Onze eerste dag in Beijing; wat een regen! - Reisverslag uit Peking, China van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Onze eerste dag in Beijing; wat een regen! - Reisverslag uit Peking, China van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Onze eerste dag in Beijing; wat een regen!

Blijf op de hoogte en volg Familie

21 Oktober 2012 | China, Peking

Wat is het toch elke heerlijk om in de vroege ochtend even snel te kijken of er nog reacties vanuit Holland binnen zijn. Zo fijn om te lezen en op een bepaalde manier even verbonden te zijn met Holland!! Het doet ons en Timo echt heel veel dat er zoveel mensen zijn die meelezen en reageren! Blijf het vooral doen; want wij genieten ervan!
Maar nu terug naar de dag van vandaag:

Wat hebben we heerlijk geslapen na de vermoeiende dag gisteren! Lekker ontbeten en daarna om 11.00 uur verzamelen in de lobby. Alle verzamelde documenten moesten we inleveren bij onze gids. Nog enkele zaken moesten wij kopiëren en dit kon bij de receptie gedaan worden. De gids liep alle documenten door met ons en gelukkig klopte alles weer. De gids zorgt ervoor dat alle documenten (paspoort Luan en kopie daarvan, 2 fotokopieen van ons paspoort, the permission from de Dutch Ministry of |Justice, visa aanvraag formulier voor Luan, 5 verschillende notary books en een kopie daarvan, 2 pasfoto’s van Luan, 2 fotokipieen van Adoptie Certificate en 1 fotokopie van Certificate of Conformity of Intercountry Adoption, x Yuan en een kopij van de vliegtickets van een ieder) gelegaliseerd worden bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken. De dag erna haalt de gids de documenten op bij het Ministerie en gaat dan naar de \Nederlandse Ambassade voor legalisatie van onze documenten en voor de aanvraag van het visum in het paspoort. Als alles goed gaat ontvangen we 30 oktober het visum en de gelegaliseerde documenten van Luan retour.

Daarna nog een naamstempel en een mooie "rol" van rijst papier met zijn naam, onze naam en nog wat wensen erop besteld bij de gids. De rest van de dag tot 17.00 uur hadden we tijd voor onszelf als gezin. We hebben lekker gechild op de kamer, boodschappen gedaan en wederom gerelaxt. Vooral op de kamer geweest aangezien het met bakken uit de hemel kwam hier. Wat een regen en wat een verschil qua temperatuur met de afgelopen dagen! Gelukkig geeft de voorspelling aan dat het vanaf morgen weer beter is! Luan heeft 's middags nog 2 uurtjes geslapen. Wat was het mannetje moe van alle nieuwe indrukken. Om 17.00 uur met de andere stellen heerlijk gegeten in een Chinees restaurant. De jongens nog snel een ijsje gegeten van de Mac Donald en daarna was het even stoeitijd waarbij er vooral veel gelachen werd! Met opa en oma Slofstra hebben we nog even geskyped. Ze waren goed te verstaan alleen was het beeld zo af en toe wat wazig. En toen was het toch echt tijd voor een bad. Met z’n tweeën hebben ze grote pret gehad in een dikke schuimlaag. Kortom een top eerste dagje in Beijing!Morgen willen we naar de Silk Market. Even kijken hoe we daar komen maar gelukkig hebben we ervaren stellen in het hotel zitten dus komt vast wel goed.

Liefs van ons vieren (wat klinkt dat toch heerlijk!) uit Beijing!

• 21 Oktober 2012 - 17:05

Fam Vermist:

Lieve Sloffies,
    Natuurlijk blijven we reageren, al zeggen wij nu steeds liefs van ons vijfen.
    We hopen dat alles 30 oktober in orde is, want 31 oktober willen we jullie viertjes weer in onze armen sluiten.
    Veel plezier morgen bij Silk Market en maak gebruik van de ervaren stellen, om dingen te kunnen bezichtigen.
    Tot morgen, liefs voor jullie viertjes van ons vijfen. x

• 21 Oktober 2012 - 18:07

Marielle Schaap:

Wat een avonturen allemaal zeg! En wat doen beide jongens, en jullie het fantastisch! Echt heel gaaf dat jullie dagelijks een verhaal schrijven, en om mee te mogen leven met jullie avonturen...
    Het klinkt alsof Luan al best aan jullie gehecht is geraakt, en wat boft hij ook met zo'n liefdevol gezin om hem heen. En Timo; wat ben jij een topper zeg, ik denk dat Luan de allerleukste broer van de heeeele wereld heeft!

