De ZOO van Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu De ZOO van Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

De ZOO van Beijing

Blijf op de hoogte en volg Familie

30 Oktober 2012 | China, Peking

Vannacht om 4.00 uur liet de kleine man van zich horen. Lekker in bed gelegd bij ons en daar viel hij al snel in slaap waardoor wij ook heerlijk verder konden slapen. Timo stond om half 7 naast het bed en heeft geruild van plek met zijn vader. Wat een heerlijk moment om zo als moeder met je zonen in bed te liggen! Wat is het leven toch mooi en wat hoeft er maar weinig te gebeuren voor een heerlijk moedergevoel!

Na het ontbijt zijn we samen met een ander stel met een taxi naar de ZOO gegaan. Het duurde weer even voordat we een taxi hadden want menig taxi reed leeg (wel met de chauffeur natuurlijk) voorbij en waarom??? Wij weten het niet! Een ander stel dat met de taxi naar de Silk Market wilde gaan, zijn uiteindelijk maar met de metro gegaan omdat ze ook geen taxi konden krijgen. Wat is het toch ene bijzonder maar mooi land!

De dierentuin van Beijing is eigenlijk alleen een bezoekje waard vanwege zijn panda's. Er hoort echter ook een andere bezienswaardigheid bij: het aquarium. Nadat we elkaar bij de ingang weer hadden getroffen (Luan deed nog even een tukje in de auto) zijn we als eerste naar de panda's gegaan. Hele mooie dieren om te zien en de kinderen genoten ervan en wij dus ook! Na het pandaverblijf zijn we richting het aquarium gelopen met onderweg een koffiestop. We waren daar net zoveel kwijt als dat we elke avond kwijt zijn voor het eten. Maar oké de cappuccino was heerlijk en de kinderen genoten van het heerlijke sap. Het duurde wel even voordat het op tafel stond maar het resultaat mocht er zijn (zie foto!).

Het aquarium was echt schitterend! Was was het mooi van binnen en wat waren de dolfijnen mooi en bijzonder. Luan genoot ook van de dieren dus dat gaf ons goeie hoop voor onze kat Bink. Voorheen reageerde hij met een “argh, nee” als we een levend diertje zagen maar nu wilde hij steeds door de ruiten kijken en zij vrolijk “bye bye” als we weggingen.

De dolfijnenshow konden we helaas niet kijken want die startte pas tegen drie uur en dan zouden we te laat terug zijn in het hotel. Dit vond Timo wel heel erg jammer maar met een Dolfinarium en Sealife in het verschiet was het oké. Ach hij was het ook wel zat al dat geslenter en had zin om zijn legerauto te kopen om lekker mee te kunnen gaan spelen.

Een taxi hadden we uiteindelijk zeer snel en terug in het hotel hebben we wat gedronken en daarna zijn we nog even gaan shoppen o.a. om Timo’s legerauto te kopen. Helaas zag mama verder niks en hebben we nog even wat fruit gehaald voor morgen en toen terug naar de hotelkamer om de koffers in te pakken.

Om 17.00 uur met 5 andere stellen heerlijk gegeten bij onze favoriete Chinees. Het was als vanouds weer heerlijk. Wat zullen ze ons, gekke Hollanders, missen daar of misschien ook wel niet!? Ik denk van wel hoor want we werden met een big smile weer welkom geheten en ook weer met een big smil uitgezwaaid. Na het eten hebben we nog even geshopt want we hebben nog een lege koffer. Ja wel jullie lezen het goed maar wees gerust het is maar bij 1 trui voor Luan gebleven. Eenmaal terug op de hotelkamer snel douchen en daarna was het de hoogste tijd om te slapen.

