Naar de film - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Naar de film - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Naar de film

Blijf op de hoogte en volg Familie

07 Augustus 2013 | Nederland, Stroe

Vannacht hebben jullie heerlijk geslapen en rond kwart over 9 waren jullie wakker. De dag startte nog droog, maar al snel veranderde het weer in regen. De voorspelling was dat dit de gehele dag zo zou blijven dus een dierentuin of Dolfinarium zat er nu niet echt in. We besloten dan ook naar de film te gaan vandaag. Na alle ochtend perikelen hebben we met z'n drieën gekeken naar welke film we zouden gaan. We hebben eerst alle trailers gekeken van alle kinderfilms en daar hebben we een keuze uitgemaakt. Daarna hebben we gekeken naar welke bioscoop we zouden gaan en na de tip van de zoon van de boer werd dit Ede. Daar draaide gelukkig de film die we wilden zien. Jou probeerde ik uit te leggen dat we naar de bioscoop gingen en hoe dat eruit zag. Met behulp van de Ipad liet ik je plaatjes zien van de bioscoop en met behulp van de trailer wist je naar welke film we zouden gaan.

Net na de middag vertrokken we richting Ede. We waren net op tijd met kaartjes kopen want niet veel later stond er een gigantische rij. Er was nog genoeg tijd om wat te drinken en te plassen dus alles ging in een rustig tempo. En toen was het zover iets over tweeën mochten we de Grote Zaal naar binnen. Nadat we een grote 3D bril hadden gepakt, zochten we onze plaatsen op. Jij keek met grote ogen om je heen en nam elk detail in je op. Die bril vond je maar raar, maar je zette hem wel zonder problemen op en bestudeerde alles ermee. Ik legde je nogmaals uit wat er straks ging gebeuren maar dat hoefde niet want je zei; "ik snap 't!" Toen de zaal vol zat en een ieder op zijn eigen plek zat, ging het licht uit en begon de film. Met open mond keek je de eerste minuten naar het doek en daarna heb je genoten van het begin tot aan het eind. Net zoals je grote broer en wij. Regelmatig hoorde ik je lachen naast mij, maar ook schrok je een aantal keren. Vooral op de momenten dat het lijkt alsof het op jezelf afkomt. Gelukkig hadden we een pauze want je moest nodig plassen. Na de pauze, toen de film weer gestart was, vroeg je nog wel even hoe lang het nog ging duren. Maar je was tevreden met het antwoord; "nog heeeel lang!"

En nu natuurlijk de film die we gezien hebben. De film heette Verschrikkelijke Ikke 2 in 3D. Deze film gaat over:

Gru heeft het leven als superschurk achter zich gelaten om Margo, Edith en Agnes op te voeden. Nu ze geen boosaardige plannen meer hoeven uit te voeren hebben Gru, Dr. Nefario en de minions veel vrije tijd. Net als Gru begint te wennen aan zijn rol als huisvader, wordt hij benaderd door een super-geheime organisatie die wereldwijd schurken opspoort. Het is nu aan Gru en zijn nieuwe partner Lucy Wilde om uit te zoeken wie er verantwoordelijk is voor een bijzonder slechte misdaad. Wie kan beter een boef opsporen dan Gru, die zelf kort geleden nog de grootste schurk van de wereld was? Eagle-san, de eigenaar van een pruikenwinkel voor mannen en hoofdverdachte in de zaak die Gru samen met Lucy probeert op te lossen. Silas Rammelbips, de baas van Lucy en hoofd van de AVL (Active Vangers van Lastpakken). De minions blijven maar lachen om zijn grappige achternaam. Antonio is de stoere jongen waar Margo verliefd op wordt (wat Gru niet uit kan staan). Eduardo Perez is de vader van Antonio. Hij is de eigenaar van het restaurant Salsa & Salsa en misschien was hij ooit wel de meest macho superheld allertijden, genaamd El Macho.
Kortom een hilarische waarbij we regelmatig hebben moeten lachen. Na de film zijn we eerst naar Voorthuizen gereden om de groentetas op te halen van de dochter van de boer (bedankt daarvoor!) jij viel onderweg al vrij snel in slaap. Op de camping hebben we je in de auto laten liggen en sliep je heerlijk verder. Na een uurtje werd je wakker en keek je in eerste instantie natuurlijk even raar om je heen, maar we waren snel bij je. Op mama's schoot werd je even goed wakker en daarna ging je lekker je eigen gangetje. Met papa ben je een tijdje later pizza's gaan halen en deze hebben we in de caravan opgegeten. Heerlijk!!

Tot slot nog een ijsje bij het vuurtje wat papa gemaakt had en op tijd gingen we richting bed. In je pyjama mocht je nog mama's haar doen. Dit vind je altijd erg leuk om te doen. Lekker borstelen en dan overal elastiekjes in speldjes doen. Het resultaat is altijd prachtig volgens hem en als mama beaam ik dat zeker. In bed las Timo nog een verhaaltje voor, 'Het Scheppingsverhaal', en natuurlijk had jij hier de nodige vragen en opmerkingen bij die Timo met heel veel geduld beantwoorden. Na het verhaaltje en de andere avondrituelen ging je lekker liggen om te slapen. Helaas lukte dit niet echt. Je hebt zelfs nog een tijdje bij mama op schoot gezeten. Pas toen Timo ging slapen naast hem in ons bed, viel hij in slaap.

Waarschijnlijk heeft de film toch best wel indruk gemaakt op hem. Vandaag, donderdag, doen we het dan ook maar rustig aan!

• 08 Augustus 2013 - 18:28

Maja:

Nu ik dit lees, is de donderdag alweer bijna voorbij. Waar blijft de tijd. Morgen jullie laatste officiele vakantie dagje alweer en geniet daar maar dubbel van.
    Liefs Maja
    ps. En op facebook te zien hebben de jongens een creatieve dag achter de rug.

• 08 Augustus 2013 - 18:43

Marjon:

Ook mijn kids hebben gisteren hun programma aangepast aan het weer. Nikki ging met een vriendinnetje zwemmen en Danny ging met een vriendje jawel......naar verschrikkelijke ikke. Ook hij kwam erg enthousiast uit de bioscoop. Jeffrey is al 8 dagen aan het zeilen en is vanaf maandag aan het zeilen in de buurt van Zeewolde. Volgens mij is dat niet ver bij jullie vandaan. Als jullie hem zien ( die kans is natuurlijk erg klein ) doe hem maar de groeten. Geniet nog een paar daagjes ontzettend van en met elkaar. Het weer werkt volgens mij goed mee.

Liefs Marjon