Geniet en succes in Peking!

Liefs,
    Mariëlle

• 21 Oktober 2012 - 18:17

Beulah:

Wat een papieren toestand toch weer, zoooveeel! Aleen dat al is weer spannend en heftig.
    Lijkt me moeilijk om dat zo uit handen te geven en af te wachten of dat allemaal weer op tijd goed gaat komen.
    In de tussentijd lekker blijven genieten en elkaar leren kennen, al lijkt het erop dat dat als vanzelf gaat. Wat zijn jullie al op elkaar gericht, mooi om dat te lezen.

Jullie zijn alle vier kanjers!!!

XX Beulah

• 21 Oktober 2012 - 18:17

Beulah:

Jullie zijn alle vier kanjers!!!

XX Beulah

• 21 Oktober 2012 - 18:32

Tamara:

hoi hoi,

Wat een avonturen weer allemaal... goed om te lezen dat alles op zn pootjes terecht komt!
    Oh jee morgen de silk market, dat is echt lachen! Wees wel goed voorbereid op agressueve verkopers, en hysterie! Maar het is o zo leuke ervaring! En goed afdingen hoor... Hard spelletje spelen, ze komen uiteindelijk toch wel achter je aan om alsnog voor jpu projs te verkopen. Hihi.
    Nog een tipje vanuit Holland om te doen, ga naar een zijstraat van de grote winkelstraat Wangfuying. Daar vind je alkemaal kraampjes met de lekkerste 'lekkernijen' zoals krekel, rat enz. Hele leuke ervaring vooral voor Timo denk ik om allemaal te zien.
    Verder is een bezoekje aan de dierentuin erg leuk om echte panda's te bekijken. Entree was toen erg goedkoop, het is leuk om daar met de metro heen te gaan. Is erg goed te doen en een hele happening met mannetjes die door luidsprekers alles in goede banen leiden, hihi! Ik volg met plezier jullie verhalen! Leuk hoor :) geniet er van.

Liefs tamara

• 21 Oktober 2012 - 19:19

Tineke :

Hoi daar,

Heerlijk om al jullie veslagen te lezen. En wat een blijdschap op jullie gezichten kan je op de foto's aflezen. Vooral Timo krijgt een dikke tien omdat hij zo snel zich aan past en alles aan doet om zijn broertje op zijn gemak te laten voelen. TIMO JIJ BENT EEN TOPPERTJE!!!!!!!!

Liefs Tinus

• 21 Oktober 2012 - 19:33

Petra B:

Hallo daar.

Wat een heerlijke verhalen weer en wat een spannende en slopende rit hebben jullie weer achter de rug.
    Ik kan me voorstellen dat jullie alle vier bekaf zijn al is het alleen al van alle emoties die heen en weer geslingerd worden. petje af hoor. Ook ik vind Timo een kanjer! Hoop dat het weer een beetje gaat mee werken en jullie nog lekker kunnen genieten van al die mooie ervaringen in dat mooie land.

Liefs Petra B

• 21 Oktober 2012 - 19:41

Pat, Bianca, Dion, Cas En Mats:

Tuuuurlijk blijven we jullie elke dag een berichtje sturen! We leven ook zo met al jullie belevenissen mee!
    Wat een papierwinkel weer zeg....wat veel kopietjes.....maar gaat goedkomen!
    Heel veel plezier op de Silk Market, lijkt ons een hele belevenis!(We hebben er hier even op gegoogled) Zet jullie Pokerface maar op en doe goede zaken bij wat jullie willen gaan kopen! Geniet met zijn viertjes!!

