“Luan schrik hoedje!” - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu “Luan schrik hoedje!” - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

“Luan schrik hoedje!”

Blijf op de hoogte en volg Familie

18 Juni 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Vandaag weer een heerlijk opa oma dagje gehad. Vanochtend lag je nog in diepe rust maar zoals elke ochtend werd je onder de douche langzaam wakker. Mama kreeg weer de nodige knuffels en zoentjes van je tijdens het aankleden. Samen namen we ook de dag door en zoveel hoefde ik niet te vertellen want toen ik zei dat je bij oma ging eten maakte je het rijtje zelf al af. Heel knap van je en zo zie je maar weer wat 1 van de drie r’en doet!

Opa en oma werden natuurlijk vrolijk welkom gegeten en al snel zat Timo in de serre achter zijn befaamde boterham van oma met appelstroop. Nergens eet je zo lekker als bij een oma! Luan zwaaide natuurlijk nog even papa en mama uit en daarna ging hij ook heerlijk eten.

Toen mama en papa aan het eind van de middag bij oma kwamen werd mama luidkeels begroet door de mannen en kreeg ze heel veeeeeel knuffels en zoentjes. Lekker hoor na een lange dag werken!

In je schrift las mama dat je vandaag met letters gewerkt had! Wauw snel maar eens vragen aan de juf wat dat precies inhoudt Daarnaast had je lekker geplakt en met meester Jos had je gepraat over de fiets van de juf. Je mocht de banden oppompen en voelen hoe hard ze waren, etc. Maar oma zal daar vast wel meer over vertellen hieronder.

Tijdens het eten was je samen met je broer de vrolijke noot. We aten heerlijk buiten en daar genieten jullie beide altijd optimaal van. Tot slot hebben jullie allebei nog wat wol gekregen van oma en als verassing had oma voor jullie allebei een bak soep gemaakt. Heerlijk hoor zo zijn opa en oma toch nog een beetje bij ons als ze straks op vakantie zijn. Jullie boven maar met die oma met van die heerlijke oma soep!!

Eenmaal thuis hebben we natuurlijk even gemeten hoe groot je was want toen je in de auto zat kwam je erachter dat we dit vergeten waren te doen bij opa en oma. Dus opa en oma schrijf het op voor de eerst volgende keer als de kids er weer zijn. Even meten en een streepje erbij op de deurpost!

Timo is 138 cm groot en Luan is 111 cm groot. Yes, wel 1 cm gegroeid sinds de Efteling!!! Wauw wat een grote kanjers heb ik toch en wat ben ik daar super trots op. Nu alleen nog wat in gewicht groeien en dan zijn ze beide in de juiste proporties.

Na het meetwerk zijn we richting boven vertrokken en daar hebben we je pyjama aangedaan en tanden gepoetst. Eerst mocht je dit zelf doen op het krukje voor de badrand. Als je dan steunt met je linkerarm op de badrand kun je heel goed je tandjes zelf poetsen. En trots dat je dan bent!

Na het poetsen gaan zingen en toen kwamen de traantjes. Traantjes die ik al verwacht had want je was vandaag gevallen en ook was de fiets van opa gevallen. Gelukkig niet boven op jou, maar wel heel dicht bij jou en je was behoorlijk geschrokken. Met je tranen in je ogen vertelde je mij hierover en zei; “Luan schrik hoedje!” Wat knap van je dat je zo goed kon vertellen wat er gebeurd was, en wat verdrietig dat je zo geschrokken bent maar het nog zo lastig en moeilijk is voor je om te huilen. Elke keer maken we hier weer stapjes in, hele kleine stapjes. Maar het belangrijkste is dat we de stapjes op jouw tempo maken en dat je bij ons in je armen je verdriet durft te laten zien en kan laten zien.

Een ander thema waar we momenteel als ouders mee bezig zijn is de komende vakantie.
Het einde van het schooljaar is namelijk in zicht, nog maar 4,5 week school en dan hebben ze vakantie. Weer een nieuwe ervaring voor jou; 6 weken geen school. Ik ben benieuwd hoe jij dat gaat ervaren. De aftekenkalender is al in de maak. Het schooljaar is in ieder geval omgevlogen voor beide mannen en we kunnen terug kijken op een geweldig schooljaar waarin heel veel gebeurd is. Een schooljaar waarin we een zoon/broer rijker werden, een schooljaar waarin wij ook veel geleerd hebben en regelmatig bij jou in de leer waren. Een schooljaar waarin wij ook jou veel mochten leren, een schooljaar waarin wij jou moesten loslaten en jou in handen moesten geven van 3 lieve juffen. Drie lieve juffen waar jij dol op bent, maar die zeker ook dol op jou zijn. Een schooljaar vol met nieuwe ervaringen die jij in je opzuigt en vasthoudt om nooit meer los te laten. En 1 ding is zeker ‘loslaten’ zullen wij jou ook nooit doen!