Helaas is de tijd namelijk aangebroken dat we afscheid gaan nemen van China. Alle documenten zijn gelegaliseerd, het paspoort en de visum is binnen dus niks houdt ons meer tegen. Het zal een bijzonder moment morgen zijn als het vliegtuig opstijgt en we het geboorteland gaan verlaten. We zijn dankbaar dat we deze reis mochten maken en met een zoon rijker thuis mogen komen. We hebben de afgelopen drie weken veel mogen meemaken en beleven in Luans geboorteland als gezin en met de andere stellen. We hebben het land in ons hart gesloten. Toen ik terug reed met ons gezin in de taxi van de ZOO vandaan merkte ik dat ik zoveel mogelijk wilde opnemen in mijzelf van de omgeving, van de mensen, van het verkeer, van de stank, van de kleuren, en ga zo maar door. Honderden foto’s hebben we de afgelopen weken gemaakt om zoveel mogelijk vast te leggen voor later als Luan wat groter is. Ook dit weblog schrijven was en is een belangrijk moment van de dag voor ons, voor mij. Even al je gedachten op papier zetten en vast leggen voor Luan wat we allemaal beleefd hebben. Jullie reacties deden en doen ons elke keer zoveel goeds. Het is zo’n heerlijk gevoel om te weten dat er zoveel mensen zijn die met ons meeleven en meebeleven. Wij zijn jullie hier heel dankbaar voor en weet dat wij ook elke ochtend met een traan en een lach jullie reacties hebben gelezen. Zoals ik al schreef, gaan we verder met dit weblog totdat het precies een jaar geleden is dat we Luan in onze armen mochten sluiten. Het zou super zijn als jullie zo af en toe dan ook nog eens wat laat horen van jullie zelf. Na dit jaar maken we nl. een boek van dit weblog met foto’s en reacties en hebben we zo een dierbare herinnering aan een mooie tijd. Nog een uurtje en dan gaan wij hier het bed op zoeken en ons laatste nacht in. Morgen vertrekken we vanuit Beijing met vliegtuig om 14.20 lokale tijd (bij jullie is het dan 7.20 uur in de ochtend). We landen om 17.40 uur in Amsterdam (lokale tijd). Voor ons gevoel is dan 0.40 uur ’s nachts!)

Liefs van ons vier uit China

• 30 Oktober 2012 - 15:02

Bauke, Annemieke, Tian Jia En Fu Tian Keulen:

Ha familie Slofstra!

Wij hebben genoten van jullie aanwezigheid en natuurlijk ook het dagelijkse weblog. Erg leuk hoor, om zo ook wat zaken te lezen waarvan we zelf deel mochten uitmaken :-)

Volgens ons gaat Luan een fantastische toekomst tegemoet met zulke ouders en grote broer. Veel plezier met de hechting in Nederland en wie weet tot ziens?

Lieve groeten van Bauke, Annemieke, Tian Jia en Fu Tian Keulen

• 30 Oktober 2012 - 15:10

Marjon:

Lieve allevier

Dit is dan wel het laatste verslagje vanuit China, maar dit zal nooit een gesloten boek worden. Al jullie belevenissen, avonturen, emoties en ervaringen stoppen jullie in je rugzak en dat nemen jullie de rest van je leven mee. Luan is nu nog te klein om dit te beseffen, maar later als hij dit allemaal ziet en leest zal ook hij beseffen hoe ontzettend waardevol deze reis is geweest. Morgen gaan jullie op weg naar huis, voor Luan geen tehuis meer, maar een echt thuis. Ga morgen ontzettend genieten van het weerzien met jullie familie en vrienden. Het zal een ontzettend warm welkom worden en weer zullen jullie armen tekort hebben. De band die jullie al met elkaar hebben opgebouwd hebben, gaat nu een vervolg krijgen in het koude kikkerlandje en die band zal alleen maar sterker en hechter gaan worden. Met zoveel lieve familieleden en vrienden om jullie heen gaat het jullie zeker lukken. Ik ga jullie verslagen vanuit China ontzettend missen, maar blijf net zo nieuwsgierig hoe jullie het met elkaar in Noordwijk gaan redden, dus ik blijf zeker lezen.
    Een hele goede terugvlucht ( met hopelijk voor jullie allemaal een beetje slaap ), veel succes met afscheid nemen van de andere stellen met de kids en misschien kun je die lege koffer wel gebruiken voor een lading tissues die jullie zeker nodig zullen hebben.
    Zal morgen enorm aan jullie denken.

