"Papa heeft bloedneus gemaakt!" - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu "Papa heeft bloedneus gemaakt!" - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

"Papa heeft bloedneus gemaakt!"

Blijf op de hoogte en volg Familie

28 Juli 2013 | Nederland, Stroe

Toen wij gisteren gingen slapen, zagen we het in de verte al onweren. We besloten jullie dus vannacht maar in de caravan te laten slapen. Eenmaal in bed, barstte het onweer los en niet veel later vloog Timo bij mij in bed dicht tegen mij aan. Timo is namelijk erg bang voor onweer maar ja ik ook. Dus met klotsende oksels lig ik dan te luisteren naar de bui en hoop bij elke klap en flits dat het de laatste is. Helaas duurde de bui best lang!

Jij sliep echter heerlijk door en had nergens last van. Wat lijkt mij dat toch heerlijk!! Toen je vanochtend wakker werd, leek het net alsof jullie in je eigen huisje lagen. Zachtjes waren jullie aan het fluisteren en Timo deed poging na poging om jou uit te leggen waarom je in de caravan had geslapen en niet in je eigen bedje. Echt schattig ok naar te luisteren! Iets over negenen gaf Timo het startsein om uit bed te gaan en had ik binnen no time aan weerszijde een kind liggen. Na het nodige geknuffel gingen de mannen zich aankleden en lekker aan het spelen totdat we gingen ontbijten.

De rest van de dag was een heerlijk relaxed dagje waar sport en spel zich afwisselde. Best lekker zo'n dagje waarin het niet te warm maar ook niet te koud is en je buiten heerlijk kan vertoeven. Net na de middag heb jij heerlijk ruim een uur geslapen. Je had er niet zo'n zin in, maar eenmaal in je bedje sliep je zo in!! Eenmaal wakker riep je mij keurig. De rest van de middag heb je je vermaakt met de Ipad, trampoline en je camper. Gewoon lekker in allen rust spelen en genieten. Samen met je papa en broer filmpjes kijken over de tutaat en spelletjes spelen. Bijzonder blijft het om te zien hoe handig je al bent met zo'n Ipad. Tien maanden geleden had je zo'n apparaat nog nooit gezien en nu doe je het ene spelletje na het andere spelletje erop of luister je verhaaltje of muziek. Wat leer jij toch snel!

Va de boerin hadden we heerlijke bonen gekregen en deze stonden dan ook op het mei samen met spekjes, champignons en gedroogde tomaatjes. De mannen smulde ervan en ook de worst ging er goed in. We hadden alleen wat vliegen op bezoek, maar daar had papa de nodige vliegmeppers voor gekocht. En ja hoor hij sloeg de een na de andere raak. Een vlieg was dicht bij jou en bloedde wat. Hierop riep jij uit: "papa heeft bloedneus gemaakt!!" Geweldig met van die grote ogen en de volste overtuiging dat je het juist zei!! Alles wat bloed noem jij elke keer een bloedneus. Toen Timo zijn knie bloedde in het zwembad, riep je ook uit dat Timo bloedneus had. Ik kijken maar niks te zien! Zo ook toen je eigen knie bloedde, de elleboog van een meisje uit de speeltuin, mama's duim, papa's teen, etc. en nu dus ook met de vlieg of mug die papa had dood geslagen. Heerlijke logica van jou want ja hoe moet je het anders noemen als je dat niet weet of eerder gehoord heb. Nu moet ik zeggen dat je hier wel volhardend in blijft want natuurlijk benoem ik elke keer "ja, Timo's knie bloedt!" etc. Maar jij blijft het een bloedneus noemen. Misschien omdat onze reactie wel heel leuk is??? Wie zal het zeggen.......

Na het gingen papa en Timo vissen in de Zeumerse plas en jij bent heerlijk gaan spelen in de speeltuin. Op een gegeven moment vond ik het wel heel erg stil en bleek dat je bij de buurjongen in de caravan zat. Samen filmpjes aan het kijken!! Je kletste er vrolijk op los en had het prima naar je zin. Even later kwam je samen met het buurmeisje kleuren in de caravan. Zij moest jouw naam op schrijven maar deed dat met kleine letters. Jij riep "neeeee, is nie goed. Is nie mijn naam!" Nadat ik het buurmeisje verteld had dat ze jouw naam met hoofdletters moest schrijven, schreef ze het goed en riep jij "jaaaaa, dat is LUAN's naam!" Je maakte de ene tekening na de andere en toen jullie klaar waren, was het de hoogste tijd om te gaan slapen. In bed vroeg je je af waar papa en Timo waren, en toen mama vertelde dat die aan het vissen waren, leek het erop dat het oké was. Maar het duurde best lang voordat je in slaap viel. Uiteindelijk heb je nog wat warme melk gedronken en wilde je in je eigen bedje slapen. Na nog de nodige knuffels en kusjes viel je daar al snel in slaap.

• 29 Juli 2013 - 11:13

Maja:

Ja Daan het onweer blijft vervelend. Ik hou er ook niet van, net als Manon. Maar na afgelopen vrijdag, zie ik toch liever wat bliksemschichten en gedonder, dan reuze hagelstenen en rukwinden. Was blij dat de kids de laatste nacht in de caravan sliepen, al hebben Anouk en Rick niets gehoord. Lagen net in hun eerste slaap.
    Grappig van Luan dat alles een bloedneus heet... En fijn dat ze zich zo vermaken met hun camping vriendjes. Kun jezelf ook je eigen ding doen.
    Een zonnige dag,
    Liefs Maja x