Een klus dagje. - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Een klus dagje. - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Een klus dagje.

Blijf op de hoogte en volg Familie

08 Augustus 2013 | Nederland, Stroe

Vannacht rond drie uur was je wakker en zei je tegen papa dat je bij mijn wilde slapen. Jij en papa hebben dan ook van plek gewisseld en tegen half 10 werd we weer wakker. Na een ontbijt in het zonnetje en alle ochtendrituelen ben je samen met je grote broer gaan kijken bij de boer. De boer was bezig in de schuur en lantaarns aan het maken. Jullie mochten helpen en hadden grote schik. Tot aan de lunch hebben jullie geklust en daarna hebben jullie lekker een boterhammetje gegeten. Helaas was de kaas bij papa en mamma op maar daar had de boer een oplossing voor. Je mocht namelijk mee lopen en kwam terug met plakjes kaas van de boer voor je boterham. Na de lunch zijn jullie gaan spelen in de speeltuin. Jij kwam mij nog vertellen dat de boer aan het slapen was en de boerin een boek ging lezen.

Toen de boer klaar was met slapen, kwam hij jou en je grote broer halen en hebben jullie wat boodschapjes gedaan in de omgeving. Met een mooie trekker en aanhanger kwamen jullie beide terug. Jij ging direct de trekker na tekenen en je grote broer zocht een mooi plekje ervoor in de slaapkamer. Of zou hij er toch mee gespeeld hebben?

Jullie hebben ook nog heerlijk samen gespeeld in de zandbak waarbij Timo weer begonnen is met een nieuw zandkasteel. Toen papa terug kwam van de boodschappen heeft hij samen met jullie geverfd; de hartjes en de twee kalfjes van hout. Zeer geconcentreerd gingen jullie beide aan de slag en het resultaat mag er weer zijn!!

Na het verven hebben we wat gedronken en al snel daarna was het tijd om te eten. Op een gegeven moment riep de boer ons dat er wel iets heel bijzonders in het kippenhok zat en dat we echt moesten komen kijken. Onderweg raadde we natuurlijk wat er zou kunnen liggen, maar niemand had het goed. In een hoekje zat namelijk een egel! Vol verwondering keek jij ernaar terwijl de boer met handschoenen hem uit het hok haalde. De egel verstopte zijn hoofdje meteen maar na een paar minuten liet hij zijn hoofdje weer zien en liep hij weg. Wat een mooie onderbreking van de maaltijd. Jij stond al vrolijk te springen op de trampoline, maar er moest toch echt nog gegeten worden. Met de aanmoediging dat je snel moest eten zodat je de boer kon helpen, lukte het om nog de nodige happen binnen te krijgen.

Na de maaltijd zijn de mannen dan ook weer druk bezig geweest in de schuur. Ook deze keer kwam je met de nodige houtwerken terug. Alles natuurlijk gemaakt op Chinese logische wijze; prachtige kunstwerken!!

Na al het geklus werd er natuurlijk ook nog gesprongen op de trampoline, maar op een gegeven moment was het toch echt bedtijd. Dus hup onder de douche en pyjama aan en daarna nog was rode besjes eten en snel naar bed. Eenmaal in bed sliep je heeel snel in.

• 09 Augustus 2013 - 18:46

Vermist:

Wat een heerlijke creatieve klusdag van de mannen. En wat gaaf dat de boer ze zo opsleep touw neemt en van de jongens geniet. Maar het zijn natuurlijk ook kanjers.
    Liefs uit huize Vermist x