Oogstfeest Stroe - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Oogstfeest Stroe - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Oogstfeest Stroe

Blijf op de hoogte en volg Familie

03 Augustus 2013 | Nederland, Stroe

De dag begon qua weer wat bewolkt maar al snel werd de lucht blauwer en blauwer en ging het zonnetje schijnen. Heerlijk!! Deze nacht hadden jullie in de caravan geslapen omdat er buien verwacht werden, maar deze zijn gelukkig weggebleven. Jullie waren helaas wel wat vroeger wakker (lees half 9) dan normaal maar ach we dachten dan zijn we ook weer eens op tijd.
Nou van dit laatste was niks waar want we hebben echt in relax stand ontbeten en rustig aan gedaan. Rond de middag waren we met alle ochtendrituelen klaar.

Nadat we afscheid hadden genomen van de buurtjes die weer naar huis gingen, zijn we naar het Oogstfeest in Stroe gereden. Hier hebben we ons prima vermaakte. We hebben eerst de koeien, stieren en kalfjes bekeken. Zij komen per soort in 'de ring' en worden dan gekeurd door de keurmeester zowel op kwaliteit als kwantiteit. Altijd leuk om weer naar te kijken. En dit keer ook spannend want een heel bijzonder wit exemplaar, uniek in zijn soort, vond het toch allemaal wel wat te lang duren daar in 'de ring'. En hij begon wat tegen te stribbelen. Toen hij richting het hek kwam waar wij stonden, vlogen wij en de andere mensen naar achteren. Mijn hart bonsde in mijn keel en jij was ook behoorlijk onder de indruk ervan! Op een afstandje keken we toe en kwamen we bij van dit spannende avontuur. Dat het indruk heeft gemaakt op jou dat was duidelijk want regelmatig kwam het verhaal deze dag langs.

Na de koeien, stieren en kalfjes hebben we de diverse kraampjes gekeken. De speelgoed kraam met Bruder en Siku speelgoed blijft favoriet bij de mannen en dat begrijp ik wel want het is en blijft mooi spul. Maar ja we hebben al zoooooo veeeeeel; althans Timo moet ik zeggen. Na de markt hebben je samen met je grote broer gespeeld op het brandweer springkussen. Geweldig om te zien hoe je grote broer dan zorgt voor jou en probeert te voorkomen dat je ongelukkig valt. Heel lief en wat ben ik dan ongelofelijk trots op Timo! Wat jullie betreft hadden jullie nog langer gesprongen en vaker gegleden maar er stond nog meer op het programma vandaag.........

Allereerst was dat langs alle gepoetste trekkers lopen. Vooral de John Deeres waren favoriet. De nodige foto's zijn hier dan ook van gemaakte zodat we er een mooie collage van kunnen maken voor op de slaapkamer bij de boy's. Helaas hadden ze pauze bij het oogsten van de rogge. Ze gebruiken hier dan allerlei oude machines en paard en wagen voor.

Tot slot hebben we een tocht gereden met de huifkar. We reden een leuk rondje langs de camping. "Kijk Luans camping!"; riep je luid uit toen we langs reden. In de huifkar zat een meisje met een kort armpje en jou viel dat op een gegeven moment op. Je zat er stil na te kijken met soms een frons in je wenkbrauwen. Vervolgens keek je naar je eigen handjes die in je schoot lagen en weer naar het meisje. Daarna weer naar je eigen handjes die je vervolgens om en om bleef draaien. O wat had ik nu graag willen weten wat je dacht en wat je voelde. We weten dat er in het kindertehuis ook kinderen met korte armpjes woonden. Zou je daaraan gedacht hebben?? En zoals je je eigen handjes bestudeerden!! Wat zou je toen gedacht hebben?! Het was een prachtig moment ook om te zien zeker hoe je op een gegeven moment weer verder ging met de orde van de dag. Wat ben ik toch jaloers op die kinderlijke bevlogenheid, die kinderlijke blijdschap, die kinderlijke eerlijkheid, die kinderlijke nieuwsgierigheid, die kinderlijke humor, etc.

Na de huifkar tocht zijn we naar de winkels gereden. Hier hebben we boodschappen gedaan en zijn we op zoek geweest naar flippers voor Timo. Helaas hebben we deze niet gevonden. Maandag een nieuwe poging en hopen dat we dan slagen. Terug op de camping hebben we lekker geborreld en de kinderen lekker gespeeld. Jij vermaakte je voornamelijk in de voortent met een tasje. Je had op een gegeven moment allerlei spulletjes in een tasje gedaan en zei: "zo die mogen in auto voor slapen bij opa en oma Leiderdorp". Oké dacht ik kennelijk is goed blijven hangen bij hem dat hij en Timo na onze vakantie een paar nachten gaan slapen bij opa en oma Leiderdorp. Alleen opa en oma Leiderdorp zouden ook zondag op visite komen dus ik was bang dat hij dacht dat het logeren al zo ver was. Vervolgens de kalender er maar bij gepakt en het hem twee keer uitgelegd. Het leek erop dat hij het snapte maar de spulletjes moesten wel bij elkaar blijven. Ach ja het kan maar vast klaar staan! Mama heeft vervolgens maar een doosje opgezocht en hier heb je alles keurig ingedaan.

Daarna zijn we gaan eten en na het eten hebben we lekker gedanst op K3 en andere hits. Heerlijk vooral om te zien hoe jij er op los swingde en de een na het andere muziekinstrument uit je huisje haalde om daar ritmisch mee op de muziek te slaan. Ook Timo waagde zich af en toen aan een dansje of een ritmisch slaan op de tafel. Ook mama swingde erop los al was Timo daar niet altijd even blij mee. Mmmmmm zal de leeftijd wel zijn?! Kortom een vrolijke afsluiting van de maaltijd!

Na het eten heb je lekker in de tent zitten spelen en ook nog even in de speeltuin. Daarna was het toch echt tijd om richting bed te gaan en later dan ik hoopte lag je erin. Eenmaal in bed had je nog last van wat vliegen, maar nadat papa deze een bloedneus had geslapen ging je lekker slapen.

• 04 Augustus 2013 - 12:07

Igor, Marlou, MaJin En Jibin:

Wat ondernemen jullie leuke en voor ons best aparte dingen. Ik kan mij voorstellen dat de kids daar enorm van genieten.

Nog een weekje en dan zit het erop, maar niet nadat we eerst een hoop leuke dingen hebben gedaan.

Liefs,
    Marlou

• 04 Augustus 2013 - 20:24

Maja:

Jullie eigen slakjes parade op de camping .... Gezellig
    liefs Maja

• 04 Augustus 2013 - 22:12

Marjon:

Wat een leuke en gezellige dag hebben jullie weer achter de rug. Wij tot 19.00 uur op het strand vertoefd, het is dat de magen begonnen te knorren, want wat was het heeeeeeerlijk on the beach.
    Genietse morgen weer van een mooie warme zomerdag.

Liefs Marjon