Een regeldagje?! - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Een regeldagje?! - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Een regeldagje?!

Blijf op de hoogte en volg Familie

24 Juli 2013 | Nederland, Stroe

Zittend in de zon mijmer ik terug naar de dag van gisteren. Een dag voor jou met een traan en een lach. Als je een baby geweest was, had ik geschreven dat je een regeldagje had, maar ja laten we het nu maar ouden op een vakantie regeldag.
Ondanks dat gisteren in het begin de zon niet scheen, was de temperatuur prima. Toen je wakker werd was Timo al in de caravan en dat vond je vanochtend lastig. Dit zei je niet maar jouw gezichtje sprak boekdelen. Je bleef zitten op je bed en wilde niet mee. Uiteindelijk kreeg ik je mee maar je was nog steeds was bozig en ging op papa en mama's bed liggen. Toen ik je op mijn schoot wilde zetten, bleek dat je het dekbed met je mond vasthoudt en hoeps daar vloog een tandje door de lucht! Het ijs was gebroken en verbaasd voelde je met je tong in het gat en daarna bekeek je alles in de spiegel. Ook je tandje bekeek je van alle kanten. We spoelde hem af en deden hem in een glaasje. Mama maakte een mooi deksel erop zodat hij er niet uit kon als je er mee ging lopen. Tandje nummer 7 was eruit!

We besloten vandaag naar de dierentuin de Wissel te gaan. Alleen duurde en duurde het maar voordat we uiteindelijk vertrokken. Op de een of andere manier hadden we niet echt een tempo vandaag. Uiteindelijk vertrokken we na de middag en kwamen we rond twee uur aan bij de dierentuin. Op zich prima tijdstip aangezien het geen grote dierentuin was. Jouw humeur was ondertussen beter en het was een feest om te zien hoe je genoot van de dieren. Maar nog mooier waren de momenten samen met je grote broer. Vandaag was ook zo'n dag dat je het als papa en mama niet meer kan volgen. Ze konden namelijk niet met elkaar maar zeker ook niet zonder elkaar. En gelukkig waren de eerste momenten zeldzaam.

Bij de geit in de kinderboerderij hadden ze dikke pret. Een geit was namelijk wat aan het mokken/bokken. Deze geit wilde ook niet echt geaaid worden en jij vond dat mama het maar moest zeggen tegen de meneer dat de "geit nie wilde en nie goe was. De geit moet weg!"
Hand in hand liep je samen met je grote broer van dier naar dier en bij de dieren uit China stonden jullie uitgebreid stil. Je grote broer las voor en eindigde altijd met de vraag of jij in China dit dier ook had gezien. Jij op je beurt vertelde dan weer een heel verhaal waarbij je eindigde dat je dit dier samen met papa, mama en Timo had gezien. En ja soms klopte dat want ook in China hebben we een dierentuin bezocht. En sommige dieren die we gisteren zagen, hebben we daar ook gezien of ze leken erop.

Tot slot van ons dierentuinbezoek hebben jullie nog lekker gespeeld in de speeltuin. Je grote broer hielp jouw goed met het klimmen en klauteren. Het toestel waar je jezelf kon ronddraaien was favoriet bij je. Na nog wat drinken en chippies zijn we weer richting huis gegaan. We namen een mooie route terug langs boerderijen en door de bossen. Genieten hoor van de mooie uitzichten! Op de achterbank was het een gezellige boel en werden er paarden en koeien gezocht. In Garderen hebben we nog even boodschappen gedaan en toen was de 'koek' even op. Samen met je grote broer had je mot over het karretje en wie bij mocht lopen. Dit resulteerde uiteindelijk in een botsing op de hiel van Timo. Toen mama beide heren boos toe sprak, was jij er klaar mee en besloot mama met jouw terug te gaan naar de auto. In je autostoeltje had je de bokkenpruik op en keek je boos naar buiten. Ik ben achterin gaan zitten en heb alleen gezegd dat boos zijn mag en dat ik er ben voor jou. Op een gegeven moment heb ik een boekje gepakt en ben dat gaan lezen (Sesamstraat). Uiteindelijk ging je mee lezen en was het ijs gebroken.

Op de camping hebben de mannen lekker gespeeld. We gingen op tijd eten want papa en Timo gingen nog proberen snoeken te vangen. We aten heerlijke hamburgers en de mannen smulden wederom hiervan. Na het eten zijn de mannen op de fiets richting de Zeumerse plas vertrokken en heb jij je heerlijk vermaakt op het veld. Op een gegeven moment was je uit mijn vizier en vond ik je terug bij de buurvrouw in de caravan. Daar kreeg je een demonstratie van de tafel die naar beneden kon zodat je er een bed van kan maken. Eenmaal buiten hoorde mama ook dat je al drinken gehad had. Mmmmm we moeten je toch maar beter volgen ......... Al hebben we wel gezegd dat ze hem moeten wegsturen als ze hem zat zijn. Lastig dilemma want hij vindt het heerlijk om te kletsen her en der maar er zit ook geen rem op.

Nadat we samen de kippetjes eten hadden gegeven zijn we richting bed gegaan. Je had hier nog geen zin in want het was nog licht en de maan was er ook nog niet. Maar toch vond mama het de hoogste tijd. Na een boekje over een kindje dat in bad ging gelezen te hebben ben je lekker gaan liggen. Na nog de nodige vragen beantwoord te hebben, ben je na de vier gebruikelijke zoenen lekker gaan liggen en viel je snel in een diepe slaap.

• 26 Juli 2013 - 22:51

Marjon:

Wat ben jij een stoere vent zeg, zo zonder tand nummer 7.

Liefs Marjon