Dat was schrikken! - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Dat was schrikken! - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Dat was schrikken!

Blijf op de hoogte en volg Familie

22 Juni 2013 | Nederland, Stroe

Vannacht had je heerlijk geslapen alleen was jij en je grote broer wel heel vroeg wakker; 7.00 uur! Ondanks dat mama gevraagd wat zachter te praten en te lachen, lukte dit toch niet echt. Na een klein uurtje zijn we er dan ook maar uit gegaan. Timo ging richting de boer om te helpen met voeren en Luan ging lekker nadat hij aangekleed was, in de voortent bouwen met de duplo. Mama zocht de zon op en genoot met een bakkie koffie. Kortom een heerlijke start van de dag.

Buiten in de zon hebben we ontbeten; heerlijk dat campingleven en zeker als je de dag zo kan starten. Na het eten hebben jullie heerlijk buiten gespeeld en toen mama klaar was, ben je samen met mij boodschappen gaan doen. Timo ging papa helpen met het verven van jullie slaapkamer. Bij het boodschappen hielp je goed en mede omdat je lekker bleef zitten in je wandelwagen kon mama flink doorstappen. Jij zong ondertussen het ene liedje na het andere (lees je Bijbel, Blij, blij mijn hartje is zo blij, lang leve de Koning, etc.)

Bij de Jumbo schrok je een hoedje. Ik had tegen je gezegd datje moest blijven zitten omdat het boodschappenmandje boven op de kar stond, maar ja je zag iets moois en wilde dat aanwijzen en toen viel de wagen achterover. Boodschappen over de grond en jij schrok zo dat je weer terug viel in de wagen. Behalve de schrik had je je geen pijn gedaan en de boodschappen waren ook nog heel. Gelukkig maar! Natuurlijk konden we de boodschappenwinkels proeven van lekkere dingen en ja de kaas vond je wel heel erg lekker. Je vroeg aan mama nog een stukje en wees toen naar twee andere mensen en zei; “die ook twee kaas!” Wat houdt je toch alles goed in de gaten; alles neem je in je op en je ziet ook echt alles!!!

Eenmaal terug op de camping heb je lekker wat gegeten en daarna ben je gaan slapen. Even vroeg je aan mij of het niet laat was, maar toen ik zei dat dit niet zo was, ging je lekker liggen. En je sliep heel snel in en snurkte er vrolijk op los. Ruim 1,5 uur later werd je wakker en dat liet je met een luid “mama, ik ben wakker!” horen. Het weer was ondertussen wisselend, dan weer wat regen en dan weer droog. Maar de temperatuur was goed dus we konden heerlijk onder de veranda zitten zonder last te hebben van het wisselende weer.

Met wat drinken en een schaaltje chips genoot je van alles om je heen. Papa was klaar met de eerste verflaag in jullie slaapkamer en stortte zich nu op het in elkaar zetten van de Barbequecook. En ja dat is natuurlijk zeer interessant al die kleine schroefjes en moertjes en o, o ,o wat is het toch moeilijk om daar van af te blijven.

Op een gegeven moment riep de boer jou en mocht je met de tractor rijden. Dat gezicht van jou is dan onbetaalbaar en wat ben je dan trots. Je grote broer mocht terug rijden en jij zat in het zitje boven op het wiel. Genieten hoor!!

Helaas maakte je aan het eind van de middag een flinke klap. Je rende en viel in je enthousiasme over je eigen voeten heen. Wat een klap maakte jij op je buik je rolde bijna helemaal door. Ook je armen vielen weer onder je lichaam en door de harde klap zorgde dat ervoor dat je even moest happen naar adem. Op zich heb je dit vaker gehad maar nu stond er toch wel paniek in je ogen en duurde het een aantal tellen voordat je door kon ademen en begon te huilen. Wat een schrik en wat een verdriet! Je hebt echt wel een tijdje bij mama op schoot gezeten om even bij te komen. Je buik deed zeer en je had een kapotte knie. Op zich viel het gezien de klap nog wel mee, maar de schrik zat er goed in. Op dit soort momenten laat je je gelukkig wel troosten en kom je lekker dicht tegen mij aan zitten. Na een klein kwartiertje wilde je nog niet spelen maar wel lekker op de stoel zitten en kijken naar papa.

Uiteindelijk nadat de boer even op ‘visite’ kwam, ging je lekker spelen. Toen Timo de boer ging helpen en mama jullie slaapkamer ging inrichten (nee, hij is nog niet helemaal af maar ze konden er wel slapen al!) hielp jij goed mee. Je verhuisde je knuffels en richtte alles naar jou zin in! Ook baby mocht slapen bij je en geconcentreerd ging je aan de slag om de pyjama aan te doen. En wat was je trots toen je dit gelukt was! En terecht want wij vonden het ook heel knap van je. Toen Timo terug was van het voeren, gingen we lekker eten. Het een na het andere vlees bereidde papa voor op de Barbequecook en wat genoten jullie daarvan. Maar ook zeker van de peertjes en ananas stukjes. En wat werd jij vandaag goed geholpen door je lieve grote broer. Hij sneed uit zichzelf jouw vlees, zorgde voor een sausje op je bord, maakte je handjes schoon en hielp je met drinken. Wat een lieve grote zorgzame broer!

Na het eten hebben de mannen nog even met de skelter gespeeld en daarna was het de hoogste tijd om te gaan douchen en te slapen in de nieuwe slaapkamer. Nou daar hadden de mannen echt veel zin in. Toen ik de ramen verduisterde vond jij het wel heel erg donker, maar een nachtlampje deed wonderen. Na het zingen en de nodige knuffels en zoenen gingen de mannen heerlijk slapen. Ik had verwacht door de babyfoon nog een hoop geklets te horen, maar niks van alles was waar. Na 10 minuten ging Lo nog even kijken, maar toen lagen jullie al heerlijk te slapen ondanks de regen die vrolijk op het dak tikte. Ik ben benieuwd hoe laat jullie wakker zijn morgen!

• 24 Juni 2013 - 07:49

Maja:

Geweldig, eerste nachtje geslapen in je /jullie nieuwe eigen camping huisje.
    x Maja

• 24 Juni 2013 - 09:24

Igor, Marlou, MaJin En Jibin:

Zo te lezen hebben jullie er weer een heerlijk weekend opzitten. Voor ons duurt het waarschijnlijk nog 2 weken, voordat we weer kunnen gaan. Gelukkig staat de vakantie voor de deur en met wat zon worden dat vast 3 geweldige weken.

Lieve groetjes,
    Marlou