Kalfjes en de heetste dag ooit. - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Kalfjes en de heetste dag ooit. - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Kalfjes en de heetste dag ooit.

Blijf op de hoogte en volg Familie

02 Augustus 2013 | Nederland, Stroe

Vanochtend sliep je weer heerlijk uit. Op mijn schoot werd je pas echt wakker en niet veel later wilde jij je ook al aankleden. Na een lekker bord papa en de rest van de ochtendrituelen ben je lekker gaan spelen in de speeltuin. Ja spelen in de speeltuin want helaas kwamen de kalfjes vandaag niet. Ze waren te klein; wat een teleurstelling maar aan de andere kant toch ook wel fijn om op deze warme dag niet in de stal te hoeven werken. Voor je grote broer was het wel sneu hoor want die had zich er echt op verheugd. Hij was vanochtend zijn bed uitgesprongen en had binnen no time zijn kleren aan en pet op. Klaar om aan de slag te gaan, maar helaas vertelde toen de boer dat de kalfjes niet kwamen. Nu maar hopen dat ze volgende week komen!

Na een poosje kwam je samen met je grote broer aanrennen (ja rennen en het ging goed!) met de mededeling dat jullie mochten zwemmen. Dus hup de zwembroeken aan en het water in. De gehele ochtend tot net na de middag hebben jullie je in en om het water gespeeld. Wat een plezier en lol hadden jullie met elkaar. En wat fijn dat jullie op de heetste dag van het jaar heerlijk konden zwemmen.

Na de middag zijn we het water uitgegaan en hebben we wat gedronken en gegeten. Met moeite kreeg ik er bij beide mannen wat in. Jij probeerde zelfs stiekem naar de speeltuin te gaan zonder wat te drinken. Maar dat vond mama geen goed plan en hield je dus tegen. Dit viel verkeerd bij je en boos probeerde je toch weg te lopen. Na nog een keer gezegd te hebben eerst te drinken en dan pas te spelen en wederom een poging van jou om weg te gaan. Heb ik je meegenomen naar het trapje en uitgelegd hoe en wat. Even was je boos maar al snel daarna was het over en dronk je je beker leeg. Vrolijk vertrok je richting de speeltuin. Om al snel weer terug te komen want het was warm daar. Je wist niet goed raad met jezelf en wat te doen. Uiteindelijk heb je een poosje gespeeld op het kleed met de Knexx.

Timo was ondertussen alweer zwemmen, maar die mistte je pas na een uurtje. Op zich niet verkeerd want zo kon Timo even alleen spelen met de kleinzoon van de boer en jij kon even in alle rust je stortten op de Knexx. Op een gegeven moment mistte je hem echter wel en toen je hoorde dat hij aan het zwemmen was, ben je naar het zwembad gelopen en heb je tegen de boerin gezegd; "dat het gemeen was en nie eerlijk van de boerin Timo zwemme en Luan nie!" Wat een wijze woorden voor een manneke dat nog zo kort de Nederlandse taal heeft leren kennen. Daarna kwam hij terug bij de caravan en vertelde dus dat het nie eerlijk was en hij ook wilde zwemmen. Ach ja ik kon hem geen ongelijk geven, maar voor hemzelf was het best goed geweest om effe rustig te spelen op het kleed.

De rest van de middag en avond hebben de heren dus gezwommen. Uiteindelijk werden we uitgenodigd om pizza mee te eten bij boerin, haar zoon en dochter met gezin. Erg lief en gezellig was het. Na de pizza werd er natuurlijk ook nog gezwommen. Kortom vandaag was voor de mannen een groot zwemfeest en dat kwam goed uit op de warmste dag!

Uiteindelijk kwam er toch een einde aan het zwemfestijn vandaag. Timo ging zonder moeite uit het water. Hij was kennelijk best wel moe van al dat geduik, gesnorkel en gespring in het water. Jij had echter wat minder zin en rekte het steeds meer en meer met; " nog 1 x springen, o nee deze was nie goe nog 1x?" Uiteindelijk ging je mee en ben ik samen gelijk met de mannen gaan douchen. Na nog even springen op de trampoline (heb nog nie gespeeld mama) en wat drinken ben je lekker gaan slapen. En ondanks de hitte viel je al snel in een diepe slaap. en dat is ook niet zo gek na al die inspanningen die jij levert in zo'n zwembad op zo'n dag.

• 03 Augustus 2013 - 12:56

Vermist:

Heerlijk zulke waterratten en dat ze zich dan zo goed vermaken. Het lijkt er bijna op dat de boer en boerin er twee kleinkinderen bij hebben... Mooi om te lezen dat Luan zijn grenzen opzoekt en de veiligheid heeft om dit te doen en even boos te worden. Geniet vandaag van een koeler dagje.
    Liefs uit Huize Vermist
    Ps. Jammer van de kalfjes.

• 04 Augustus 2013 - 09:01

Marjon:

Een zwemfestijn en de heetste dag van het jaar.....dat zijn toch wel 2 zaken die je niet los kan zien van elkaar. Heerlijk dat jullie mannen zo genieten van het water. Wat hebben jullie toch prachtig weer tijdens jullie vakantie en het mooie weer houdt nog niet op. Super, blijf genieten. Ik geniet op afstand met jullie mee, heerlijk om al jullie avonturen te lezen. Wij gaan ons opmaken voor een stranddagje, ook niet verkeerd.

Liefs Marjon