Een gezins zaterdag! - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Een gezins zaterdag! - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Een gezins zaterdag!

Blijf op de hoogte en volg Familie

13 Juli 2013 | Nederland, Stroe

Vanochtend waren we getuigen van een heerlijk gesprek tussen onze twee mannen. Jij was eerder wakker en Timo wilde nog even wat slapen, maar om de vijf minuten riep je Timo. Deze bleef echter heel lief en geduldig. Op een gegeven moment vroeg je aan Timo of hij in jouw bedje kwam liggen. Toen Timo vroeg of dat was om te slapen zei jij; "nee, om te spelen!" Timo zei vervolgens tegen jou dat hij het dan niet deed. Even later kroop Timo wel bij jou in bed en hadden jullie grote lol samen. Wat een heerlijke start van de dag!

Na het ontbijt hebben we de Stroese zaterdag bezocht. Een grote braderie met op het schoolplein rommelmarkt. Altijd even gezellig om over heen te wandelen. Hierna hebben we boodschappen gedaan in Voorthuizen en mocht Jij alvast je cadeau uitzoeken voor je rapport en vakantie. Voor Timo moesten we nog struinen op het internet want hij wilde een nieuw stuurwiel met drie pedalen. Jij koos een camper en politie auto met boot van playmobil. Vooral dit laatste maakte dat het winkelen door de mannen deze keer als niet erg ervaren werd.

Terug op de camping ging er gelijk gebouwd worden en je grote broer en mama mochten helpen.papa maakte de afdeklatjes af in jullie kamer en verfde her en der nog wat zwart. Toen mama klaar was met bouwen heb je lekker gespeeld. Even later wilde je de boot ook laten varen en vulde je het badje met water. Eenmaal gevuld vaarde het bootje vrolijk rond, maar waren jij en Timo bezig met een watergevecht. Wat een genot om naar te kijken en heerlijk om jullie zo samen lol zien te hebben.

Toen Timo met de zoon van de boer ging voeren, ging jij weer lekker spelen met je nieuwe speelgoed. Heerlijk om je daarmee bezig te zien en het is ook nog eens goed voor de motoriek aangezien er ook wat fijne handelingen aan te pas komen. Regelmatig vraag je wel wat hulp,omdat sommige onderdelen wel,heel klein zijn, maar dan heb je het vaak al zelf enige tijd geprobeerd.

Het eten was bq en daar genoten we met z'n allen weer van. Er werd lekker gesmuld en eenmaal het vlees op konden de mannen maar met moeite wachten op het volgende stukje. Jij sloot nog af met heerlijke aardbeien. Daarna heb je mama geholpen met de tuin. Mama haalde de dode bloemetjes eruit en jij gaf vervolgens de bloemen water. Daarna veegde je alles keurig aan en met het stoffer en blik (toen je erom vroeg deed je voor wat je nodig had! Heel knap van je!) veegde je alles op en gooide je het in de prullenbak. Nadat de tuin weer netjes was, zijn we gaan douchen en daarna ben je heerlijk gaan slapen. Inslapen in ons bed en later overgelegd in je eigen bedje. Eenmaal in bed sliep je binnen een minuut; wat was jij moe van deze enerverende dag. Slaap zacht en tot morgen!

• 14 Juli 2013 - 12:35

Marielle:

Wat leuk om te lezen dat beide mannen het zo goed met elkaar kunnen vinden!!
    En wat een geluk voor Luan dat ie in zo'n geweldig gezin terecht is gekomen!!
    Liefs!