“Joepie nog 2 nachtjes slapen!” - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu “Joepie nog 2 nachtjes slapen!” - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

“Joepie nog 2 nachtjes slapen!”

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 Juni 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Elke keer als we jouw blije gejuich horen genieten we daar weer volop van. En vanavond hadden we weer zo’n momentje. Je vroeg wanneer we naar de camping gingen en toen mama zei nog 2 nachtjes slapen juichte je erop los; “joepie nog 2 nachtjes slapen!”

En ja dan te bedenken dat je nog maar 8 maanden in Nederland bent en dan al zo’n fan bent van kamperen. Wat boffen wij toch met jou want ja dat wij van kamperen hielden dat wisten we, maar hoe jij het zou vinden was toch heel spannend. En wat ben jij ervan gaan houden! Wat vindt je het heerlijk op de camping. Je leeft je daar helemaal uit en geniet van het buiten leven, de kalfjes, van de boer en boerin, het samen spelen met je broer en andere kinderen, de vrijheid en het samen zijn met papa, mama en je grote broer! Kortom je geniet samen met ons van het heerlijke campingleven en we zien er dan ook elke week weer naar uit en tellen met elkaar de nachtjes af. Wat dat betreft ziet mama er naar uit om in de grote vakantie naar de camping te gaan en daar heerlijk ruim drie weken te genieten met elkaar als gezin.
Dit weekend gaat papa jullie huisje verven en wie weet kunnen jullie al een nachtje slapen dit weekend. Weer een nieuwe ervaring voor je, maar volgens mij ga je het geweldig vinden!

Maar terug naar de dag van vandaag. De ochtend liep zoals vele ochtenden. Papa heeft je naar school gebracht en om half 1 weer opgehaald. In je schriftje had papa gelezen dat je een goed ochtendje op school gehad had. Je had gepuzzeld en heerlijk buiten gespeeld met stoepkrijt. De juf had opgeschreven dat je weer heel vrolijk aanwezig was vandaag!

Samen met je grote broer kwamen nog 2 klasgenootjes mee en natuurlijk kreeg jij daar de nodige aandacht van. En als je het niet kreeg dan zorg je wel dat je die aandacht kreeg. Je at zowaar twee boterhammen met vlokken op en daarna was het de hoogste tijd om lekker te gaan slapen.

Natuurlijk gebeurde dit met het bekende ritueel wat je samen met je papa had en toen dat eenmaal klaar was, ging je heerlijk liggen en heb je lekker ruim 1,5 uur geslapen. Daarna ben je met papa boodschappen wezen doen en later in de middag samen met je grote broer en papa naar de karwei geweest. Ja, die papa zorgt er wel voor dat je deze winkel goed leert kennen van binnen en buiten. Vroeger ging papa ook altijd met je grote broer op woensdagmiddag op pad en een bezoekje aan de bouwmarkt zat daar standaard in! Nou jij genoot daar weer en hielp je papa heel goed!

Thuis heb je nog lekker gespeeld en toen mama thuis kwam, rende je mij tegemoet en kreeg ik een dikke kus en knuffel. Al snel konden we aan tafel en genoot je van de Kofta die papa gemaakt had. Tot slot at je nog een heerlijk waterijsje en wat was het genieten om je daar van zien te smullen. Nou dat buikje van jou zat wel vol hoor! Na het eten heb je mama nog even geholpen met opruimen en schoonmaken van je stoel en tafel. Wat ben je dan toch gedreven. Alles moest van de tafel en je poetste er hard op los! Na deze poetsbeurt was het tijd om te gaan slapen en dat deed je maar al te graag. Je kleedde je zelf zo goed als uit en weer aan. Even vroeg je nog om sokken in bed maar dat vond mama niet nodig. Je vroeg het nog 2x en toen mama vertelde dat het warm was en je geen sokken aan hoefde zei je uiteindelijk “oké, ik snap et.” Samen zongen we nog ‘ik ga slapen’ en daarna ben je heerlijk naar dromenland gegaan.

Kamperen

Kamperen bij de boer dat is een groot feest
Kamperen bij de boer ik ben er al heel vaak geweest
Kamperen bij de boer wat houden wij er van
Kamperen bij de boer er is zoveel wat daar kan
Kamperen bij de boer elke keer verlangen we er naar
Kamperen bij de boer als gezin heerlijk met elkaar
Kamperen bij de boer hoeveel nachtjes nog te gaan
Kamperen bij de boer; nog even en we komen er weer aan!

• 19 Juni 2013 - 20:55

Igor, Marlou, MaJin En Jibin:

Voor jullie duurt het nog even, maar bij ons begint over anderhalve week de zomervakantie al. Ook wij hebben 3 weken op de camping gepland, dus nu maar hopen op mooi weer, want dat hebben wij de afgelopen 3 jaren helaas nog niet mogen meemaken.

Zijn nu druk bezig om een deel van onze veranda af te timmeren, zodat we op mindere dagen toch wat meer leefruimte hebben. Ik hoop dat we het niet nodig hebben.

Liefs,
    Marlou

PS Ik ben erg benieuwd naar jullie tweede huis. Misschien een keer wat foto's ???

• 19 Juni 2013 - 22:12

Marjon:

Heerlijk om een stekkie te hebben waar je als gezin lekker kan bijtanken na een drukke werk/schoolweek. Heerlijk om buiten te leven, te spelen, met de dieren bezig te zijn en vooral te genieten van en met elkaar. Heerlijk om hier jullie vakantie te gaan doorbrengen.
    Heerlijk om hier zo naar uit te kijken. Heerlijk......over 2 nachtjes slapen......

Liefs Marjon

• 20 Juni 2013 - 07:46

Maja:

Nu nog 1 nachtje slapen en dan hup naar jullie buitenhuisje. De jongens heerlijk spelen, papa nog wat klussen en mama...genieten van haar mannen.
    Fijne dag, Liefs Maja

• 11 Maart 2014 - 17:41

Kim Dacyek Fofo:

bessert koen zoo awppertn van de van huist belllen van de ik op van ik op van ui op
    de van de pusssert van vijdag de 17 maaart van de van lievef de van ik op van op
    de van de van ik boeeelm van kim pinsssejn de van de maaadag 10 maaart de van iop
    de vjaaadag de ienset van de van de goelsejet koen moessrt