Een "Bakker dag!" - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu Een "Bakker dag!" - Reisverslag uit Stroe, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

Een "Bakker dag!"

Blijf op de hoogte en volg Familie

10 Augustus 2013 | Nederland, Stroe

Rond kwart over 9 waren de mannen wakker en na wat gestoei en geknuffel gingen we eruit. We stonden nog maar net maast ons bed of we hoorden de boer naar jullie roepen. Het kwam er op neer dat de mannen snel moesten een want er moesten boodschappen gedaan worden. Nou ik kan je zeggen ik,heb de mannen nog nooit zo snel zien omkleden en eten. Ze waren binnen no time klaar. Ook de keuze voor wat ze gingen eten was zo gemaakt. Toen alles op was, vertrokken de mannen meteen. De houthandel was dicht, maar de winkel voor een nieuwe trampoline rand niet. De mannen keken hun ogen uit naar de mooie skelters die daar stonden. Terug op de camping heeft je grote broer gelijk de nieuwe rand om de trampoline gedaan. Daarna zijn jullie lekker gaan spelen, want de boer ging weg voor wen andere klus.

Samen met papa en mama ben jij boodschappen wezen doen. Je grote broer bleef alleen thuis. Ij de winkel mocht je in de race auto met daaraan vast de boodschappenkar rijden en dat vond je natuurlijk fantastisch! Als een volleerde bestuurder reed je de kar door de winkel. Natuurlijk,had je al snel door dat jij kon sturen wat je wilde, maar dat mama of papa uiteindelijk degene was die de weg bepaalde.

Terug op de camping nog even gekeken bij de boer en daarna gegeten en lekker naar bed gegaan. Je hebt heerlijk 1,5 uur geslapen. Papa en mama waren ondertussen de dochter van de boer gaan helpen met verven van mokken bij Bijzondere Bakkers. De babyfoon werkte daar ook goed en je grote broer was ook regelmatig in de caravan. Zo ook toen je wakker werd. Lief om te horen en te zien ( camera stond ook aan) hoe hij je uit bed hielp. Mama verteld je waar we waren en jij besloot eerst om bij Timo op de Ipad te kijken. Niet veel later kwam je kijken bij ons kijken en niet veel later daarna schilderde je ook een mok. Het was een reuze gezellige middag waarin de jongens zich prima vermaakte in de workshop ruimte, buiten en de caravan.

Jij hielp aan het eind goed mee met schoonmaken. Wat ben je daar toch altijd secuur in en op de een of andere manier heb je er ook plezier in. Misschien omdat het herkenbaar is omdat je dat ook in het kindertehuis deed, misschien omdat je het gewoon leuk vind om te doen, misschien omdat je daarna altijd een complimentje krijgt, misschien omdat.......... Ach ja wie weet vertel je het ooit!

Nadat alles schoon was, hebben we lekker geborreld bij de caravan en besloten daar om gezamenlijk ook te eten. We zouden patatjes halen en deze opeten in het huis van de dochter van de boer. Op de fiets gingen wij dus daar heen. En hebben daar heerlijk patatjes gegeten. Het voordeel van jou is dat als we ergens zijn altijd het gehele huis gelijk te zien krijgen. En zo kregen we dus nu ook een rondleiding door het mooie, gezellige en opgeruimde huis van de dochter van de boer. Tot slot hebben we nog een ijsje gegeten en daarna was het de hoogste tijd om richting de camping te gaan. We hadden namelijk nog een afspraakje met de boer en de boerin. Jullie mochten namelijk zwemmen in het zwembad met het licht aan. Nou ik was totaal niet jaloers want de buitentemperatuur was vanavond niet echt aangenaam. Ik had namelijk zelfs voor het eerst sinds tijden een spijkerbroek aan. Maar de mannen hadden er zin in en plonsde vrolijk het water erin en hebben heerlijk een half uur gezwommen. Daarna opwarmen bij het vuurtje en daarna snel de kleren aan. We hebben een heerlijk en gezellig avondje gehad bij de boer en boerin. Wat een heerlijke afsluiting van de vakantie voor de kids en ons!