Een hele dikke knuffel van Marjon

• 30 Oktober 2012 - 15:20

De Vermistjes:

Hallo Lieverds,

Een mooie afsluitende dag en verslag..Het verwoord alles van de afgelopen twee en halve week.Een veilige en goede vlucht en tot morgen. In onze oren klinkt dat erg goed !!!

Slaap lekker !!!!
    XXX Bert, Maja, Anouk, Rick en Manon

• 30 Oktober 2012 - 15:29

Pat, Bianca, Dion, Cas En Mats:

Hoi jullie daar nog zo ver weg,

Leuke dag daar in de Zoo beleeft! Wat een gave foto van die panda zeg! Rest van de foto's uiteraard ook hoor! We kijken er naar uit jullie weer te zien en elkaar live een knuffel te kunnen geven!
    We denken aan jullie morgen met alle emoties rondom de thuisreis, hopen op een goede vlucht en een mooi weerzien en ontmoeting met Luan! Houdt de tissues maar in de aanslag!

Dikke knuffel alvast vooruit en zien elkaar snel weer,
    Pat, Bianca, Dion, Cas en Mats

• 30 Oktober 2012 - 16:36

Ma En Pa:

Lieve allemaal
    De reis van jullie leven is bijna ten einde. In meerdere opzichten was het
    een droomreis. Een droomreis omdat jullie veel cultuur gesnoven hebben in
    China, maar vooral toch een droomreis omdat jullie lang gekoesterde wens in
    vervulling is gegaan door de adoptie van Luan. Wat geweldig dat jullie hem
    'onze zoon' mogen noemen en hem in Nederland een nieuwe toekomst kunnen
    geven. Als oma en opa zullen we Luan opnemen in de kring van nu 6 kleinkinderen,
    te weten 1 prinsesje en 5 prinsen.
    We hebben de afgelopen weken meegeleefd door het lezen van jullie
    reisverslagen. Veel respect verdient het dat jullie zoveel van jullie
    belevenissen, ervaringen en emoties durfden te delen. Wij hebben vaak
    geglimlacht, hier en daar eens extra moeten slikken en hier en daar een
    traantje weggepinkt. We zijn dankbaar, dat jullie ons die inkijk wilden
    geven.
    Vol verwachting zijn we nu begonnen met aftellen naar woensdagavond. Voor
    jullie is dan het einde van de droomreis in China, maar tevens voor jullie
    ..én voor ons allen... het begin van een nieuwe reis in ons mooie Nederland.
    Voor jou Danielle, nog even niet werken, nog even afstand houden van de
    Willem, maar hoe lastig zal dat zijn. Misschien toch even stiekem via e-mail
    of telefoon meeleven, meekijken, meesturen..? Ons kent ons niet waar..?
    Voor Lodewijk snel de brandweerpieper weer aan de broeksriem en bij de eerste peipjes scheuren richting kazerne om weer mee te gaan blussen op de brandweerauto. Wat waren
    er trouwens weinig branden de laatste weken..? Toeval..?
    Voor Timo veel succes op school. Het zal weer even wennen zijn, natuurlijk
    weer leren in plaats van vakantie en uitgaan. Misschien zelfs wat harder
    leren om leerstof inhalen, maar je klasgenootjes zullen zeker ook 'verhalen'
    van je willen horen van je belevenissen in China. En bij de
    voetbalvereniging zullen ze ook wel blij dat je weer terugbent, zodat ze er
    weer een scorende speler bij hebben. En wat te denken van Bink. Wij waren
    zondag even in jullie huis in Noordwijk en Bink zegt nu in plaats van
    miauw..Timo !
    En voor Luan.... Weer nieuwe indrukken, een mooie eigen slaapkamer met een
    eigen bed, met eigen speelgoed, heeeeel veeeeel speelgoed (dat kan echt niet
    allemaal in z'n tasje) en een kast met heeeeel veeeeel kleding. Voor hem de
    start van een bijzonder traject, voor het eerst naar school, een andere cultuur, teveel om allemaal te benoemen. Hij zal jullie - en ons allen - hard nodig zal hebben. Veel succes in dat vervolgtraject. We staan met z'n allen langs de kant en moedigen jullie aan...! Waar nodig zullen we helpen..! Het gaat lukken, zeker weten..!
    O ja en over de terugreis geen zorg, we hebben nog even gebeld met de vliegmaatschappij en vanwege jullie vele bagage gebruiken ze een dubbeldekker..!
    Liefs en knuffels voor Timo en Luan.
    (O)Ma en (o)pa Troost

