In this house - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu In this house - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

In this house

Blijf op de hoogte en volg Familie

11 Juli 2013 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Gisterenavond toen ik zelf naar bed ging, heb ik je heerlijk staan bewonderen. Wat lag je heerlijk te slapen in je bedje en keer op keer verbaas en verwonder ik mij er over dat jij hier in ons bedje ligt. Het blijft bijzonder en het blijft een mooi geschenk. Een gevoel wat zo moeilijk te omschrijven is……Met die donkere haren dat platte neusje en die mooie donkere wimpers; wat kan ik daar toch uren naar staren en van genieten. Zo ook in de ochtend als ik bij je kom en je wakker moet maken. Heerlijk om te zien hoe je dan ligt in je bedje. Net zoals vanochtend.

Vannacht heb je heerlijk geslapen en met moeite werd je vanochtend wakker. Toen ik trouwens je wakker kwam maken lag je in een heerlijke foetus houding in je bed; helemaal opgekruld. Langzaam kleedde ik je uit op je bedje en elke keer als er een kledingstuk uit was, krulde je jezelf weer helemaal op.

Onder de douche kreeg je weer praatjes en tijdens het afdrogen en aankleden begon je zelf grapjes te maken met mama! Vanochtend mochten jullie ontbijten bij opa en oma en dat is voor jullie altijd een klein feestje. In eerste instantie gaf je aan bij mama te willen eten maar toen je hoorde dat je grote broer ook bij opa en oma ging eten, vond je het oke. Natuurlijk werden opa en oma met een luide ‘boe’ gegroet en kregen jullie een heerlijk ontbijt.

Toen mama jullie om 15.15 uur ophaalde hoorde mama dat jij een prima dagje gehad had en weer super gezellig was. De juffies genieten op en top van je en dat is altijd fijn om te horen natuurlijk als mama. Thuis hebben de mannen heerlijk gespeeld; eerst met de auto’s en daarna buiten met een emmer water en een waterspuit. Grote lol had je eerst alleen en daarna met Timo. Fijn dat de twee broers het zo goed met elkaar kunnen vinden en lol met elkaar kunnen maken. En als 1 van de twee het zat is dan is dat ook prima rn vindt dat plaats in volledige harmonie.

Papa had heerlijke hamburgers gemaakt en daar genoten jij en je grote broer volop van. Jij at heerlijk een broodje hamburger op en zat echt te genieten. Genot om naar te kijken zeker omdat echt alles zo’’n beetje eronder zat. Na het eten hebben we muziek geluisterd en gemaakt. Jij drumde er vrolijk op los met de stokjes en je heupen swingde vrolijk van links naar rechts. Wat een plezier had jij!!

Toen mama ontdekte dat het dienblad van de bank stuk was en aan de mannen vroeg hoe dat kwam, zei je: “Luan kan nie ope make!” Toen ik zei dat het niet erg was dat hij stuk was omdat papa hem kon maken maar dat hij dat wel had moeten zeggen tegen papa of mama, begon hij te huilen. Ik legde hem nogmaals uit dat papa hem kan maken maar dat hij het wel had moeten zeggen en dat mama niet boos was. Dikke tranen rolde over zijn wangen en wat een verdriet had dit manneke. Kennelijk was je er erg van geschrokken en bang dat we boos zouden worden. Hopelijk begrijp je nu dat we niet boos worden maar dat we het wel belangrijk vinden dat je het ons verteld. Wat een vervelend gevoel moet hij gehad hebben toen hij ontdekte dat het kapot was.

Nadat ik je getroost had, zijn we naar boven gegaan en heeft papa je nieuwe Mickey Mouse klok opgehangen. Daarna zijn we gaan omkleden en na het tandenpoetsen en een kattewas was het de hoogste tijd om te gaan slapen. Ook konijn kreeg de nodige knuffels, een liedje en zoenen en daarna ben je heerlijk in slaap gevallen.

In this house
We are real