Een week voorbij - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Een week voorbij - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Een week voorbij

Blijf op de hoogte en volg Familie

26 Juli 2013 | Nederland, Stroe

Nadat je het klokje rond had geslapen werd je wakker. De temperatuur buiten was prima, maar toch werd er vandaag gewaarschuwd voor onweer, regen en evt. harde wind. Regen voor de natuur is prima maar de rest mag van mij wegblijven! Zacht uitgedrukt: ik hou niet zo van onweer. Tijdens het eten had je een eigenwijs momentje waarbij uiteindelijk de tranen kwamen. Tranen van boosheid en verdriet. In mama's armen liet je je troosten en daarna week je het uur wat daarna kwam niet van mijn zijde af. Samen met mama ging je mee douchen en al zittend op de stoel schreef je het ene na het andere op. Natuurlijk wilde je wel het water weghalen met de trekker. Tijdens het aankleden zat je nog in de caravan maar al vrij snel daarna ging je lekker buiten spelen.

Aan het eind van de ochtend begon het te regenen en zag ik je niet meer. Na even zoeken bleek dat je in de caravan zat samen met je grote broer en het buurmeisje. Jullie waren een spelletje aan het doen. Gezellig hoor! Even later begon het toch wat te onweren en besloot ik jullie te halen. Toen bleek dat de jullie met z'n drieën alleen daar zaten. De mama van het buurmeisje was namelijk boodschappen doen. Dus hup spelletjes mee en alles verhuis naar onze caravan. Timo heeft daar ruim 2,5 uur vertoefd samen met het buurmeisje met allerlei spelletjes. Jij heb tussendoor nog even een uurtje geslapen. Nou ja dat laatste is eigenlijk de vraag want jij zat dat je niet geslapen had en ik twijfelde ook wel. Maar goed je had in ieder geval een uurtje gerust.

Na een dikke knuffel bij mama op schoot, ging je lekker je eigen gangetje op het kleed. Met papier, lijm en een pen. Heerlijk om te zien hoe jij je dan vermaakt. Aan het eind van de middag kwamen opa, oma en tante Christine langs. Zij wilden ons stekkie weleens van dichtbij zien. En ja hoor oma had een tas bij zich met daarin cadeautjes voor jullie. Allereerst voor beide een mooie raket die je de lucht in kunt schieten en een bowlingspel. De raket kostte jou enige moeite maar uiteindelijk had je het wel voor elkaar en werd opa van alle kanten 'beschoten'!

Daarna was tante Christine aan bod om samen het bowlingspel te spelen. Wat een plezier had jij hierheen en elke keer klonk er luid "joepie!" als de kegels of een aantal kegels omvielen. En viel er niks om dan klonk er "jammerrr!" en hierbij deed je dan het gebaar.

Op een gegeven moment kwam Timo je roepen dat de sproeier in de speeltuin aan stond. En nadat beide hun zwembroek hadden aangedaan vertrokken ze richting speeltuin. Hier vermaakte jullie je prima en dat begrijp ik ook wel want het was broeierig warm. Niet veel later kwam de mededeling dat er gezwommen mocht worden en hoefde we ook maar 1 x te vragen aan je. Snel je zwemvest aan en plonzen in het water.
Timo was meer onder water dan boven water en jij ging het water in en uit en deed zo op zijn tijd samen met je grote broer een rondje in het water. Op de kant speelde je met de bal. Kortom je had het weer super naar je zin en het was een mooie afsluiting van de dag.

Ondertussen had papa het eten klaar en konden we na het zwemmen aan tafel. We aten heerlijke spare ribs en kippenpoten. Een ieder smulde ervan en alle toeten zagen er florissant uit. Jij probeerde van alles wat en at als toetje oma soep met een rietje. Je buikje zat heerlijk vol en voor ijs had je geen plek meer zei je. Maar wel voor aardbeiensaus en voor oma chocomelk. Papa en oma dachten nog je voor de gek te houden met chocomelk uit een pak maar daar trapte je niet in. Jij wilde natuurlijk oma chocomelk zelf gemaakt met melk en chocolade saus. Net zoals je elke dinsdag bij oma krijgt!!!

Na het eten heb je nog heerlijk gespeeld. Timo speelde een potje voetbal en jij vermaakte je met de dames op het veld met onder andere waterbalonnen. De tijd vloog om en nadat opa, oma en tante Christine uit gezwaaid waren, ben jij na een kattewas lekker gaan slapen.

• 27 Juli 2013 - 12:39

Marjon:

Dit is wat vakantie moet zijn; genieten, genieten, genieten......En er is pas 1 week om, wat een heerlijk idee dat jullie nog 2 weken in het vooruitzicht hebben.

Liefs Marjon

• 28 Juli 2013 - 10:15

Vermist:

Heerlijk het camping gevoel. Helaas zit het ervoor ons alweer op...Jullie nog lekker genieten.
    Liefs de Vermisten.x
    Ps. Nu ga de rest bijlezen.

• 28 Juli 2013 - 13:04

Gerrieslofstra:

Lieve allemaal,
    Een mooie stek, is nie gek. Wat een gezellig mooi stekje hebben jullie bij boer Rein in Stroe.
    En wat genieten jullie enorm van het campingleven.
    En wat boffen jullie met boer Rein en boerin Alie.
    En wat heerlijk om te zien dat Timo en Luan zo genieten in het zwembad.Timo die prachtige salto's maakt en Luan die als een dolfijntje door het zwembad glijdt,met altijd die stralende oogjes van een o zo'n gelukkig kind.
    En wat een intens mooi gezicht om te zien hoe die beide broers daar zo samen in het water te zien ravotten en Timo zo zorgzaam, maar ook soms plagend met Luan ziet omgaan.
    We hebben van jullie genoten,ook tante Christine heeft het fijn gevonden om te zien hoe gezellig jullie het daar hebben.
    Bedankt voor de gastvrijheid en heel veel vakantie plezier van Opa en Oma Slofstra.