• 30 Oktober 2012 - 16:46

Igor, Marlou, MaJin En Jibin:

Hallo alle vier,

Ik wil jullie bedanken voor het mee mogen lezen met jullie fantastische reis naar jullie zoon Luan.
    Wij hebben er ontzettend van genoten.
    Wij wensen jullie een voorspoedige reis naar huis en heel veel geluk voor de toekomst.

Groetjes
    Marlou, Igor, MaJin en Jibin

• 30 Oktober 2012 - 16:48

Eddy En Gerrie Slofstra:

Voor allemaal heel veel liefs ,voor straks welterusten.Voor morgen een goede thuisreis we zien naar jullie uit,kunnen bijna niet wachten .Wat zal het heerlijk zijn om jullie in onze armen te sluiten.

Tot morgen Pa en Ma Slofstra

• 30 Oktober 2012 - 16:50

Lia:

Wat vliegt de tijd! Alweer tijd om richting Nederland te gaan. Naar huis gaan klinkt een beetje raar omdat het voor Luan wel naar huis is, maar ook weg van zijn thuisland. Heel dubbel allemaal.
    Als jullie weer in Nederland zijn, dan moeten jullie maar weer veel uitstapjes maken naar allerlei typisch Nederlandse plekken. Voor Luan is het dan een beetje vertrouwt, omdat hij tussen de Chinese toeristen kan vertoeven hahaha. En verder veel sparen voor de volgende vakantie richting China, ik denk dat het niet de laatste keer is geweest dat jullie in het mooie land zijn geweest. Het wordt een tot ziens en geen definitief afscheid. Goede reis en tot......
    x Lia

• 30 Oktober 2012 - 18:22

Petrta B:

Hallo allemaal.

Jeetje laatste dag China. Wat is het snel gegaan voor jullie,maar voor jullie naasten die thuis wachten is drie weken best heel lang. Jullie kunnen terug kijken op een heerlijke tijd die in jullie geheugen gegrift zal staan. Hoe bijzonder is het om een kind een goede toekomst en een echt thuis kunnen geven?
    En wat zal jullie leven nu anders zijn, zo bijzonder als je er een kind bij krijgt kan je een leven zonder dat kind niet meer voorstellen. Fijn dat het nu al goed en vertouwd voelt. Hoe gelukkig kan een mens zich voelen met de simpelste dingen, heerlijk hoor. Ik heb genoten van jullie verhalen en foto's van het mooie China en een gelukkig gezin ,bedankt hiervoor. Ik wens jullie een fantastisch leven met veel liefde,geluk en gezonheid toe.

Een hele goede terug reis!
    Liefs Petra

• 30 Oktober 2012 - 18:40

Petra:

Een hele goede terugreis voor morgen. En zeker dat deze site het komend jaar als favoriet blijft staan.
    Bedankt dat we mee mochten beleven. Mee mochten voelen. En alle geluk als jullie thuis zijn helemaal compleet. Geweldig!

Veel liefs en tot in Nederland. Xxx

• 30 Oktober 2012 - 19:02

Jan En Riet Nijhof (van De Camping):

Hallo alle vier,

Wat hebben jullie veel beleefd de laatste weken in China! Erg leuk om het een beetje met jullie mee te beleven.
    We wensen jullie een hele goede terugreis en hopen dat jullie kleine mannetje snel zal wennen in Nederland.

