De eerste logeeravond, -nacht en -dag - Reisverslag uit Leiderdorp, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu De eerste logeeravond, -nacht en -dag - Reisverslag uit Leiderdorp, Nederland van Familie Slofstra - WaarBenJij.nu

De eerste logeeravond, -nacht en -dag

Blijf op de hoogte en volg Familie

12 Augustus 2013 | Nederland, Leiderdorp

"Later op de avond belde mamma. Opa vertelde aan mamma, dat Timo en Luan al in diepe rust waren en dat was ook zo. Een kwartiertje later was dat echter compleet anders. Luan begon te huilen en zei ' ik wil naar mamma....! We hebben hem meegenomen naar beneden, zodat Timo lekker kon gaan slapen. Luan huilde even goed uit en na vijf minuten was hij het kwijt. Net als grote mensen kun je van een stevige huilbui lekker opknappen....!

Daarna was het tijd om de Iphone van opa eens goed te bestuderen. Uiteindelijk niet voor niks in China gemaakt. Gelukkig stonden daar veel foto’s op zodat we de hele familie even konden doorlopen. Eerst mamma natuurlijk, daarna pappa, Timo, Luan, oma, opa, alle neefjes en nichtje Lotte.

Na een kwartiertje zijn we weer naar boven gegaan en heeft opa je meegenomen naar 'het grote bed' van oma en opa. Je wilde eerst nog TV kijken en samen hebben we alle zenders afgezapt ( wat zijn dat er veel tegenwoordig..!). We kwamen samen tot de conclusie dat er geen kinderprogramma meer waren en je beaamde....dan is het dus tijd voor kindjes om te gaan slapen. We hebben je terug in bed gelegd en je sliep binnen enkele minuten.

Vanmorgen om 9.00 uur hoorden we jullie naar beneden komen. Met een luide 'boe...' kwamen jullie binnen en natuurlijk schrokken oma en opa zich een hoedje, tot grote hilariteit van jullie. We hebben heerlijk ontbeten, ons gewassen, aangekleed en jullie hebben daarna gespeeld met de lego.

Na de koffie gingen we naar de Winkelhof en jullie zochten lekkere broodjes uit voor de lunch. Daarna snel terug naar huis, broodjes klaarmaken, alle visspullen opzoeken en vervolgens naar de vlakbij gelegen Boterhuispolder. Oma en opa wisten daar een picknickbankje en een vissteiger.

We hebben daar heerlijk gevist en gepicknickt. Timo ving natuurlijk een aantal vissen. Luan ving er ook één maar die viel helaas van de haak. Met behulp van opa werd er later toch nog een visje aan de haak geslagen. Er zijn de nodige foto’s gemaakt als bewijs.

Na verloop van tijd wilde Timo terug naar huis om vanuit onze tuin te vissen. We hebben daarop alles ingepakt en zijn naar huis gegaan. Timo had de hengel al weer snel in het water en natuurlijk ving hij de nodige vissen. Ik geloof over de hele dag een stuk of acht..!
Luan vermaakte zich in de tuin met schep en een paar stokken en later binnen met de lego.

Voor het eten deed opa Luan in bad en daarna de pyjama aan. Dat was toch wel erg afwijkend, want ik moest toch wel beloven dat hij nog niet naar bed hoefde.
Het avondeten ging er goed in. Oma had lekkere kippenpoten gemaakt en die gingen er - zeker bij Timo - in als koek. Luan deed goed mee en werkte ook nog een flink stuk mango naar binnen.

Na het eten las Timo een verhaaltje uit de kinderbijbel. Dat ging over een rijke eigenwijze boer Poendela, die een groot huis zonder heipalen bouwt op zand. Als het gaat regenen, dan.... Iedereen snapt natuurlijk de afloop. Ook in het dagelijks leven zijn 'deze ankers' erg belangrijk. We noemen ze : Liefde, vriendschap, aandacht, ....noem zelf maar op. En het allerbelangrijkste 'anker' natuurlijk de relatie met Hem die er altijd voor je wil zijn. Timo noemt het zijn meest favoriete verhaal uit het boekje 'Verhalen over Jezus'.