Liefs,
    Pat, Bianca, Dion, Cas en Mats

• 21 Oktober 2012 - 20:42

Marjon:

Lieve allemaal,

Hier ben ik dan eindelijk......WAUW, werkelijk in 1 adem heb ik al jullie verslagen gelezen, met de nodige tranen en kippenvelmomenten. Hoe moet dit alles wel niet voor jullie geweest zijn.......ongelooflijk.
    Luan, ik wil je ontzettend welkom heten. Wat bof jij met zulke lieve en warme ouders en een betere broer kan je je niet wensen. Timo, gefeliciteerd met je broertje, eindelijk kan je dan zeggen dat je een broertje hebt. Als ik dan zo naar de foto's kijk vormen jullie een top stel, echt super. Wat een lol en plezier hebben jullie al gehad samen, gaaf om te lezen. Wat zal Luan je straks hard nodig hebben en dan kan jij laten zien dat hij altijd op jou kan terug vallen.
    Lieve Lo en Daan, Zo lang gewacht en ontzettend verlangd en dan eindelijk is jullie droom uitgekomen.....Ontzettend gefeliciteerd met jullie fantastische zoon, wat een kanjer zeg......
    Het verhaal wordt te lang om op alles te reageren, maar wat super om dit alles te mogen lezen, het is net of jullie heel dichtbij zijn, zo ontzettend komt dit alles binnen wat jullie schrijven. Luan kan zich geen wamer nest wensen, jullie hebben zoveel liefde te geven en dat stralen jullie ook uit op de foto's. Jullie zullen voorlopig nog niet uit die achtbaan kunnen stappen, maar probeer al jullie belevenissen een plekje te geven. Hier hebben jullie zo voor gevochten. Geniet ontzettend van en met elkaar en probeer nog een stukje cultuur op te snuiven. Kijk uit naar jullie volgende verslag.

Veel liefs Marjon

• 21 Oktober 2012 - 22:03

Teun En Elly:

Hoi allemaal daar in het verre China;

we volgen jullie berichtjes elke dag; het is een geweldig avontuur zoals jullie dat allemaal meemaken, en in het bijzonder de papierwinkel die daar overal tevoorschijn komt! Wat een moed heb je nodig om om daaraan te beginnen - en wat mooi is het ook als het tot nu toe allemaal naar wens gaat, ook met hulp van allerlei mensen daar.
    We delen de verhalen ook met de mensen in jullie Havenkerk - vandaag was er een plaatje op de beamer van 4 verschillende foto's uit jullie verhalen waar Luan overal goed op staat. Mooi om te delen!
    En... Wat zaten opa en oma Slofstra vanmorgen te glimmen - vraag het ze maar!

Nou - we blijven jullie volgen verwachten nog veel spannende verhalen - en wensen jullie nog een prachtige verdere tijd daar! Geniet ervan,

hartelijke groeten
    Teun en Elly

• 21 Oktober 2012 - 22:48

Eddy En Gerrie Slofstra:

Lieve Daan Lo Tmo en Luan,

Nu ik het stukje van Teun en Elly lees kan ik niet achter blijven.Wat was het vanmorgen hartverwarmend hoe iedereen op jullie mooie foto's reageerden.Corinca kwam in de kerk helemaal naar ons toe om te feliciteren en Jos heeft met zichtbaar natte ogen mijn verhaal bij de foto's aangehoord.Roelof en Gerrie ,Truus en Fred en nog meer mensen reageerden echt belangstellend. En ja wij ....wij zaten echt zo gelukkig te glimmen .
    We hebben genoten van het skypen,nu maar hopen dat Luan ons een beetje gaat leren kennen.Het is zo al zo heel moeilijk de Opa's en Oma's uit elkaar te houden ,maar dat hoeft helemaal niet wat maakt het uit we zijn tenslotte een grote familie voor hem.Heerlijk om onze Timo weer te zien ,Timo je boft met die gave auto ,wij missen je wel hoor maar wacht maar als je weer thuis komt dan knuffelen we je tot dat je roept Oma stop!!!!!
    Vanmiddag een grote pan OMA soep gemaakt H.....m Timo heerlijk.Het gaat in de vriezer tot dat jullie thuiskomen.
    Voor morgen heel veel plezier ga er van genieten ,laat die ratten en krekels en kikkers maar liggen voor de chinezen.

heel veel liefs van Pa en Ma Slofstra.