Veel te laat gingen de jongens naar bed, maar ja dat moet kunnen voor een keer. Wij namen nog 1 afzakkertje en toostte op de geweldige vakantie die we als gezin achter de rug hadden. Een bijzondere vakantie omdat dit sinds China weer de eerste keer was, dat we als gezin drie weken vakantie vierden. De eerste keer voor jou dat je zo lang op de camping ging logeren, de eerste keer voor jou waarin je zo lang achter elkaar vakantie had en geen school. Ach zoveel eerste keren voor jou weer deze vakantie. En wat hebben jij en je grote broer genoten.

Jullie hebben nog drie weken vakantie maar papa en mama gaan weer aan de slag maandag. Voor jou gaat de eerste keer logeren starten vanavond. Ik ben heel benieuwd hoe je dat gaat vinden. Voor het eerst een paar dagen zonder mama. De ervaring zonder papa heb je al gehad, maar zonder mama (en papa) nog niet. Je grote broer gaat met je mee en ik weet zeker dat je gaat genieten. Voor mama zal het lastiger zijn dan voor jou. Loslaten noemen ze dat geloof ik......... Ja, een thema wat je hele leven je blijft volgen; een groot leerproces.
Maar gelukkig hoeven we dat niet alleen te doen want Hij is er altijd om ons op deze weg te volgen, te helpen en te ondersteunen.

• 11 Augustus 2013 - 12:14

Igor, Marlou, MaJin En Jibin:

Ook voor jullie zit het erop en ook jullie kunnen terugkijken op een heerlijke vakantie.

En wat spannend om nu een paar dagen zonder mama (en papa) door te gaan brengen, maar opa en oma maken er vast een hele gezellige tijd van.

Danielle, sterkte de komende dagen ;-)

Liefs,
    Marlou

• 11 Augustus 2013 - 14:22

Marjon:

Jullie eerste zomervakantie met z'n viertjes. Voor Luan ( voor jullie trouwens ook ) een fantastische ervaring, denk ik. Iets moois om op terug te kijken. Wat heeft dat mannetje veel meegemaakt en veel indrukken opgedaan. Wat kon hij op de camping heerlijk z'n gangetje gaan en wat heeft hij enorm genoten. Het was allemaal zo vertrouwd voor hem. Maar het is nog niet over met de pret, want de logeerpartij bij opa en oma staat alweer voor de deur. Zal best even spannend zijn zo zonder papa en mama, maar opa en oma gaan vast heel veel leuke dingen met jullie doen en Timo is er natuurlijk ook nog.
    Tja Daan, loslaten blijft lastig, in welke fase je kinderen ook zitten. Komt goed, heb er maar vertrouwen in. Het contrast is best groot; 3 weken met z'n vieren vakantie vieren naar een situatie met z'n tweetjes waarin er weer gewerkt moet worden. Sterkte de komende dagen.
    Timo en Luan, heel veel plezier bij opa en oma en Daan en Lo, weer veel succes en plezier op de werkvloer.

Liefs Marjon

• 11 Augustus 2013 - 18:53

Vermist:

Hallo,
    Helaas voor jullie drie weken genieten als klavertje vier zitten erop en ik weet zeker dat jullie Frankrijk niet hebben gemist, Drie weken van genieten, samen zijn en mooie gezins momenten. Het zal wennen zijn volgende week. Logerende jongens, vroeg opstaan en werken. Maar dat komt ook goed. Verder denk ik dat de boer/boerin en fam. de aankomende week ook wel een beetje heimwee zullen krijgen.
    Timo en Luan veel logeerplezier en Lo en Daan werk ze morgen.
    Liefs uit Huize Vermist x

• 11 Augustus 2013 - 21:10

Geralda:

Wat een heerlijke dag was het! En wat leuk dat je nu mijn naam zeggen kan. Je bent zo'n leuk en lief mannetje. Fantastisch dat je in zo'n warm gezin bent terechtgekomen!