Springen, klimmen, springen, klimmen - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Springen, klimmen, springen, klimmen - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Springen, klimmen, springen, klimmen

Blijf op de hoogte en volg Familie

29 Juli 2013 | Nederland, Stroe

Vanochtend heb je weer heerlijk uitgeslapen. Tegen 10 uur ging ik even om het hoekje kijken, maar jij was ook al op weg naar ons. Mama schrok zich dus een hoedje en jij.......jij had dikke pret hierom. Lekker op schoot in de zon werd je langzaam aan wakker. Je grote broer was reeds al lang aan het werk in de stal. De kalfjes komen hopelijk deze week weer en dat betekent hekjes plaatsen en de drinkbakjes neerzetten. Altijd weer een leuke klus voor Timo. Gelukkig wilde jij zelf niet direct naar de stal. Als ontbijt wist je niet goed wat te kiezen en we startte dan ook maar met een banaan en drinken. Dit ging er goed in.

Er was vandaag een hoop bedrijvigheid op de camping. Genoeg te zien en te beleven voor jou!! Papa ging de schutting goed plaatsen. Mama ging het vogelhuisje en blikjes verven. Er werd een internetkabel onder het huis door gelegd bij de boer waarvoor Timo het laatste eindje mocht kruipen. En de straat ging open om de kabel neer te leggen. Daarna werd de zender geplaatst en gekeken of er internet was. Mmm helaas bleek de zender kapot te zijn. Uiteindelijk lukte het. Toen kwam het volgende project; het kippenhok afbreken en verplaatsen. Jij hielp natuurlijk mee en genoot vol op van de bedrijvigheid. Tussendoor belandde je nog bij het buurmeisje in de caravan om te kleuren en at je daar gezellig een boterhammetje mee. Kortom je had een prima dagje.

Op een gegeven moment zat je in de speeltuin en vroeg je je toch af waar Timo was. Dit vroeg je dan ook aan de dichter van de boer en ja hoor toen hoorde je dat hij aan het zwemmen was. Je wist niet hoe snel je bij mama moest komen om je zwembroek aan te trekken. Gepaard met twee Flairs liep mama met jou naar het zwembad. In eerste instantie tastte je de boel even wat af door op de kant te spelen met een bal. Maar niet veel later plonsde je er in. Even was je op zoek naar je buurmeisje. Je geloofde niet dat zij in het water zat. Je zei dat dat een andere was! Pas toen haar moeder even kwam kijken, geloofde je dat zij het was. Ze had een andere bikini aan dus dat had de nodige verwarring gegeven bij jou. Oog voor detail!!!

De rest van de middag heb jij je heerlijk vermaakt in en buiten het zwembad. Geweldig om naar te kijken, al zitten en genietend van de zon!!! Op een gegeven moment had je het springen uitgevonden vanaf de kant. Echt knap van jou hoor en wat was je trots op jezelf!!! Het liefst was je ook achterstevoren het water in gesprongen, maar dat vond mama niet zo'n goed idee!! Ik denk dat je wel een uur lang in het water sprong, naar het trappetje zwom, om hoog klauterde (en neem van mij aan dat dit een pittige klus is voor Luan en dat dit de nodige inspanning kost) om vervolgens weer in het water te springen en dan weer naar het trappetje te zwemmen, etc. etc. Wat had jij het druk er mee en wat genoot ik van jouw enthousiasme, jouw doorzettingsvermogen maar vooral van die intense mooie momenten samen met jou grote broer!! De zon zorgde al voor de nodige warmte, maar dit maakte dat ik een warme gloed van binnen voelde. Op een gegeven moment was je aan het klapper tanden, maar ik kreeg je met geen mogelijkheid eruit. Ik zag aan je dat je moeier en moeier werd en uiteindelijk gaf je er aan toe en kwam je eruit. Je grote broer ging er ook uit en bij de tent dronken we wat met een klein bakje chips erbij. Wat hadden de mannen weer genoten van vandaag!!

Niet veel later was het weer een drukte van jewelste op het veld. Het oude kippenhok was afgebroken en het nieuwe hok moest op zijn plek gezet worden. Dit gebeurde met behulp van een machine met hefvorken. Het was een spannende belevenis die jij op de voet volgde. Het liefst had je met je neus er bovenop gestaan, maar dat vond mama geen goed idee. Je bent zo vlug en snel dan was het risico dat er wat gebeurde te groot. Natuurlijk zorgde mama er wel voor dat we eerste rang stonden en dus alles goed konden bekijken. Je genoot maar keek ook gespannen toe hoe het kippenhok stukje voor stukje op zijn plek gezet werd. Na dit hele spektakel gingen we veel te laat eten. In eerste instantie zag je de plakken beenham niet zitten, maar uiteindelijk at je ze met smaak op. En riep elke keer "lekkerrr!"

Na het eten, waarbij ik je echt wel moest helpen omdat je te moe was, heb je nog even buiten gespeeld. Blij was je met de sleutel die je van de boer gehad had!! Met de sleutel in je hand ging je dan ook op zoek naar hem om te vragen wat eraan de sleutel hing. Daarna ben je lekker gaan spelen in de speeltuin. Tijdens het spelen met de andere kindjes ging het helaas niet zoals jij het in je hoofdje had en was de koek ook op. Toen mama je meenam om te gaan douchen snikte je het uit van verdriet en bleef je maar snikkend zeggen "andere kindjes nie luistere mama! Is nie leuk!" Nadat je getroost was, zijn we samen gaan douchen en zelfs het spelen met de trekker zat er niet meer in. Wel probeerde je onder de douche je sleutel nog schoon te poetsen. Maar ja roest krijg je er natuurlijk met sop niet van af! dus snel douchen en aankleden en hup weer naar de tent. Daar nog even wat gedronken en toen kwam de boer en de boerin nog even langs. Samen met de boer je sleutel nog even gepoetst en toen hup je bedje in.

Al liggend op je bedje keek je me aan en zei je spontaan en intens "mama, ik hou van jou!" Wat een prachtig en ontroerend moment die ik met een dikke knuffel en "ik hou ook van jou" beantwoorde! Een mooie afsluiting van weer een mooie dag!

• 30 Juli 2013 - 11:25

Marjon:

Een dag met een gouden randje.......Super om te lezen hoe jullie genieten.

Liefs Marjon

• 30 Juli 2013 - 13:15

Oma En Opa Slofstra:

Lieve kinderen en kleinkinderen,

Wat genieten jullie toch van de fijne vakantie bij de boerderij.
    En wat mooi dat we er dagelijks van mee kunnen genieten.
    Bedankt daarvoor.
    Een hartelijke groet van ons vakantieadres naar dat van jullie.
    Oma en opa Slofstra.

• 30 Juli 2013 - 14:04

Vermist:

Het zonnetje en geluk blijft stralen bij vakantie huisje klavertje vier.
    Liefs uit Huize Vermist x

• 30 Juli 2013 - 15:43

Beulah:

Kippenvel momentjes!! Heerlijk om te lezen....

XX Beulah

• 30 Juli 2013 - 19:24

Igor, Marlou, MaJin En Jibin:

Voor de vierde keer probeer ik nu een reactie te plaatsten. Ik hoop dat het lukt.

Elke dag lees ik met veel plezier jullie belevenissen. Wat vermaken de mannen zich toch op de kampeerboerderij.

Liefs,
    Marlou