"Kijk tuutaat, brandweer en politie!" - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu "Kijk tuutaat, brandweer en politie!" - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

"Kijk tuutaat, brandweer en politie!"

Blijf op de hoogte en volg Familie

27 Juli 2013 | Nederland, Stroe

Vanochtend heb je weer heerlijk uitgeslapen. Ondanks de wolken was het nog lekker weer. Jij at heerlijk je ei met spek op en daarna ben je gaan aankleden. Papa en mama maakte ondertussen plannen voor de dag aangezien er regen en onweer op komst was.
Na alle ochtendrituelen heb je lekker op het kleed met de Ipad gezeten en keek je soms met een schuin oog naar Timo en het buurmeisje die een spelletje aan het doen waren.
Niet veel later, het was reeds net middag, kregen we regen, wind en onweer. Timo en het buurmeisje gingen lekker in de caravan zitten en jij ging er gezellig bij zitten met de Ipad. Met wat drinken, snoep en chips vermaakte een ieder zich prima.

Nadat de buien over waren, drentelde jij lekker naar buiten. Toen mama begon met vegen, ging jij helpen en mocht mama niks meer doen. Alle blaadjes veegde jij keurig bij elkaar tot een grote hoop. Uiteindelijk mocht mama wel de blaadjes uit het gras harken maar o wee als ik ze niet netjes op de stapel harkte. Kortom we hadden samen dikke pret.

Niet veel later kwam papa terug van boodschappen doen en konden wij met z'n drieën op pad naar Barneveld. Onderweg zagen we rook in de verte en natuurlijk gingen we op onderzoek uit. Een voordeel was dat we langs schitterende boerderijtje reden. We konden vrij dicht bij de brand komen en jij keek je ogen uit. "Kijk mama tuutaat, brandweer en politie!" De meeste indruk maakte nog de politie die tegen papa zei toen hij wilde keren "doorrijden!" Nog lang had je het daarover. En we moesten het goed onthouden want je wilde het ook tegen Timo vertellen.

In de auto zat je sowieso op je praatstoel. Je kletste honderduit en vroeg honderduit. En dat startte steeds met "mama.......". En als ik dan zei; " papa is er ook!" Zei jij "nee, nie papa mama!" In de winkel danste je vrolijk naast me en had je het prima naar je zin. De temperatuur was inmiddels al weer aardig opgelopen en dat was goed te voelen. Heerlijk hoor!

Terug op de camping hoorden we dat Timo en het buurmeisje aan het zwemmen waren met de kleinkinderen van de boer. Dat was weer boffen. Mama ging even kijken en jij ging mee maar al snel kwamen we de boer tegen die jou terug stuurde om je zwembroek aan te gaan doen. Met een luid gejuich rende je weg en mama hoopte maar dat je niet zou vallen. Tegen papa, die bij de caravan was, riep je "zwembroek papa! Luan mag zwemme!" Snel trok je je broek uit en je zwembroek weer aan. Alles moest snel gebeuren totdat je de snoeppapiertjes zag liggen en rustig om een snoepje vroeg. Dat was opeens belangrijker dan het zwemmen. Wat ben je toch een snoepert!

Aangezien je al gehad had, vond papa dat geen goed idee en trok snel je zwemvest aan. Al snel daarna was je op weg naar het zwembad. Hier hebben jullie je heerlijk vermaakt. Wat een gezelligheid was het weer en wat boffen we toch keer op keer dat er gezwommen mag worden!! Veel ste laat vertrokken we weer richting de caravan, maar ach je weet wat ze zeggen 'gezelligheid kent geen grens!' Papa kookte snel een lekkere en makkelijke maaltijd waar we allemaal van smulde.

Natuurlijk mocht je nog spelen buiten en je gaf aan dat je graag op de trampoline wilde. Maar dat dat niet kan omdat grote kindjes aan het springen zijn. Mama besloot daarom om met je mee te gaan. De andere kindjes deden een bal spel en mama vroeg ze om even alleen jou te laten springen. Wat heb ik genoten van jouw kunsten op de trampoline. Alle springen ( op 1 been, koppeltje duiken, een vliegtuig, een kikker, etc.) liet je mama zien en je straalde van plezier. Ook al we samen sprongen, had je dikke pret. Jammer genoeg was er wel een kindje wat nog even vanaf de glijbaan sprong dicht bij jou en je dus heel erg schrok en viel. Natuurlijk heeft mama hier wat van gezegd. Even was je voorzichtig met sprongen en hield je de andere kindjes goed in de gaten, maar na een kleine 10 minuten sprong je er weer ontspannen er op los.

Tot slot mocht je nog even spelen met de ballon op,het veld, maar daarna was het toch echt de hoogste tijd om te slapen. Na nog een lekkere douche met mama ben je heerlijk gaan slapen.

• 28 Juli 2013 - 11:23

Igor, Marlou, MaJin En Jibin:

De eerste week van de vakantie zit er alweer op en we mogen niet klagen over het weer (hoewel afgelopen nacht was geen pretje).
    Zo te lezen vermaken jullie kids zich prima en dan hebben papa en mama ook lekker vakantie.

Geniet lekker verder en ik lees gezellig mee.

Liefs,
    Marlou

• 28 Juli 2013 - 20:49

Vermist:

Wat blijft het toch heerlijk het camping leven. Alles gaat zijn gangetje en je past je aan, aan het weer.
    Geef de twee kanjers even een dikke knuf en blijft genieten.
    Liefs uit Huize Vermist x