Update revalidatie centrum - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Update revalidatie centrum - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Update revalidatie centrum

Blijf op de hoogte en volg Familie

21 Juli 2013 | Nederland, Stroe

Afgelopen donderdag hebben we een bespreking gehad op het revalidatiecentrum met alle therapeuten (logopedist, fysiotherapeut, ergotherapeut en voor ons maatschappelijk werk en psycholoog) die Luan geobserveerd hebben. Voor de bespreking hadden we een 9 kantjes tellend verslag gekregen om te lezen. In het verslag stonden de testresultaten, bevindingen en aanbevelingen van de diverse therapeuten. We hadden een goeie bespreking en werden als ouders gecomplimenteerd over onze opvoeding, ondersteunend materiaal voor de taal en het leren van 'trucjes' om zichzelf bijvoorbeeld aan te kunnen kleden. Altijd fijn om te horen.

De fysio had ook nog een gesprek gehad met dr. Niks, onze neuroloog, om een zenuwbeschadiging uit te sluiten. Hier was geen sprake van omdat tijdens het EMG signalen ontvangen waren van de zenuwen.

Een van de conclusies was in ieder geval dat hij in het NMA (neuro musculaire aandoening) team op zijn plek zit. Na de zomer start een revalidatie traject waarbij de ergo en fysio nog eerst wat observaties aan tafel gaan doen. Verder vindt er een zwemobservatie plaats en wordt er gekeken naar een vorm van valtherapie. Waarbij ze gaan kijken of ze hem kunnen aanleren op zijn zij te vallen. De logopediste zal aan de slag gaan met zijn spraak verbeteren. Kortom een intensieve periode voor ons manneke waarin we op zoek zullen gaan naar de juiste balans tussen in- en ontspanning voor hem. Hij heeft een leuke klik met de therapeuten dus dat komt vast en zeker goed.

• 28 Juli 2013 - 10:28

Vermist:

Goed nieuws om te lezen.
    Liefs de Vermisten x