Een dagje hard werken - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Een dagje hard werken - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Een dagje hard werken

Blijf op de hoogte en volg Familie

04 Juli 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Vanochtend was je wat sneller wakker dan normaal. Ik kleedde je uit op bed en zelf liep je richting de badkamer. Je had gelijk al praatjes, maar genoot wel van de warme douche. Beneden zat je al lekker te eten. Vandaag was het papa’s beurt om jullie naar school te brengen. Mama moest namelijk vroeg op school zijn omdat tante Christine kwam met mensen van haar werk om het hek op het schoolplein te verven. Mama verzorgde aan het begin van de dag de catering. Om kwart over 8 kwam jij samen met papa en Timo naar school. Natuurlijk kreeg ik de nodige knuffels en een kus van je. Die ochtend keek je regelmatig naar mij als ik in de hal liep en toen je ging plassen en tante Christine thee aan het drinken was, hebben we haar natuurlijk even gedag gezegd. Ook tussen de middag bij de overblijf heb ik je effe geknuffeld en gezoend. Het afscheid nemen op dit soort momenten vind je dan ook niet lastig.

Om kwart voor 3 heb ik je weer van school gehaald zodat we op tijd waren in het Revalidatiecentrum. Toen ik je ophaalde uit de klas zag ik al aan je dat je erg moe was en het scheelde ook niet veel of je had volgens mij liggen slapen in de auto. Bij de ergo en fysio heb je heeeeeeel, heeeeeel hard moeten werken. Maar wat deed jij dat goed zeg! Wat heb jij goed je best gedaan! Je moest vandaag verschillende opdrachten doen. De eerste opdracht was muntjes in een soort spaarpotje doen. Eerst met je linkerhand en daarna met je rechterhand. Nou dat was echt hard werken hoor voor je; vooral met je rechterhand. Je mocht eerst twee keer oefenen met 6 muntjes en daarna 4x 12 muntjes met beide handen twee keer.

Na deze oefening mocht je kralen rijgen aan een koordje. Dit mocht je eest oefenen met 6 vierkante kralen en daarna 2x voor het echie met 12 kralen. Bij de eerste opdracht en deze opdracht werd er ook gewerkt met de stopwatch.

Vervolgens kreeg je een oefening waarbij je tussen twee lijntjes moest blijven met je pen. Wat een inspanning kostte je dit, maar zonder te mopperen deed je de oefening drie keer. Het liefst had je alle blaadjes mee naar huis genomen, maar dat mocht niet. Je mocht er 1 houden en legde je daar bij neer.

Na deze opdracht gingen we naar een andere ruimte toe. En daar was van alles te doen. Je dook dan ook meteen de hoek in waarin grote kussens in allerlei vormen en maten stonden. Maar ja dat was niet helemaal de bedoeling en het koste de ergotherapeute dan ook de nodige moeite om jouw op een stoel aan de tafel te krijgen. Bij elke stap richting de tafel zag je wel weer wat.

Aan de tafel ging je ook diverse oefenen doen. Je startte met het zetten van stokjes in een gat (soort mozaiek) waarbij je eerst alle vijf de stokjes eruit moest halen en 1 handje moest houden en dan de stokje uit dat ene handje weer in de gaatjes moest zetten. Dit alles met 1 hand en zonder de stokjes neer te leggen. Nou je deed het niet slecht hoor, maar wat was het moeilijk. Tot slot moest je een hele grote zon kleuren en kleinere rondjes, mocht je je naam schrijven en een poppetje tekenen. Alles deed je keurig en ook de letters van je naam schreef je op papier. Niet in de juiste volgorde, maar wat waren wij trots op jou. Ook de poppetjes werden keurig getekend en met wat hulp kregen ze ook oren, haren en een neus. Daarna was je klaar en had je ruim een uur intensief gewerkt. Dat je moe was, was duidelijk want op de terugweg naar de auto wilde je al snel getild worden. Ook in de auto was je stilletjes aanwezig en vroeg je alleen wat er komen gaat.

We gingen eerst even de scooter van papa halen bij mama’s werk/school. Daar gingen we gelijk even kijken hoe ver het was met het verven van het hek. Aangezien dit nog niet klaar was, besloot mama daar te blijven om te helpen bij de catering en ging papa met jou je grote broer halen, boodschappen doen en naar huis. Eenmaal thuis was de koek op bij je (is ook niet gek na een schoolweek en een inspannende sessie in het Revalidatiecentrum) en toen het even niet ging zoals jij in je hoofde had, werd je boos en riep je om mij.

Uiteindelijk heeft papa mama gebeld en is mama naar huis gekomen. Je zat toen al heerlijk in bad en had weer praatjes. Na een dikke knuffel aan Timo ben ik naar boven gegaan en je keek nog wat verdrietig maar wilde er verder niet over praten. Terwijl mama ging douchen, sopte jij de ramen en muur af en nadat ik klaar was, heb ik je afgedroogd en zijn we gaan eten beneden.

Je genoot van de hamburgers en at er 1,5 op en daarna nog een toetje. Toen was het echt de hoogste tijd om te gaan slapen en na het tandenpoetsen, verhaaltje en zingen ben je heerlijk gaan liggen en al snel viel je in diepe slaap.

• 04 Juli 2013 - 22:45

Marjon:

Goh, wat heb jij een intensief dagje achter de rug en wat heb je ontzettend goed je best gedaan. Wat moest je veel opdrachtjes doen. Papa en mama zullen vast weer heeeeeel erg trots op je zijn geweest. Ik snap heel goed dat je dan ook wel erg moe bent. Ga maar lekker uitrusten, eerst morgen lekker thuis en dan lekker"niks"doen bij de boer en de boerin.

Liefs Marjon

• 05 Juli 2013 - 07:38

Vermist:

Lieve Vrienden,

Elkaar kennen wil niet zeggen alles van elkaar weten, maar met vertrouwen in elkaar geloven.

Liefs uit Huize Vermist x

Een zonnig en gelukkig klavertjes vier weekend in Stroe