Daarna was het tijd voor Luan om te gaan slapen, maar wel eerst nog met opa in het 'grote bed'. Tv kijken. We hebben samen nog een tijdje gekeken.
Tenslotte hebben we op internet gekeken naar ons uitstapje voor morgen. Timo was direct enthousiast, want vriendjes waren daar ook al eens geweest. Luan leek het wel spannend om ..... te zien. Wat........? Tja dat lezen we morgen."

opa en oma Leiderdorp

Ja, en dan lees je bovenstaand verhaal van opa om half 10. En dan moet je toch weer even slikken als je leest dat je wakker geworden bent en moest huilen en vroeg naar mama. Maar als mama dan verder leest, verschijnt er toch een grote glimlach om haar mond. Want wat goed dat je lekker uitgehuild hebt en wat heerlijk om te lezen dat je daarna weer lekker bent gaan slapen tot de volgende ochtend 9.00 uur. En ja dan dat stiekem naar beneden lopen en heel hard “boe” roepen. Ik zie jullie smoeltjes al voor me!

En dan die top dag die jullie achter de rug hebben. Ik had graag even om een hoekje gekeken bij jullie maar de foto’s zeiden genoeg! En ja dan moet mama ook wel weer lachen dat je hetzelfde ritueeltje wil als gisterenavond met slapen. Eenmaal een ritueel opgebouwd met bijvoorbeeld het slapen met jou, en vooral een LEUK ritueeltje, dat zie jij dan heel graag de volgende avond herhaald worden.

Toen mama vanavond nog even belde naar opa en oma was mama super trots op haar twee mannen. Timo die heel lief gisterenavond tegen jou zei dat je lekker moest gaan slapen, dat je bij opa en oma was en dat het toch leuk was. Een Timo die zich ontfermd over jou en jou laat vissen op zijn plekje. Een Timo die jou een mooi verhaaltje over Jezus voorlees en Timo die super enthousiast over wat jullie morgen gaan doen met opa en oma. En ja dan jij lieve Luan. Wat knap dat je weer lekker bent gaan slapen, wat knap van jou dat je een vis gevangen heb en wat knap van jou dat jij je zo lekker vermaakt heb in de tuin bij opa en oma. Wat een prachtige kanjers zijn jullie toch bij elkaar en als keer op keer raakt mama ontroerd als ze hoort en leest hoe lief jullie als broers zijn met elkaar. Wat een liefde er is tussen jullie. Zo bijzonder; zo bijzonder mooi!

• 12 Augustus 2013 - 22:32

Marjon:

Lieve Daan en Luan,

Luan heeft zijn eerste logeernachtje doorgebracht bij opa en oma en jij Daan, jij hebt je eerste nachtje doorgebracht zonder Luan.......
    Voor jullie beiden een enorme overwinning, wauw!
    Bijzonder om te lezen hoe opa en oma de dag door zijn gekomen met de mannen. Bijzonder om te lezen hoe Timo zich ontfermt over zijn broertje. Bijzonder om te lezen dat Luan zijn emoties liet zien bij opa en oma....Bijzonder om te lezen hoe iedereen geniet.
    Gewoon een bijzonder stukje......dat moet vertrouwen geven en je als moeder heel goed doen.
    Mannen, geniet nog lekker bij opa en oma en ik ben wel heel erg benieuwd wat jullie morgen gaan doen.
    Wij gaan morgen een dagje naar Drievliet.
    Daan en Lo, werkse morgen.

Liefs Marjon

• 13 Augustus 2013 - 10:53

Vermist:

Mooi om te lezen hoe opa en oma zich vermaken met hun kanjers van kleinzonen, waarbij Timo, zich als super grote broer ontfermt over Luan, maar zelf ook onwijs geniet. Fijn dat Luan zich ook zo vertrouwd voelt bij opa en oma, en ook zijn troost vind.

Voor jouw Daan, helaas je kunt niet om een hoekje kijken, maar geloof mij ze hebben het super bij opa en oma. Met misschien een lach en een traan. Maar omringd met liefde. Nog een nachtje en dan mag jij ze weer in je armen sluiten.

Opa en oma Leiderdorp geniet van jullie kleinzonen.

Een gezellige dag voor jullie allen,

Liefs uit Huize Vermist x