Gaan we snel naar huis? - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Gaan we snel naar huis? - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Gaan we snel naar huis?

Blijf op de hoogte en volg Familie

31 Juli 2013 | Nederland, Stroe

Vanochtend kwam er niks van uitslapen. Jullie waren al vroeg wakker en vroegen om half 9 netjes of jullie alsjeblieft, alsjeblieft mochten komen. En ja tegen zoveel alsjeblieft kan ik niet echt op. En ach dan hebben we nog niks te klagen hoor want half 9 is een prima tijd!
Na alle ochtendrituelen zijn de heren in de speeltuin gaan spelen. De kleinzoon en -dochter hadden geslapen met de boerin in de caravan en waren ook lekker aan het spelen. Kortom een hoop gezelligheid en plezier. Op een gegeven moment zijn jullie bij de boerin binnen gaan spelen. Hier hebben jullie je prima vermaakt en ook lekker gegeten begreep ik later. Wat zijn jullie toch een bofkonten en wij ook. Mama is boodschappen gaan halen en papa heeft heerlijk gewerkt.

Na de middag zagen we jullie weer verschijnen en vermaakte jullie je in en rondom de caravan met kleuren, spelletjes, ipad en ipod. Het weer was wisselend van droog tot spetters tot wat regen, etc we besloten dan ook binnen te eten. Aan tafel had je een moeilijk momentje omdat het even niet ging zoals jij gedacht haf. Uiteindelijk volgde een boze bui met daarop een huilbui. Wat een boosheid en verdriet kwam er uit. Na een klein half uurtje konden we de maaltijd weer voortzetten. Maar niet voordat je mij gevraagd hadden of we snel naar huis gingen.

Gelukkig is dit laatste geen regelmatig terugkerende vraag. In het begin van de vakantie vroeg je dit wel dagelijks totdat ik op dag 3 een kalender voor de vakantie gemaakt had. Met kleurtje heb ik aangegeven wanneer we kamperen, wanneer de jongens slapen bij opa oma Leiderdorp en wanneer bij opa oma Slofstra. De eerste drie weken hangen aan de voorkant en de laatste drie weken aan de achterkant. Na uitleg zei je; " o ja ik snap et" maar ik twijfelde wel of dat zo was. In ieder geval had je er vrede mee en heb ik je er niet meer over gehoord tot vandaag dan.

Na je vraag heb ik op de kalender laten zien hoe lang we hier nog blijven en toen was het weer oké. Er zijn diverse weblogs die ik volg en daar las ik dat deze vraag ook daar langs kwam. Zo zie je maar dat structuur en regelmaat veel doen en dat een andere omgeving toch die vraag doet oproepen. En zo'n andere omgeving is dit voor jou niet maar anders dan anders wel. Zo zijn er bijvoorbeeld geen kalfjes en blijven we dus ook langer dan anders op de camping. Dat er geen kalfjes waren, zorgde er ook voor dat je de eerste week niet bij de boerin langs ging voor een snoepje. Normaliter ging je haar als een van de eerste 'hallo' zeggen en meestal kwam je dan ook met een snoeppie thuis. Maar nu duurde het heel lang voordat je die weg weer gevonden had. Naast dat zo'n vakantieritme toch wel anders is dan anders, is het ook fijn om de bevestiging te krijgen dat we wel weer terug gaan naar huis.

Na het eten zijn we lekker een stukje gaan wandelen. Althans papa en mama wandelen, Timo op de skelter en jij op je eigen tutaat fiets. Wat genoot je hiervan ondanks dat je meerdere keren bent gevallen. En bij die meerdere keren dan bedoel ik eigenlijk wel heel vaak. Het vallen kwam of omdat je de berm inreed om aan de kant te gaan voor een passerende auto of omdat je met je lichaam mee ging sturen. Gelukkig viel je al keren dusdanig dat je geen ernstige schade overhield. Eenmaal terug op de camping hebben de mannen nog even gespeeld in de speeltuin. Op de trampoline liet jij zien hoe goed je kan springen en dat je vanuit zit tot staan kan komen, wat ben je toch een doorzetter en een knappe vent!!

Even later ging het helaas mis op de trampoline. Ondanks dat er niet hard gesprongen was, viel je ongelukkig op de groene rand neer. Resultaat een bult achter je oor en een blauwe plek op de oorrand. Nadat we het gekoeld hadden zalfje erop gedaan en je klaar gemaakt voor je bedje. Dit vond je prima; je was moe en het was op voor vandaag. In je bedje sliep je dan ook snel in.

• 01 Augustus 2013 - 17:30

Vermist:

Het blijft vallen en opstaan. En leve de kalenders, wat is tijdsbesef soms lastig en de dingen moeilijk te overzien. Maar dat komt allemaal weer goed. Wij tellen stiekem ook af om jullie weer even in leve de lijve te zien.
    Liefs uit Huize Vermist x

• 02 Augustus 2013 - 00:03

Igor, Marlou, MaJin En Jibin:

Een bekent verhaal. Ook hier is het voor onze kleine man niet helemaal te overzien en horen wij zo af en toe de vraag, wanneer we naar huis gaan.

Nog 8 dagen en dan mag hij weer lekker naar zijn eigen bedje.

Liefs,
    Marlou