• 19 Juni 2013 - 08:09

Vermist:

Loslaten

Loslaten hoe doe je dat,
    Het wordt zo makkelijk gezegd,
    Loslaten het is me wat,
    Het wordt je niet uitgelegd,

Eens zal het tij keren,
    Heus daar moet je in geloven,
    Je zult je nog vaak genoeg bezeren,
    Maar ook daar kom je weer te boven,

Loslaten is zo’n breed begrip,
    Toch valt het te begrijpen,
    En als het dus even tegenzit,
    Hoef je alleen maar om je heen te kijken,

Dan zie je de zon weer stralen,
    En weet je, ik kan het leven aan,
    Ieder mens gaat wel eens door diepe dalen,
    Loslaten hoort bij ons bestaan.

Liefs uit Huize Vermist x

• 19 Juni 2013 - 09:27

Gerrie Slofstra:

Lieve Luan en Timo,
    Wat was het weer een gezellig dagje ,maar ook een dagje met een schrik momentje erin.
    Vanmorgen genoot Luan van een groot schaaltje boerenvanillevla lekkerwarm Oma vraagt hij dan, heerlijk om te zien dat hij dit met smaak op eet.Oma denkt dan hij gaat met een gevulde maag naar school.Timo at zowaar 3 bh nou die jonge is al zo sterk geworden van de heerlijke appelstroop (alleen die van Oma hoor want die is heel speciaal van Zonnatura) Na tanden poetsen in de auto naar school,Opa zwaaide ons na,toen we bij school waren,mistte Oma de tassen van Luan,o,o wat dom die waren we ver geten.Dus zijn we weer gauw teruggegaan en kwamen we net optijd nog bij juf in de klas.
    Tussen de middag lekker gegeten van de oma soep en een bh met jam plus chocolademelk voor Luan.
    Timo werkt gewoon even 4 bh met soep in een sneltempo naar binnen en als hij klaar is begint hij oma op te jutten zovan opschieten oma want we moeten weg, ja hij wil spelen voor hij de klas in gaat ,maar oma laat zich niet opjutten hoor Timo.Weer op school ging Luan direct met meester Jos mee en ik ook.Luan kreeg de sleutel van de fiets van de juf ,ja zei m Jos we gaan de fiets met de tweefietstassen zoeken die is van de juf.En ja hoor na tweemaal de verkeerde, vonden we de fiets van juf Margriet.Luan moest de sleutel in het slot steken,de band oppompen ,hij mocht het stuur vast houden naar de lampjes kijken en de trapper voelen(helaas vergat hij de fietsbel want die is voor Luan reuze interresant)
    Luan geniet altijd van de aandacht van m. Jos is ook bijz ijverig en snel in zijn handelingen, hij ging blij de school weer in.
    15.15 Beide broers weer opgehaald en vol plannen naar huis, na drinken ging Timo met opa mee kikkervisjes vangen ,en luan wilde in een bad met water in de tuinspelen.Na een poosje was hij het zat en heb ik hem weer aangekleed.Timo en opa kwamen ook weer thuis met de kikkervisjes ,die vondt Luan op een afstand wel leuk en Timo mocht ze van hem wel in een potje doen maar aanraken nee dat was te eng voor hem.Maar Timo die genoot ervan en was gezellig zo saampjes met z'n opa oppad geweest .
    Toen papa en mama kwamen hebben we buiten gegeten en na een bakkie koffie zijn jullie na een dikke knuf en afscheid voor over twee weekjes naar huis gegaan .

O ja nog even vertellen dat Luan erg is geschrokken . Opa zijn elektr.fiets stond buiten tegen de muur,en Luan heeft gedacht die fiets is wel interressant ik ga die bel eens proberen.En w.s is hij ook op de trapper gaan staan hoe dan ook .Ik hoorde een klap en Timo riep ook o oma de fiets van opa is gevallen (ik was n.l binnen)snel rende ik naar buiten en daar stond een heel lief ondeugend jongetje heel stilletjes beteuterd te kijken .de fiets was niet op hem gevallen, Luan stond tussen zadel en stuur.
    Hij huilde niet,ikheb hem op schoot genomen en gekeken naar een letsel maar gelukkig niets gevonden.
    Luan gerustgesteld dat we niet boos zijn maar dat hij wel met zijn handjes van de fiets moet blijven ,wel samen met opa of oma maar nooit meer alleen.
    Dag kanjers veel liefs Opa en Oma Slofstra.