Joepie de maandag is al weer om! - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Joepie de maandag is al weer om! - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Joepie de maandag is al weer om!

Blijf op de hoogte en volg Familie

08 Juli 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Ja, de maandag is om en dat betekent dat de eerste school-/werkdag erop zit en het aftellen weer kan beginnen………. Niet dat we het niet naar onze zin hebben op school/werk maar gewoon omdat we weer zin hebben in de camping!!

Vanochtend je in je bed wakker gemaakt en uitgekleed. Onder de douche had je al weer de nodige vragen over hoe de dag ervan vandaag uit zou gaan zien. Beneden had je wat moeite om je ontbijt op te eten, maar met hulp van papa lukte het toch en was je buikje gevuld. Op school moest mama maar aan de juf vertellen over je wiebeltand. Ja, we gisteren ontdekt dat jij een wiebeltand heb. De middelste tand van je ondergebit. Het klasgenootje wat naast jou zat vanochtend en het hoorde zei spontaan: “dat is dan zijn zevende tand!” En ja dat klopt, als deze eruit is dan ben je zeven tanden armer. Zelf vond je het allemaal maar grappig en moest je er erg om lachen en voelde je ook regelmatig eraan!

Zoals altijd mocht ik pas weg toen de juf begon met zingen. Na dikke zoenen en knuffels had je alleen nog maar oog voor de juf. Papa haalde je uit school en hoorde dat je een goed dagje gehad had op school. Morgen hebben jullie een dag vol met waterpret en mag je in je zwembroek en op je slippers komen. Nou dat worden dan sandalen. De juf zou je goed in de gaten houden en dat is altijd fijn om te weten. Ben benieuwd morgen…….

In je schrift lasmama thuis dat je getekend had in je tekenschrift en samen met juf Letty gespeeld had in de zandtafel. Juf Letty gaat ook een mooi verslag schrijven over haar observaties en ervaringen met jou. Mama en papa zijn zeer benieuwd.

Uit school heb je met papa boodschappen gedaan bij de AH en o, o, o wat stond je daar toch te wiebelen. Papa probeerde het nog te rekken, maar dat ging hem niet worden. Gelukkig mocht je ondanks, dat het water was afgesloten, plassen van de dames op de AH wc. Daarna konden jullie weer doorgaan met de boodschappen. En ja als je met papa op stap bent, dan weet je het wel dan kom je met allerlei lekkere dingen thuis. Bij de kassa had papa nog een danoontjes verassing; w.s. door jou in de kar gegooid. Wat ben je toch een kleine boef en ja als papa toch niet oplet dan zou ik ook mijn kans waarnemen!!

Thuis heb je natuurlijk genoten van de heerlijke koek en toen mama en Timo thuis kwamen, zat je tv te kijken. Je had geen zin in buiten spelen want je had al op schoolbuiten gespeeld. Aangezien mama op tijd thuis was, konden we op tijd eten. Aan tafel was je hoofd erg zwaar op een gegeven moment want je ondersteunde hem met je hand. Mama vond dit echter niet zo’n goed idee en dit pikte je goed op. Je at je bordje helemaal leeg al heeft mama je wel geholpen. Na het eten heb je nog even gespeeld, maar al snel was het de hoogste tijd om te gaan slapen. Samen hebben we je tekenspullen opgeruimd en daarna ben je na een kus van papa en Timo mee gelopen naar boven. Eenmaal in je bedje was het duidelijk te zien dat je moe was. Je ging gewillig liggen en liet je lekker toedekken. Je vond het wel raar dat het alleen de hoes van dekbed was maar toen mama zei dat je dekbed te warm was vond je het oké. Nu maar hopen dat je snel in slaap valt en het klokje rond kan slapen.

• 08 Juli 2013 - 20:49

Maja:

En na het klokje rond is alweer dinsdag...op en na de oma soep.
    Liefs Maja x