Au dat doet zeer - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Au dat doet zeer - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Au dat doet zeer

Blijf op de hoogte en volg Familie

17 Juni 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Vanochtend had je wat moeite met wakker worden. Onder de douche gingen je oogjes langzaam open en bij het aankleden had je al weer praatjes voor 10. Beneden zat je al lekker aan je boterham al ging het niet snel. Natuurlijk wilde je mama haar pap proeven en zei je na je hap; “is ook lekker mama!” En ja dat klopt, pap is ook heel lekker!

Mama bracht je naar school en omdat je het helpende handjes was vandaag mocht je wat speelgoed meenemen. Dit werd natuurlijk de tuutaat! Op school keek je je oogjes weer uit en toen de juf ging zingen, kreeg mama hele dikke knuffels van jou! Altijd weer lekker om de dag mee door te komen. Even zwaaien zat er niet meer in ook niet toen de juf het zei. Je schudde hard met je hoofd nee.

Papa haalde je op om 15.15 uur en las in je schrift dat je een goeie dag op school gehad had. Helaas was je wel gevallen op het schoolplein en ja met dat mooie weer en dus met korte broek en een korte mouw komt dat wel wat harder aan. Het zullen wel vele pleisters plakken worden deze zomer.

Op school had je ook lekker gespeeld in de speelhoek en in de middag met de zandtafel. Aan tafel vertelde je tegen mama dat van de juf wel water bij het zand mocht! Wat een bofkont want wat vindt je dat heerlijk spelen met water en zand.

Met papa ging je boodschappen doen en eenmaal thuis heb je nog gevoetbald met Timo. Helaas maakte je een nare schuiver over de grond en lag je linkerelleboog open. Papa heeft er een pleister opgeplakt en al snel ging je weer verder spelen. Toen mama thuis kwam, was je aan het spelen met het buurjongetje in hun tuin. Leuk om te zien dat je aansluiting heb.

Tijdens het eten vertelde je mama hoe je was gevallen. En ja toen kwamen er wel wat tranen en het eten ging ook niet makkelijk (open plek precies op zijn linker elleboog bij de buiging). Op mama’s schoot heb je even gehuild en viel je bijna in slaap. Wat was jij moe! Gelukkig wilde je nog wel wat eten en mama heeft je daarbij geholpen. Uiteraard wilde je hierbij ook op schoot zitten! Na het eten nog een toetje genomen en toen was het de hoogste tijd om naar boven te gaan.

Toen we naar boven liepen, vroeg je zachtjes of ik wilde helpen met pyjama aan doen en natuurlijk heb ik je geholpen. Op je wondje hebben we wat betadine gedaan en een pleister. Weer kwamen de tranen en huilde je dikke tranen en riep je heel hard ‘’au!” Wat een verdriet! Uiteindelijk maar even een koude washand op je wondje gehouden en andere zalf en pleister op je elleboog gedaan. Daarna nog een boekje gelezen en toen samen gezongen. Altijd weer een mooi moment om samen te zingen en de dag zo af te sluiten. In je bedje ging je lekker liggen al vond je het wel koud! Ja jullie lezen het goed hij vond het koud. Hij had van mij een korte broek pyjama gehad en waarschijnlijk kent hij dit niet. De overgang zonder sokken was ook even wennen voor hem en ja dan nu een korte broek pyjama. Maar toen ik zei dat je het altijd zo warm heb en over je hoofdje wreef en dat je het zo echt wel warm kreeg, vond je het kennelijk prima en ging je lekker op je zij liggen om te kijken naar de projector die plaatjes liet zien op het plafond. En onder het genot van een zacht muziekje ben je snel in slaap gevallen.

BUITENSPELEN
Wie komt er mee buitenspelen
De buurjongens staan al klaar
Je hoeft je nooit een tel te vervelen
Kusje voor mama en rennen maar

In de zandbak spelen of voetballen
Gewoon lekker in de tuin
Lekker spelen in de zon
Het liefste totdat het donker is

En valt het weer een keertje tegen
Dan trek je jas en laarzen aan
Lekker sjokken door de regen
En met zijn allen door de plassen gaan

Je wereld is nog niet zo groot
En dat is een mooi gegeven
Zoals jij kan genieten

Liefs papa en mama

• 18 Juni 2013 - 07:47

Maja:

Goedemorgen,
    Vervelend de val partijtjes, met de open wondjes op de elleboog nu.
    Maar het genieten van de buitenlucht, de zon en het samen spelen, zullen de wondjes snel doen genezen.
    Een zonnige dag,
    liefs Maja