Kerst 2013! - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Kerst 2013! - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Kerst 2013!

Blijf op de hoogte en volg Familie

26 December 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

“Geef warmte, geef licht. Breng de toekomst dichterbij. Je straalt, je schittert als de zon, zo maak je mensen blij….”

Sinds de kerstvakantie stel je wel elke dag de vraag of het al kerst is? En toen ik dus eindelijk gisteren ja kon zeggen, keek je mij aan en zei je:”maar er is geen sneeuw?” En ja dat begrijp ik wel want op tv en op plaatjes zie je overal sneeuw, sneeuwpoppen en kerstbomen, etc. Ik heb geprobeerd het zo goed als kwaad uit te leggen aan je, maar je bleef volhouden dat het geen kerst was. In jouw verbeelding hoort bij kerst sneeuw en zeg nou zelf wie wil dat nou niet? Zo’n hele mooie witte kerst!

Wat een heerlijke kerst hebben wij gehad. Eindelijk was die kerstavond aangebroken en hadden we alles in huis wat we moesten hebben. Althans dat hoopte we op dat moment natuurlijk. Er lag een heerlijke tijd voor ons. Eerste Kerstdag samen met ons gezin, twee kerstdag uitslapen en spullen klaar zetten voor de vakantie en in de middag en avond kerst vieren bij opa en oma Slofstra. En de volgende dag heerlijk een week op vakantie met mijn ouders en het gezin van mijn zus. Ook de jongens zien hier erg naar uit.

Op Kerstavond waren allebei onze mannen weer thuis. Vanaf zondagavond hadden ze allebei bij een opa en oma gelogeerd. Timo in Leiderdorp en jij in Noordwijk. Voor jou heel knap om zonder jouw grote broer twee nachtjes te slapen bij opa en oma. Maar wat heb jij genoten en hoe dat hebben jullie reeds kunnen lezen. Ook Timo heeft heerlijk genoten en heel veel spelletjes gedaan. En kerstavond was alles weer thuis. Heerlijk om weer lekker te knuffelen en te zoenen met mijn mannen.

Eerste Kerstdag hadden de mannen gelukkig geen moeite met op staan ondanks dat het die avond daarvoor toch wel wat later was geworden. Na het otnbijt zijn we naar de kerk gegaan en hebben daar genoten van een gezinsdienst. Jij vermaakte je prima met de kleurtjes en het papier wat je aan het begin van de dienst had gekregen. Je schreef en kleurde en heerlijk op los en ondertussen zong je zo af en toe mee met de liedjes. Tot slot van de dienst werden de kinderen nog verwend met een cadeautasje met daarin een mandarijn, chocolaatje en houten baboushka’s om te verven. Eenmaal thuis ging jij meteen aan de slag en verfde je de een na de andere baboushka. De rest van de dag hebben we lekker gerelaxed en een ieder gedaan wat hij of zij wilde doen. Het Kerstmenu was gekozen door de mannen zelf: vooraf carpaccio, daarna pasta met tonijn spinazie en pesto en ijs toe. Nou we hebben gesmuld ervan! Na het toetjes mochten de mannen nog even samen met papa kindervuurwerk afsteken. De harde knallers hebben we maar bewaard voor in Belgie. Kortom genieten. Voor jou zat het na het vuurwerk afsteken echt op en gewillig ging je mee naar boven en je bedje in . Hier sliep je al heel snel in; dromend van de dag van morgen.

• 26 December 2013 - 17:31

Vermist:

Heerlijk zó n gezinsdagje. Hadden wij gisteren ook.
    Liefs uit huize vermist x

• 27 December 2013 - 12:49

Marjon:

Lekker zo'n dagje voor jezelf en je gezin.
    Ben benieuwd hoe tweede kerstdag is verlopen. Zal best heel gezellig zijn geweest.
    Nu een week vakantie in België in het vooruitzicht, heerlijk.
    Geniet ervan met elkaar.

Liefs Marjon