Op en top genieten! - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Op en top genieten! - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Op en top genieten!

Blijf op de hoogte en volg Familie

22 Juli 2013 | Nederland, Stroe

Zoals ik al zei, sliep je vanochtend uit tot 10 uur! Lekker hoor zo had je maar weer genoeg energie voor de rest van de dag opgedaan. Het beloofde namelijk een warme dag te worden. Na het ontbijt en alle ochtendrituelen hebben we alle spullen bij elkaar gezocht die nodig zijn om te zwemmen. Bepakt en bezakt vertrokken we op de fiets richting de Zeumerse plas. Hier zijn we neergestreken op 1 van de strandjes. Dit strand lag vol met jonge lui die al rokend, bierdrinkend en bal gooiend in het water stonden. Kortom een gezellige boel! Achteraf bleek dat verderop het strand voor gezinnen was en we nu op het 'aso' strand hadden gezeten. Ach, het klinkt waarschijnlijk erger dan het in werkelijkheid was. De jongelui gedroegen zich prima. Het was best een gezellige boel en deed me zo op zijn tijd terug denken aan de tijd van toen. De tijd dat ik zelf jong was.Klinkt nu alsof ik heel oud ben..............

De mannen hadden in ieder geval ook geen last van de jonge lui. Zij vermaakten zich prima in het water en waren er maar met moeite uit te krijgen om wat te drinken en te eten. Ook jij had het er prima naar je zin. Je plonsde zo het water in alsof je het dagelijks doet. Daarnaast maakte het jou niet uit of je wel of geen grond onder je voeten voelde. Heerlijk om te zien hoe je geniet, hoeveel plezier en lol je maakt! Gelukkig ben je net zo'n waterrat als je broer en mama!!

Toen wij even samen op de handdoeken zaten, althans jij zat en ik lag, hoorde ik aan je verhalen dat je alles opnam wat je zag. " kijk mama kindje heeft ook emmer!" "Is nie goed he mama, so hard bal gooien!" "So e kijk mama veeel, heeeeeeel veel! Weet nie hoe die heet!" (Hij zag in de verte heel veel meeuwen vliegen). "Lekker zon hé mama!" "O, o, bal doe au bij jongen. Da mag nie hé mama!" "Mama Luan kan goe fietsen he!" En zo ging het lange tijd door. Toen het stil was gleden mijn gedachten af. Ondertussen was ik naast je gaan zitten en ik bekeek de wereld door jouw ogen. Elk klein detail op dit strand nam jij in je op. Ik keek opzij en zag een manneke zitten met een rode zakdoek op zijn hoofd tegen de zon, een glimlach op zijn gezicht en twee donkere ogen achter een zonnebril die de wereld intens gelukkig in keken. Een wereld die hij nog nooit gezien heeft in zijn korte leventje. Een wereld vol met nieuwe ontdekkingen. Een wereld waarin hij elk klein detail ziet en in zich opneemt. Een wereld waarin hij zo zichtbaar intens van geniet. Een wereld die hem zoveel kan leren maar ook een wereld die nog zoveel kan leren van hem! Zoals jij de wereld in kijkt, zoals jij het leven ziet, ieder detail, ieder geluid, iedere vlieg, iedere mier, iedere vlinder......... Met volle verbazing, liefde en geluk neem jij ieder detail in je op.

Vandaag zeiden we nog tegen elkaar, wat zouden de verzorgers uit het tehuis zeggen als ze hem zo bezig zouden zien. Wat zouden wij hen graag om het hoekje willen laten kijken om hen te laten zien dat het goed gaat met hem. Hij heeft immers ruim 4 jaar daar van zijn leven gewoond. We gaan in ieder geval, als we thuis zijn, een aantal foto's opsturen. Ook gingen onze gedachten uit naar jouw China papa en mama. Wat hadden wij ook hen graag een foto toegestuurd...........
Altijd weer bijzondere mooie momenten als we daar samen bij stil staan. Keer op keer zijn we Hem zo dankbaar dat Hij ons jou op ons pad heeft gebracht.

Een uur later dan gepland, lang leve het vakantieleven, vertrokken we richting de camping. Een uur later omdat jullie niet uit het water te krijgen waren! Op de aanhangfiets keek je moe maar vrolijk rond. Van fietsen kwam niet veel, ws. was je daar te moe voor.
Op de camping was van deze moeheid echter niks te merken en ging je een heerlijk watergevecht aan met je grote broer. Er werd veel gelachen en zo af en toe klonk er ook een gemopper. Maar de lol overheerste. Vandaag aten we pannenkoeken en restjes. Lekker hoor en jullie smulden ervan! Eenmaal alles op wilde jij nog met water spelen en dat was prima gezien de nog warme temperatuur. Timo ging lekker voetballen en jij haalde de buurjongen over om met je mee te doen.

Je had dikke pret onder de sproeier en regelmatig hoorde ik je lachen en kletsen terwijl ik nog even genoot van het ondergaande zonnetje. Op tijd, te laat??? Wie zal het zeggen haalde ik je over om samen te gaan douchen. Vrij makkelijk ging je mee. In de douche stortte jij je op je dagelijkse taak het water aan trekker met de trekker. Ook het douchen is voor jou altijd weer een feestje. Na het douchen nog even wat drinken en toen hulp het bed in. Toen ik na vijf minuten ging kijken, lag je al heerlijk in dromenland.

• 23 Juli 2013 - 12:40

Gerrie Slofstra:

Wat een heerlijke gelukkige blije koppie's.

Luan je lijkt wel op boer Rein met die rode zakdoek op je bolletje, het staat je goed man.

Timo ik ben benieuwd wat jij daar onder water ziet zwemmen, je ziet er ook zo stoer uit.

Nu mama nog op het strandlaken in de zon, ja waar papa is moet ik raden ik denk bij de zoon's in het water.

Het is echt genieten, veel liefs Opa en Oma Slofstra.

• 23 Juli 2013 - 22:51

Igor, Marlou, MaJin En Jibin:

We hadden het slechter kunnen treffen met het weer, maar je krijgt wat je verdiend.

Goh, waar heb ik dat eerder gezien, een foto met duikbrillen en twee genietende kinderen ????

Liefs,
    Marlou