De mannen en de kids - Reisverslag uit Froidchapelle, België van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu De mannen en de kids - Reisverslag uit Froidchapelle, België van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

De mannen en de kids

Blijf op de hoogte en volg Familie

28 December 2013 | België, Froidchapelle

Na een heerlijke nacht werd Timo rond de klok van acht uur wakker en jij volgde drie kwartier later. Beide hadden heerlijk geslapen. Na een relaxte start van de ochtend een heerlijk ontbijt met warme broodjes is oma met haar dochters op pad geweest naar Namur. Op naar de Kerstmarkt en winkelen in het centrum. De mannen bleven achter met de kinderen. Ja dat hadden de vrouwen goed geregeld zo!

Het was even rijden, maar dat maakte niks uit want de omgeving was echt schitterend! Na een klein uurtje kwamen we aan in Namen en nadat we een plekje voor de auto gevonden hadden hebben we heerlijk geslenterd door de straatjes in het centrum. We zagen wel een traditionele markt maar van een kerstmarkt was niks te zien. Bij de Zeeman, ja die hebben ze daar ook, heb ik het in mijn beste Frans maar even gevraagd en wat ik begreep waren we op de juiste route en moesten we wat verderop rechtsaf en dan liepen we tegen een plein aan waar de kerstmarkt was. Helaas was er nog geen uitverkoop al leek dit er wel op. Na een aantal winkels begrepen we dat de voorbereidingen voor de uitverkoop in volle gang was, maar dat de echte uitverkoop pas over een kleine week ging plaats vinden; in het nieuwe jaar. In Nederland hebben ze dat dan toch wel wat beter geregeld; uitverkoop tijdens de vakantieperiode.

Na twee keer de parkeerautomaat gevuld te hebben, besloten we de tweede keer op zoek te gaan naar een Centre Commercial om boodschappen te doen. Morgen was het de beurt aan Lo om te koken voor 12 man dus dat betekende eten inslaan. Aan de buitenrand vonden we een grote Carefour en daar hebben we heerlijk door de paden geslenterd op zoek naar datgene wat we nodig hadden. Op de bovenste verdieping verkochten ze alle non-food producten dus we konden goed onze slag slaan. Bepakt en bezakt met eten, want verder hadden we niks gekocht; we zijn toch ook echte Hollanders wat dat betreft, weer richting het vakantiepark. Deze keer hadden we grote wegen dus we konden goed doorrijden en rond kwart over 5 waren we weer terug.

De mannen hadden een te gekke dag gehad met alle kids. Eerst hadden ze een heerlijke wandeling over het park gemaakt en hadden de mannen zich prima vermaakt op het strandje. En daarna zijn ze zo’n twee uur lang het zwembad ingedoken. Hier werd veel gespetterd en gespatterd maar ook de glijbaan werd menig keer uitgeprobeerd door jong en oud! Alle gezichten straalden en ze konden er maar geen genoeg van krijgen. Wat had ik graag even om een hoekje gekeken!

Na een borrel hebben we lekker pasta gegeten bij tante Marian. Dit smaakte goed en na nog even gespeeld te hebben was het toch echt de hoogste tijd om te gaan slapen. Eenmaal in je bedje sliep je vrijwel meteen in. Dromend van de dag van morgen!

• 29 December 2013 - 17:17

Marjon:

Geniet van en met elkaar.
    Heel veel plezier met z'n allen.

Liefs Marjon

• 29 December 2013 - 20:00

Gerrie Slofstra:

Lieve allemaal, heerlijk om te lezen dat iedereen zo geniet In gedachten zie ik de kids van de glijbaan glijden.Jammer voor de dames geen uitverkoop, wel heel gezellig zo met z, n drietjes.
    Heel veel plezier, lieve groet van ons.
    Pa en Ma.