• 21 Oktober 2012 - 22:49

Mascha Marco Nomi Bram Van Delft:

Wat een herkenning voor ons in jullie berichtjes van de laatste dagen: de spanning op het vliegveld, wel of niet doormogen bij de douane, het vliegen met alle bijkomende zweetdruppeltjes en emoties, de papierwinkel, de fastfood en het restaurant-eten, maar vooral het grote gevoel van geluk en genieten van elkaar. Wat fijn dat Luan de rust heeft om tussen de middag in slaap te vallen. Hij heeft zoveel te verwerken.
    Veel plezier op de silkmarket morgen. Leuk om mooie spulletjes te kopen in het geboorteland van jullie zoon. Zo waardevol voor hem.

gr. Mascha

• 22 Oktober 2012 - 02:24

GJ, NA & QL:

Goedemorgen familie!

Wij gaan vandaag oon k naar de SIlk Market met Arjen en Lineke. Zin om met ons mee te gaan?
    Tot zo!

Gr Gjalt Jan, Nynke Anna en Qihang Levi.

• 22 Oktober 2012 - 08:18

Juf Nelie:

Wat kunnen we allemaal met jullie meeleven en meebeleven. Het is heerlijk om elke dag weer het stukje over jullie beleveninssen te lezen. Wat gaat het allemaal goed en zien wat zien jullie er gelukkig uit.Nog een hele fijne tijd daar in China.

• 22 Oktober 2012 - 09:44

Jan En Riet:

Hoi Danielle, Lodewijk, Timo en Luan.

Wat een spanning daar op het vliegveld. Ik vind het al spannend als we "gewoon" op reis gaan, laat staan jullie nu Luan meegaat en alle papieren in orde moeten zijn. Maar gelukkig is het allemaal goed gegaan.
    Zo te zien op de foto's is Luan al helemaal aan jullie gewend. Wat fijn! Genieten jullie daar maar van en ook voor jou Timo is het leuk om met je broertje te spelen en te zien hoe het is in het land van zijn geboorte.
    We wensen jullie verder nog een hele fijne tijd in Beijing.
    Groetjes van Jan en Riet Nijhof

• 22 Oktober 2012 - 12:26

Tian Berg:

We smullen van jullie verhalen! Heerlijk om te lezen.

Groetjes,
    Annerieke Berg

• 22 Oktober 2012 - 14:14

Sabine En Corine:

Hey hallo familie Slofstra,
    Wat een verhalen zeg!! Helemaal top om te lezen en de mooie foto's te zien...
    En natuurlijk zitten we weer met tranen in ons ogen.. Wat een mooie mannetjes hebben jullie zo... Prachtig om te zien..Wat leuk ook om te zijn dat jullie alle vier gelijk zo vertrouwd met elkaar omgaan.
    Geniet nog heeeeeeel erg daar in China, jullie hebben er lang genoeg op moeten wachten maar zo te zien was het het wachten waard. Dikke kus Sabine en Corine

We houden jullie in de gaten!!!! hihi

• 22 Oktober 2012 - 20:05

Marcel:

Zo family top om mee te mogen lezen zeg !!! mooie fotos ook zeg en wat mooi beschreven !!

genieten nog he ? voor je het weet staan jullie weer in holland haha

gr. struijs family

• 23 Oktober 2012 - 20:11

Noa:

het is fijn om met jullie te volgen in china

geniet van jullie grote avontuur

• 24 Oktober 2012 - 16:37

Jaimy De Groot:

lieve Timo
    we missen je heel erg op school.
    hoe is Luan?
    leuk om jullie te volgen als ik dit dan lees dan denk ik dat je er weer bent.
    we gaan nog een keer met de klas hierheen om wat te schrijven en te lezen.
    groetjes Jaimy