Waterpret - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Waterpret - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Waterpret

Blijf op de hoogte en volg Familie

21 Juli 2013 | Nederland, Stroe

Vanochtend ging vroeg jet wekkertje voor de twee oudste mannen in huize Slofstra. Timo en papa gingen namelijk vissen en hadden nog een lange reis voor de boeg. Papa legde jou bij mama in bed en zo sliep je heerlijk verder tot kwart voor 9. Je keek even verbaasd om je heen en mama legde jou uit dat papa en Timo aan het vissen waren op een boot en vanmiddag weer terug kwamen. Eenmaal buiten ging je toch echt nog even checken of Timo toch niet in zijn bedje lag! "Nee, hij is er nie" zei je.

We buiten heerlijk ontbeten en al snel daarna wilde je in de kleren en ging je lekker spelen. Je vermaakte je prima ondanks dat je grote broer er niet was. Je wisselde je spel af tussen de speeltuin, voetballen met de buurjongen en het kleed. Regelmatig, zeg maar zeer regelmatig deed je een beroep op mama om ergens mee te helpen. Maar wat genoten we van het heerlijke weer. Tussen de middag heb je tomaatjes en suikerbrood gegeten en daarna ben je lekker gaan slapen. Je gaf zelf al aan dat je erg moe was en eenmaal in bed viel je snel in slaap.

Ruim 1,5 uur later werd je wakker. Buiten vulde we samen het badje en ook het kleed lag al klaar met je camper en politiewagen. De politiewagen wilde je aan een buurvrouw laten zien en dat vond mama prima. En terwijl mama genoot van de zon hoorde ze jou weg drentelen en tegen de buurvrouw praten. Heerlijk om te horen en echt het moment dat mijn gevoel bevestigd werd dat het de juiste keuze was geweest om hier in Nederland te blijven. Natuurlijk knaagde het weleens of we er juist aan gedaan hadden om niet naar Frankrijk te gaan, maar de ervaringen van de laatste dagen bevestigen mijn gevoel dat de keuze juist is! Jij gaat op de camping lekker je gangetje, loopt heen en weer tussen speeltuin en caravan. Speelt op het veld met andere kindjes. Kortom je vermaakt je prima en voelt je hier thuis. Ook tegen de hitte kan je goed; ik heb je niet erover horen klagen of gezien dat je vaker de schaduw opzoekt.

Aan het eind van de middag klonk er getoeter en werd de komst van papa en Timo aangekondigd. Helaas niet met een gevulde koelbox maar wel vol met verhalen en ervaringen. Wat hadden ze het heerlijk gehad en bruin gekleurd kwamen ze terug!!
Jij was helemaal in je sas en blij dat papa en Timo er weer waren. Timo ging eerst even lekker uitrusten met zijn Ipod; want hij was toch best wel een beetje moe van het vroege opstaan en harde werken op de boot!

Jij ging lekker spelen op het kleed en in de zandbak. Op een gegeven moment kwam je aanrennen, nee geen vallen deze keer, maar riep je luidkeels dat jullie mochten zwemmen. Samen met papa zijn jullie naar het zwembad gelopen en hebben jullie heerlijk met z'n tweeën gezwommen. Je nieuwe zwemvest zat prima en je bleef keurig drijven. Ook als je erin sprong kwam je weer keurig boven. Jullie genoten lekker van de verfrissende duik!

Terug van het zwemmen hebben jullie lekker gespeeld totdat we gingen eten. En dat eten......... dat ging er wel weer in na zo'n dagje buiten. Na het eten hebben we de sproeier aangezet en hebben jullie samen een hoop lol gemaakt. Een prachtige afsluiting van de dag! Na de waterpret nog even wat appelmoes, cake en appels gegeten en toen mochten jullie op bed nog een filmpje kijken. We hoopten stiekem dat je snel in slaap zou vallen, maar dat gebeurde niet. Je vond het dan ook niet leuk dat op een gegeven moment het filmpje uit moest en bleef ook nog een tijdje wakker. Maar uiteindelijk sliep je en ik kan je alvast verklappen dat dat was tot vanochtend 10 uur!

• 22 Juli 2013 - 23:15

Gerrie Slofstra :

Wát fijn om te lezen dat jullie genieten .Het is wel erg warm maar jullie hebben een heerlijk zwembad .Geniet van de vakantie .Wát ben je een stoere bink Luan opdie mooie fiets metdie helm op win je de tour.de franse .Veel liefs Opa en Oma
    Nunspeet .