Groetjes van Jan en Riet

• 30 Oktober 2012 - 19:17

Tineke Verloop:

Raar dat dit het laatste verslag en foto's uit China zal zijn. Maar jullie gaan rijker terug dan jullie kwamen namelijk met een pracht zoon en broertje Luan!!!!! Hopelijk wil hij nu wel in de vliegtuigstoel zitten. Een hele goede terugreis en een fijn weder zien van familie, vrienden en klasgenoten. Hopelijk komen jullie gauw eens langs op de Zeester.

Tinus

• 30 Oktober 2012 - 19:25

Tamara:

time flies when you having fun... Het is nu echt zo ver dat jullie je leventje in Nederland gaan op pakken met z'n viertjes :-)
    Goeie reis! En kom maar snel een keer langs op De Zeemeeuw om Luan te showen.

Xx

• 30 Oktober 2012 - 19:58

Beulah:

Ook ik wens jullie en hele voorspoedige en veilige reis toe naar huis.
    Wat is de tijd snel gegaan. Genoten heb ik van jullie verhalen, belevenissen en prachige foto's.
    Heel bijzonder om dit zo mee te mogen maken.
    Dank je wel voor het delen van deze geweldige reis naar Luan.
    Nu bijna weer terug in Noordwijk, een echt nieuw begin en een eigen thuis voor Luan.
    Heel spannend allemaal weer, maar weet zeker dat er een mooie toekomst jullie staat te wachten als klavertje vier.
    En ik blijf zeker met grote belangstelling jullie ervaringen lezen.

XX Beulah

• 30 Oktober 2012 - 20:53

Christine:

Hey hallo alle 4,

We kijken naar morgen uit! Zojuist Pa en ma aan de telefoon gehad en precies afgesproken hoe laat we waar op schiphol zijn. Eerst om 18:00, toen om 17:45, uiteindelijk zijn we om 17:45, want stel je voor dat we te laat komen!!! We leven er erg naar toe en hopen dat het snel morgen is.

Het zal voor jullie morgen speciaal zijn als jullie huiswaarts gaan, maar wat moet het ook een opluchting zijn dat alle documenten voor elkaar zijn en dat jullie nog maar een ding hoeven te doen, en dat is naar huis gaan met een zoon en een broertje rijker.

Tot morgen! Ik ben heel nieuwsgierig naar Luan.

Liefs,
    Christine

• 30 Oktober 2012 - 23:47

Connie:

Snel uit mijn late dienst nog gauw jullie laatste verslag uit China lezen.
    Wat hebben juliie veel gezien beleefd meegemaakt.
    EN wat hebben wij genoten van alle verslagen. En de foto's
    Wat zijn jullie een prachtig klavertje vier.1 en al geluk stralen jullie uit.
    We wensen jullie goede reis en tot straks op Schiphol waar we met z'n vijven zullen zijn.

Liefs Connie Thomas Thijs Job en Koen.

• 30 Oktober 2012 - 23:48

Miranda Verhagen:

Hallo allemaal
    Het was heel erg leuk en mooi om jullie verhalen van de afgelopen weken te mogen volgen en lezen. Een hele bijzondere en emotionele periode voor jullie alle vier, maar het is gaaf te lezen hoe jullie het allemaal en ieder op jullie eigen manier hebben beleefd. Nu tijd voor een volgende stap terug naar Nederland. Ook weer heel spannend, maar vooral ook mooi denk ik. Alle geluk en liefde toegewenst met elkaar!

Thuis maar snel eens een bakkie doen.

Timo; Heel veel succes en plezier straks weer op school!!! We vonden het superleuk dat je mee was!
    Luan: Je hebt het getroffen met zo'n lieve broer en paps en mams, je bent een topper!

• 31 Oktober 2012 - 14:50

Marjo Hoek:

Hallo Allemaal

Leuk om te lezen, zal ik zeker nog vaker doen.
    Momenteel zitten jullie ws in " de vlucht" naar een nieuw begin en een nieuw leven als volledig gezin.
    Zal mooi zijn maar vast ook moeilijke momenten gaan opleveren , in welk opzicht dan ook.
    Ik wens jullie heel veel geluk en ik zorg dat ik op de hoogte blijf.

Xxx marjo