Luan komt twee nachtjes logeren. - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Luan komt twee nachtjes logeren. - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Luan komt twee nachtjes logeren.

Blijf op de hoogte en volg Familie

24 December 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Zondagavond rond tien uur komt er een blijde Luan bij ons.
Omdat papa en mama moeten werken, komt Luan voor de eerste keer alleen bij ons logeren. Timo zijn grote broer slaapt namelijk bij opa en oma Leiderdorp.
Mama en papa vertrekken en Luan zwaait ze vrolijk uit.
Na de normale bedrituelen van tanden poetsen, pyama aan en avondgebedje gaat hij lief slapen.

De volgende morgen om half negen is Luan wakker. Hij geniet van zijn bad en even later zitten we beneden om te ontbijten. Daarna gaat hij met opa kleurplaten uitprinten van het Kerstfeest. Op een gegeven moment draaien wel twintig kleurplaten achter elkaar uit de printer. Luan gilt het uit van plezier.

Dan mag hij op de i-pad een filmpje kijken, waar hij altijd heel erg van geniet.
Het wordt koffietijd; oma gaat boodschappen halen en Luan gaat met opa kerstkaartjes rondbrengen tot bij de verste buren. In de bloemenwinkel van de buurman stapt hij dapper naar binnen met een kaart in zijn hand en geeft die met een groot gebaar. Vervolgens zijn er zo’n tien brievenbussen die gevuld moeten worden. Telkens nadat Luan een kaart in de bus heeft gestopt, kijkt hij voor alle zekerheid nog even door de spleet of de kaart echt wel goed is terechtgekomen.

Als mensen hem bedanken, zie je de kleine man stralen in zijn rol.
Na het eten gaat Luan met oma naar Overvecht. Steeds vraagt hij: Wat gaan we hier doen? In eerste instantie lijkt hij het niet zo leuk te vinden. We zien daar grote beesten als herten,
ijsberen, vossen enzovoort. Als oma zegt dat hij een kadootje uit mag zoeken, gaan zijn oogjes stralen. Hij vraagt: Wat dan oma? Maar Luan mag zelf zoeken totdat we bij speelgoed-hondjes komen die muziek maken, kwispelen met hun staartjes en nog blaffen ook. Daar kiest hij voor en zegt: Ook één voor Timo kopen! Er staat ook een heel grote sneeuwman en daarbij wil Luan, samen met oma, nog even op de foto.
‘Gaan we nu centjes betalen, oma?’vraagt Luan. Even later lopen we weer buiten en daar ontdekt hij de oliebollen-kraam. Hij wil er graag één uitkiezen; het wordt een bol met lekkere rozijnen. We nemen de oliebol mee naar huis, daar wordt hij bij het drinken heerlijk opgesmuld.

Dan vertrekt opa voor zijn werk. Samen met oma geniet Luan van het eten, en vooral van de
warme vla met stoofpeertjes en aardbeiensaus. Daarna mag hij nog weer even één filmpje kijken op de i-pad en brengt oma hem naar bed.
Een heel gezellige en fijne eerste logeerdag was het. Zijn mondje stond niet stil. En telkens wilde hij ’s morgens al weten wat er ’s middags gaat gebeuren. En o wee als je ’s morgens iets belooft, en je vergeet hij; dan wordt je er ’s avonds nog even fijntjes aan herinnerd. Zo wil hij ook ’s avonds in bed graag horen hoe het programma van de volgende dag er uit ziet. Maar dan zegt oma op een gegeven moment: We gaan nu eerst lekker slapen, morgen gaan we er weer een gezellige dag van maken.
Na vijf minuten of misschien nog eerder is hij in dromenland.

Buiten stormt het. De wind giert om het huis. Luan staat rond vijf uur naast oma’s bed; huilt een beetje en zegt: Oma, Luan vindt het eng. Oma zegt: Kom maar fijn bij mij slapen. Zij gaat nog even zijn kussen en knuffel halen. Luan kruipt tegen oma aan, voelt zich veilig en is in no time weer in dromenland.
Om half tien, als oma allang is opgestaan, wordt Luan wakker.
Dan is de tweede en gelijk ook laatste logeerdag aangebroken. Oma gaat boodschappen doen en opa speelt met Luan in de serre. Deze dag verloopt net zo gezellig als gisteren. Luan is vrolijk en hij geniet van alle huiselijke tafereeltjes. ’s Middags gaat hij met oma een appeltaart bakken. Wat is hij trots en wat wil hij graag helpen. Zo nu en dan vraagt hij: Mag ik even proeven ... want het deeg vindt hij toch wel heel erg lekker. Helemaal is het feest als Luan als eerste van de taart mag smullen. Met stralende ogen geniet hij er van.
Nu is het wachten op papa en mama. Zij eten gezellig met ons mee en daarna is deze logeerpartij weer voorbij. Wat hebben we van Luan genoten en wat voelde hij zich thuis.
We zijn blij dat we elkaar gauw weer zien. Op tweede kerstdag voor het kerstdiner.

Opa en oma Slofstra.

• 25 December 2013 - 09:02

Vermist:

Voor alle Slofstra's fijne en gezellige dagen.
    Liefs uit huize Vermist x