maar moet dat echt met zo'n lawaai?
    Sinterklaas schrok zich een hoedje, hij had dit niet verwacht.

Veel plezier vandaag, na een feestelijk weekend,
    liefs de brandweer pieten.

• 25 November 2013 - 10:42

Marjon:

Wat een heeeeeeeeerlijk weekendje hebben jullie achter de rug. Jullie vallen van het ene feestje in het andere feestje. Nu staat er weer een nieuwe werkweek voor de deur, maar op school zal het ook allemaal reuze gezellig zijn in deze Sinterklaastijd. Geniet ervan en veel plezier.

Liefs Marjon